۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴

بازیگرنقش‌ابوبکردرسریال‌فاروق+عكس

کد خبر : ۱۵۳۳۷
دست اندر کاران سریال "فاروق" آن را عظیم ترین سریال تاریخ سینمای جهان عرب معرفی می کنند. کارگردانی این سریال را "حاتم علی" کارگردان سرشناس جهان عرب برعهده خواهد داشت.

به گزارش شیعه آنلاین، پس از آنکه ایران با ساخت سریال های تاریخی – دینی مختلف مانند سریال امام علی (ع)، سریال حضرت یوسف (ع)، سریال مختار و غیره که به زبان های مختلف جهان از جمله عربی ترجمه شد و توسط شبکه های مختلف ماهواره ای جهان عرب پخش گردید، موفقیت چنین اقدامی اعراب را نیز بر آن داشت تا به ساخت سریال های تاریخی – دینی دست بزنند.

از جمله چنین طرح هایی می توان به ساخت سریال "فاروق" اشاره کرد که در آن قرار است برای اولین بار چهره "ابوبکر" خلیفه اول اهل سنت به نمایش در آید.

این تصویر "غسان مسعود" بازیگر سرشناس سینمای سوریه است که قرار است نقش "ابوبکر" در سریال "فاروق" را ایفا کند. نویسنده این سریال "ولید سیف" است.

نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه هنوز متن فیلم نامه این سریال پایان نیافته، برخی اعتراضات و جنجال ها توسط برخی چهره های سرشناس اهل سنت برافروخته شده و به تصویر کشیدن چهره "ابوبکر" را وهن به وی دانسته اند.

این در حالیست که دست اندرکاران این سریال اعلام کرده اند که پس از پایان متن این فیلم نامه، بلافاصله آن را در اختیار مراکز دینی اهل سنت مانند دانشگاه الأزهر، کمیته شرعی زیر نظر شیخ "یوسف قرضاوی"، و نیز دیگر چهره های سرشناس سنی و وهابی مانند شیخ "سلمان فهد العوده" و غیره قرار می دهند تا نظر آنان در مورد صحت متن فیلم نامه و نیز به تصویر کشیدن یا نکشیدن چهره "ابوبکر" نظر خود را اعلام کنند.

گفتنی است دست اندر کاران سریال "فاروق" آن را عظیم ترین سریال تاریخ سینمای جهان عرب معرفی می کنند. کارگردانی این سریال را "حاتم علی" کارگردان سرشناس جهان عرب برعهده خواهد داشت.

قرار است برای تصویربرداری این سریال چندین شهرک سینمایی در سوریه، تونس و مراکش ساخته شود تا به اصطلاح فضایی همانند صدر اسلام مهیا و فراهم گردد.