۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱
گزارش کامل انتخابات کمیته ملی المپیک

هاشمی چگونه رییس شد؟

دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۸۱۷۳

صراط: دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک ساعت 15 امروز(دوشنبه) در محل آکادمی المپیک برگزار ‌شد که حاشیه این انتخابات به شرح زیر است:

حاشیه‌های قبل از آغاز مراسم را در زیر بخوانید:

انتظار مرادی در اتومبیل شخصی و حضور پرتعداد ماموران/ افشارزاده آکادمی را ترک کرد

علی مرادی نامزد ریاست و دبیرکلی کمیته ملی المپیک از ساعت 14 بیرون از آکادمی در داخل ماشین شخصی خود نشسته و در انتظار آغاز جلسه است.

جعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج ساعت 14 وارد سالن آکادمی شد و افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک هم پس از حضور کوتاه در سالن آکادمی محل برگزاری انتخابات را ترک کرد.

حضور پرتعداد مأموران حراست قبل از آغاز برگزاری دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک کاملاً مشهود است.

خبرنگاران این انتخابات را از داخل سالن شمشیربازی و از طریق ویدیوپروژکتور پوشش می‌دهند. آنها فقط در 10 دقیقه پایانی جلسه اجازه حضور در سالن را خواهند داشت.

هیچ‌یک از اعضای مجمع اجازه همراه داشتن گوشی تلفن همراه در داخل جلسه را ندارند.

علی‌آبادی از انتخابات کمیته ملی المپیک انصراف داد

 محمد علی آبادی که یکی از نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک بود،قبل از برگزاری این انتخابات انصراف داد.

وی نامزد دبیرکلی کمیته ملی المپیک هم بود.

علی‌آبادی: کدهایی دادند که احساس کردم باید شخص دیگری بیاید

محمد علی‌آبادی پس از انصراف از کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همه تشکر می‌کنم که حمایت کردند، از شما خبرنگاران هم ممنونم حمایت‌هایی که صورت گرفت افتخاراتی هم کسب شد. ما رده هفدهم المپیک و چهارم آسیا را کسب کردیم. سعی کردیم برای انتخابات کمیته ملی المپیک اساسنامه‌ای را تدوین کنیم که همه بیایند در حال حاضر حدود 40 نفر کاندید شدند.

وی در خصوص انصرافش از انتخابات گفت: دولتی که با رای مردم و تائید رهبری سر کار آمده است به نظرم باید کسانی در کنار آن روی کار بیایند که با دولت راحت باشند. به روحانی و مجموعه دولت احترام می‌گذارم، اما برداشتم این بود که کسی که تائیدیه دولت را دارد روی کار بیاید ارزشمند‌تر است.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک تاکید کرد: باز هم از دولت و گودرزی وزیر ورزش تشکر می‌کنم که ضمن حمایت دخالتی هم در انتخابات نکردند و تحمیلی هم در کار نبود.

وی عنوان کرد: انصرافم با تشخیص خودم و با مشورت با اعضای دولت و مجلس بود. نظرم این بود که یکی از کسانی که به  دولت نزدیک است بیاید تا در تامین منابع مالی و سایر بخش‌ها تاثیرگذار باشد.

علی‌آبادی گفت:‌ من ورزش را دوست دارم و برای پیشرفت آن کار می‌کنم، اما اگر احتمال می‌دادم که در صورت رئیس‌ شدن به ورزش آسیب برسد باید انصراف می‌دادم.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک گفت: من در انتخابات رای داشتم و شاید برخی از تصمیم من ناراحت شوند، اما مطمئن باشید اگر شرکت می‌کردم بالای 35 رای می‌آوردم. مهم این است که ورزش کشور با قدرت به کار خود ادامه دهد. در جلسه دیشب نیز صحبتی در خصوص استعفایم نشد.

