۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹

جزئیات دیدار ظریف و بشار اسد

رئیس جمهور سوریه در محل وزارت خارجه ایران از مواضع ثابت جمهوری اسلامی در حمایت از مردم سوریه قدردانی کرد.
کد خبر : ۱۵۷۱۲۳

صراط: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ایش صبح امروز (چهارشنبه) وارد دمشق شد و در دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه آخرین تحولات مربوط به روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای به ویژه بحران سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با ابلاغ سلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری به همتای سوری‌اش، آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد تأکید قرار داد.

ظریف با تشریح روند سیاسی به وجود آمده در پی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با افراط‌گرایی، خشونت و فتنه‌های مذهبی در منطقه تأکید کرد و افزود: برای راه‌حل بحران سوریه می‌بایست بر پایه واقع‌بینی و از طریق گفت‌وگوی سیاسی به سمت رسیدن به راه‌حل حرکت کرد.

وی نشست ژنو 2 را ظرفیتی سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه خواند و گفت که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بیگناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.

بشار اسد نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رئیس‌جمهور کشورمان و تأکید بر اهمیت روابط دو جانبه، اقدامات دولت سوریه در زمینه مبارزه با خشونت، افراط‌گرایی و فتنه مذهبی را تشریح و از مواضع ثابت جمهوری اسلامی در حمایت از مردم سوریه تشکر و قدردانی کرد.


منبع: فارس