۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳

دستور بازداشت قرضاوی هم صادر شد

دادستانی کل مصر از دولت قطر و پلیس اینترپل خواست سریعا رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین را بازداشت کند.
کد خبر : ۱۵۲۵۳۰
صراط:  به نقل از پایگاه خبری الدستور الاصلی نوشت؛ هشام برکات دادستان کل مصر از دولت قطر وپلیس انترپل خواست سریعا شیخ یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین را به اتهام مشارکت در قتل عام انقلابیون مصری دستگیر کنند، و وی را تحویل مصر دهند.

هشام برکات در این رابطه اعلام کرد: در زمان انقلاب مصر شیخ یوسف قرضاوی و دیگر همدستانش در حمله به زندان های مصر نقش داشته اند، و نامش در فهرست افراد تحت تعقیب در این رابطه در ردیف ۱۱۶ قرار دارد، این درحالی است که نام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر در این فهرست در ردیف ۱۲۹ قرارداده شده است.

دادستان کل مصر دفتر همکاری‌های بین‌المللی به ریاست کامل سمیر جرجس را مسئول پیگیری این موضوع با وزارت خارجه مصر کرده است، تا این موضوع را به اطلاع تمام کشورهای جهان قراردهد، تا کشورهای عضو پیمان تحویل متهمان فراری درجهت دستگیری وی اقدام کنند، همچنین پلیس انترپل هم برای رسیدگی به این موضوع درجریان قرار گرفته است.

همچنین بلافاصله وزارت خارجه مصر با ارسال نامه های به سفارت دولت قطر در قاهره خواستار رسیدگی به این مساله و اعلام محل حضور شیخ یوسف قرضاوی در خاک قطر شده است.

دادستانی کل مصر همچنین با ارسال یادداشتی به وزارت کشور مصر از این وزارت خواسته شد نام شیخ یوسف القرضاوی در فهرست اشخاصی که به محض ورود به کشور بازداشت خواهند شد قراردهد.

هم اکنون نام یوسف القرضاوی در تمام بنادر و فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی مصر اعلام شده است.
منبع: تسنیم