علی‌آبادی در پاسخ به این سؤال که به نفع چه کسی کنار می‌کشید، گفت: همه کاندیدا دوستان و مورد تائید من هستند آنها می‌توانند با قدرت کار کنند. این انتخابات باید برگزار شود تا تکلیف ورزش کشور مشخص شود.

وی در پایان عنوان کرد: به صلاح نبود که انتخابات عقب بیفتد، دوستانی که از نزدیکان دولت هستند کدهایی دادند که شاید دوست داشتند شخص دیگری بیاید.

آخرین لابی‌ها در دقایق پایانی/ علی‌آبادی و اعلام کناره‌گیری با چهره‌ای ناراحت

انتخابات کمیته ملی المپیک امروز در حالی برگزار خواهد شد که خبرنگاران زیادی از رسانه‌های مختلف در محل برگزاری انتخابات حضور دارند. از هر رسانه حدود 2 یا 3 خبرنگار برای پوشش مجمع انتخاباتی آمده‌اند.

*برخی‌ افراد غیر خبرنگار با در دست داشتن کارت مخصوص خبرنگاران به سالن مراسم آمده‌اند؛ در حالی که مسئولان نظارت ویژه‌ای برای حضور خبرنگاران داشتند مشخص نیست این افراد چگونه وارد محوطه شده‌اند.

* محمد علی‌آبادی به محض ورود به سالن جلسه توسط خبرنگاران محاصره شد؛ وی که در گفت‌وگو با رسانه‌ها قصد داشت از کناره‌گیری‌اش خبر دهد با چهره‌ای ناراحت سخن می‌گفت.

* باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی به عنوان میزبان این مراسم جلوی در ورودی ایستاده و به خبرنگاران خیرمقدم گفت.

* تعدادی از روسای فدراسیون‌ها از جمله محمدرضا داورزنی، علی کفاشیان، ناطق نوری و ... چند دقیقه پیش از آغاز جلسه رسمی انتخابات کمیته ملی المپیک آخرین لابی‌ها و هماهنگی‌ها را انجام دادند.

خسروی‌وفا: جعل امضا را از مراجع قانونی پیگیری می‌کنم

محمود خسروی‌وفا در خصوص جعل امضایش در یکی از صورتجلسه‌های فروش ساختمان کمیته ملی المپیک گفت: حتما از کسانی که مرتکب این خلاف شده‌اند شکایت کرده و این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد.

وی در خصوص تغییرات در راس کمیته ملی المپیک گفت: به طور حتم مشکلاتی در این کمیته وجود داشته است و امیدوارم رئیس بعدی مشکلات را برطرف کند تا انشاءالله همه چیز مشخص شود.

خسروی‌وفا در خصوص انصراف علی‌آبادی از حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: مشکل شخصی با علی‌آبادی نداشتم و تنها در 2 مورد کاری با یکدیگر اختلاف نظر داشتیم. برای علی‌آبادی هر جا که هست آرزوی موفقیت می‌کنم.

وزیر ورزش و علی آبادی مجمع انتخاباتی کمیته المپیک را اداره می‌کنند

مجمع کمیته المپیک برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز شد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و محمدی علی آبادی رئیس سابق کمیته ملی المپیک اداره جلسه را برعهده دارند.

خسروی وفا هم از ریاست کمیته ملی المپیک انصراف داد

محمود خسروی وفا که برای ریاست کمیته ملی المپیک نامزد شده بود، از این سمت انصراف داد.

خسروی وفا همچنان به عنوان نامزد نایب رئیسی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.

پیش از این محمد علی آبادی انصراف خود را اعلام کرده بود.

مجمع کمیته المپیک برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز شد و محمود گودرزی وزیر ورزش و محمدی علی آبادی رئیس سابق کمیته ملی المپیک اداره جلسه را برعهده دارند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گزارش عملکرد ارائه کرد

بهرام افشارزاده در ابتدای این جلسه اظهار داشت: از حمایت چندین ساله اعضا تشکر می‌کنم. همچنین از وزیر ورزش که همیشه حامی ما بوده است هم تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: همانطور که علی‌آبادی هم گفت وزیر ورزش هیچگاه در کار ما دخالت نکرد. هرچه در جلسات انجام می‌شد قابل احترام بود و باز هم از وی تشکر می‌کنم.

