۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵

پاسخ قاهره به انتقاد‌های بین‌المللی

سخنگوی وزارت خارجه مصر تأکید کرد قاهره اجازه نخواهد داد هیچ طرفی در امور این کشور دخالت کند و در مصر چیزی تحت عنوان بازداشت سیاسی وجود ندارد.
کد خبر : ۱۵۳۷۰۴

صراط: به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «بدر عبدالعاطی» سخنگوی وزارت خارجه مصر تأکید کرد که قاهره به هیچ طرفی اجازه دخالت در امور داخلی خود را نخواهد داد.

وی ضمن تأکید بر اینکه جهان باید به خواست و اراده ملت مصر احترام بگذارد گفت: چیزی تحت عنوان بازداشت سیاسی در در این کشور وجود ندارد و حکم افرادی که بازداشت شده‌اند از سوی دادستانی و قوه قضائیه صادر شده و آنها در دادگاه‌های مدنی محاکمه خواهند شد.

وی در نشستی خبری که در وزارت خارجه مصر برگزار شده بود تأکید کرد که قاهره دخالت هیچ کشوری در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد و با کشورهایی که اقدام به دخالت در امور داخلی مصر کنند به شدت برخورد خواهد شد.

عبدالعاطی بار دیگر پافشاری کرد که مصر کشور بزرگ و محترمی است که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کند بنابراین خواستار عدم دخالت درامور داخلی‌اش است.

این موضع مصر بعد از انتقادهای شدید بین المللی و داخلی از سرکوب حامیان اخوان در این کشور ایجاد شده است.

پیشتر دولت موقت مصر اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و تأکید کرده بود که تجمع حامیان این گروه و عضویت در آن غیر قانونی خواهد بود.

این مسئله با بازداشت تعداد زیادی از اعضا و وابستگان این گروه و مصادره اموال بیش از 500 عضو این گروه همراه شده که اعتراضات دانشجویی را در مصر شعله ور کرده است.

منبع: فارس
برچسب ها: قاهره سرکوب صراط