۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹

جدیدی:قربانی تبانی شده ایم

عضو شورای شهر تهران گفت: رئیس جمهور در کنار نگاه ویژه و اقدامات موثری که در ارتباط به پرونده هسته‌ای دارد نیم نگاهی نیز به ورزش داشته باشد.
کد خبر : ۱۵۴۱۴۲
صراط: عباس جدیدی کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی که صبح امروز (شنبه) به دلیل منع سازمان بازرسی کل کشور در انتخابات فدراسیون کشتی حضور پیدا نکرد با ابراز گلایه از این اقدام وزارت ورزش اظهار داشت: این ماجرا برای من یک رویکرد خوشایند داشت و البته رویکرد ناخوشایند آن نیز این بود که نمی‌توانم به کشتی که تمام زندگی‌ام از آن است، کمک کنم.

وی افزود: رویکرد خوشش هم این بود که اکنون خیلی سبک شده‌ام و از تهمت‌هایی که به من زده می‌شد مبنی بر اینکه به دلیل گرفتن سهم به شورای شهر رفته‌ام، مبرا شدم. در گذشته حتی می‌گفتند که من معامله انجام دادم اما خدا را شکر بار تهمت‌هایی که همه را در دلم ریختم از روی دوشم برداشته شد. تاکنون نیز به خاطر مردم هیچ حرفی نزدم.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم که آن روز فرا رسید و خیلی‌ها  متوجه شدند که اگر من در شورای شهر حضور پیدا کردم به خاطر سهم گرفتن نبوده و تنها برای خدمت به مردم آمده‌ام. باور کنید بسیاری از همین مردم با دیدن چنین فضایی در ورزش ناامید شده‌اند و من احساس می‌کنم به شعور آنها توهین می‌شود.من بیشتر از آنکه خودم ناراحت بشوم از اینکه به مردم توهین می‌شود، دلگیرم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اصل این کار بی‌قانونی است و اینکه مانع حضور ما در انتخابات شدند یک اجحاف بزرگ است. ما باید پشت قانون باشیم و نباید جلوتر از قانون کار کنیم. ما نباید حرف از بی‌قانونی بزنیم و صحبت من این است که خانه را باید از پایین به بالا ساخت نه برعکس. مواد حقوقی می‌گویند ما بنده عبارات هستیم. در مواردی هم که شبهه‌ای به وجود می‌آید تنها مجلس است که نظر نهایی را می‌دهد اما  حتی اکنون نظر مجلس نادیده گرفته شده است.

جدیدی ادامه داد: من از انتخاب هیچ کس ناراحت نیستم و انتخابات فرایند مشخصی دارد. ما اعتراض کلی به این ماجرا داریم و به همین دلیل می‌گوییم انتخابات نامشروع است. چون باید تکلیف این شبهه قانونی را مشخص می‌کردند و پس از آن انتخابات برگزار می‌شد. باید بگویم از ابتدا هم شبهه‌ای نبود ولی آنها به ماده 14 رجوع کردند و استفساریه مجلس حتی قانون قبلی را نیز محکم‌تر کرد. قانون شغل‌هایی که نمی‌توانند در انتخابات باشند را اسم برده اما هیچ صحبتی از شغل محسوب شدن عضویت در شورای شهر نبوده است. 

جدیدی ادامه داد: ما زاویه‌ای با کسی نداشتیم و من پیشنهاد دادم که تکلیف را مجلس مشخص کند اما متاسفانه این موضوع عملی نشد و به اعتقاد من باید ابتدا تکلیف این موضوع مشخص و پس از آن مجمع برگزار می‌شد. اگر مجلس این موضوع را اثبات کرد که نامه سازمان بازرسی درست است ما هم تابع آن هستیم اما اگر مجلس استفساریه‌اش به نفع ما بود آن وقت تکلیف چیست؟ آیا وزیر ورزش فکری برای این موضوع کرده است؟ آیا ما باید قربانی قانون شویم؟ ما باید اکنون ادعا کنیم که قربانی تبانی شده‌ایم. ما به خاطر مردم تمام تهمت‌ها را به جان خریدیم اما آیا کسی اکنون جواب ما را می‌دهد؟ قطعا این کار موج بزرگی را به وجود می آورد و ما نیز هر چند نمی‌خواهیم این کار انجام شود ولی وزیر ورزش باید بداند که ابتدا باید پایه کار را درست کند. 

وی گفت: هر چیز راهکار قانونی دارد و به اعتقاد من موجی که به وجود خواهد آمد به دلیل تصمیم نادرست وزارت ورزش و سلیقه‌ای برخورد کردن آنها است. متاسفانه چنین ماجراهایی از بُعد بین‌المللی هم رصد می‌شود و ما نباید سوژه دست بیگانگان بدهیم. ما مخالف این هستیم که پای IOC به این ماجرا باز شود اما وزیر ورزش باید از ابتدا کار را درست می‌کرد. 

جدیدی در پاسخ به این سوال که آیا شکایتی نیز به مراجع ذیربط انجام داده‌اید اظهار داشت: در این ارتباط باید به جمع بندی برسم ولی ما به راحتی از حق و حقوق خود نمی‌گذریم و باید تکلیف هر چه زودتر مشخص شود. رئیس جمهور همان طور که به مسائل هسته‌ای توجه می‌کند باید نیم نگاهی هم به وزرا و به خصوص وزیر ورزش داشته باشد. امیدوارم این مسائل با اهتمام ویژه رئیس جمهور هر چه زودتر حل و فصل شود.

منبع: تسنیم