۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳

تاریخ‌ تنظیم گزارش آژانس برای ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز 30‌ دی ماه گزارشی در مورد وضعیت پرونده هسته‌ای ایران تنظیم می‌کند.
کد خبر : ۱۵۷۰۱۴

صراط: «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز 30 دی ماه گزارشی در مورد وضعیت کنونی پرونده هسته‌ای ایران تنظیم می‌کند.

ایران و گروه موسوم به 1+5 اخیرا بر سر زمانبندی اجرای توافق موقت هسته‌ای که اوایل ماه گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، به تفاهم رسیدند. بر این اساس، طرح اقدام مشترک رسما از روز 30 دی ماه اجرایی می‌شود.

این توافق که بازه‌ای 6 ماهه برای آن در نظر گرفته شده، با ثابت نگه داشتن گستره برنامه هسته‌ای ایران از یکسو و جلوگیری از افزایش تحریم‌های ضدایرانی از سوی دیگر، به طرفین اجازه می‌دهد برای دستیابی به توافقی دائمی مذاکره کنند.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت ایران و گروه 1+5 «به احتمال زیاد» از ماه فوریه (اواخر بهمن و اوایل اسفند) مذاکره برای دستیابی به راهکار جامع را آغاز می‌کنند. بنا بر این گزارش، این مذاکره با حضور «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد.

منبع: فارس