۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

قهرمان ماراتن استانبول دوپینگی اعلام شد

دونده کنیایی - فرانسوی که عنوان قهرمانی دو ماراتن استانبول را در ماه نوامبر بدست آورده بود، دوپینگی اعلام شد.
کد خبر : ۱۵۴۰۶۳
صراط: به گزارش خبرگزاری جیهان ترکیه، ارتکین مدیرکل شرکت ورزش شهرداری استانبول با اعلام این خبر اظهار داشت این شرکت با کمیته ملی المپیک ترکیه در مورد آزمایش دوپینگ این ورزشکار همکاری می کند.

وی افزود آنچه ما شنیده ایم این است که نتیجه آزمایش کیپروویچ مثبت بوده است.

ارتکین در مورد جوایز نقدی داده شده به برندگان این مسابقات گفت: بعد از گرفتن نتایج تصمیم گرفتیم پرداخت جوایز را به تعویق بیندازیم تا براساس ترتیب جدید پرداخت شود.

این رقابتها قبلا ماراتن اوراسیا نام داشت و مسیر مسابقه میان دو قاره آسیا و اروپا قرار داشت، اما امسال این رقابتها به علت ارتباط آن با شهر میزبان به ماراتن استانبول تغییر نام یافت.

کیپروتیچ مسافت 42 کیلومتر را در مدت دو ساعت 12 دقیقه و 28 ثانیه دوید. آمدا گنا از اتیوپی با زمان 2 ساعت و 13 دقیقه و 19 ثانیه دوم شد و مرگا اجیگو از اتیوپی با زمان 2 ساعت 14 دقیقه و 43 ثانیه به عنوان سوم دست یافت.

در این مسابقات که با شرکت بیش از 20 هزار دونده از کشورهای مختلف جهان در بخش های آسیایی و اروپایی شهر استانبول ترکیه برگزار شد، ˈابراهام کیپرویچˈ دونده فرانسوی در قسمت مردان و ˈچسیره کانگوگوˈ از کنیا در قسمت زنان، مسافت 42 کیلومتری و 195 متری این رقابت را زودتر از دیگر دوندگان دویدند و به خط پایان رسیدند.

در بخش زنان ˈالوان آبیگلیسˈ و ˈسلطان حیدرˈ دوندگان زن ترکیه ای دوم و سوم شدند.
منبع: ایرنا