پس از آن بهرام افشاارزاده از روی تصویر و با عنوان "رویدادهای ورزشی گذشته" به ارائه گزارش عملکرد در زمان حضور خودش و علی‌آبادی پرداخت

این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است.

هاشمی: فروش ساختمان کمیته ملی المپیک طبق قانون انجام شد

سیدمهدی هاشمی در خصوص اتفاقات به وجود آمده در فروش ساختمان کمیته ملی المپیک گفت: مشکلی در خصوص امضاها به وجود آمده بود اما خیلی حاد نیست.

وی ادامه داد: به نظر من برخی‌ها می‌خواستند شب قبل از انتخابات هجمه‌ای بپا شود. انتخاب رئیس کمیته هدف تمام اهالی ورزش است تا مشکلات ورزش به پایان برسد.

هاشمی در خصوص فروش ساختمان کمیته ملی المپیک و ایراداتی که به آن وارد بود، گفت: همه چیز طبق قانون انجام شده است و زود قضاوت نکنید. مجمع امروز آزادانه است و باید منتظر بمانیم ببینیم چه می‌شود.

گودرزی: حواشی را باید از انتخابات دور کرد/ باید تمرین دموکراسی کنیم

محمود گودرزی در مراسم در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک گفت: به لحاظ  مدیریت خوب هیأت اجرایی برای برگزاری انتخابات کمیته المپیک تشکر می‌کنم.با توجه به تأخیر 14 ماهه خیلی برای کشور ایران زیبنده نیست که صحبت از دموکراسی می کنیم و به دنبال حاکمیت مردم در کشور هستیم.

وی افزود: طولانی شدن و تداوم این کار مطلوب نبوده است، امیدوارم امروز در آرامش کامل انتخابات انجام شود. تلاش ما این است که در ظرف مدت حضور دوستان به این باور عمل کنند و بعید به نظر می رسد کسی بتواند یک عبارت از من نقل کند که در جایی جهت دار حرف زده باشم و بخواهم قدمی را خلاف اظهاراتم داشته باشم به عنوان نماینده مردم باید خواسته آنها را عملی کنیم. در این شرایط دموکراتیک برخی اتفاقات زیبنده نیست. کمیته المپیک جایگاه بالایی دارد به این چهت که آنچه که در بیرون نمایش داده می شود نشان دهنده فرهنگ ما است، اگر بد باشد همه آسیب می‌بینیم و اگر خوب نشان دهیم همه نفع می‌برند. جایگاه این کمیته بسیار وسیع است که باید خوب رفتار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: رویدادهای مهمی در سال 93 در پیش داریم که اگر خوب نباشیم همه آسیب می بینیم؛ مثل کشتی است که همه در آن هستیم و باید تلاش کنیم که به سلامت به مقصد برسد. کمیته المپیک باید از حالت صرف تدارکات چی خارج شود و به دنبال ارائه استراتژی باشد. تعجب می‌کنم کمیته المپیک باید علمی به مسائل نگاه کند. سوالی برایم مطرح است برخی فدراسیو‌ن‌ها با وجود تلاش زیاد در یک نقطه ماندند که شاید به خاطر عدم مدیریت است، امیدوارم این مشکلات برطرف شود.

گودرزی در پایان گفت:  باید دموکراسی را تمرین و رعایت کنیم، اینکه افراد عضو فکری کدام گروه هستند،‌ برای همه قابل احترام است. مجمعی که من می بینم همه متعهد و اهل علم هستند و در این مسیر حرکت می کنند امیدوارم با وجود تمام اتفاقاتی که دیروز افتاده و توسط برخی به آن دامن زده شده است به دور از این محیط به عنوان تعیین کننده‌هایی که همه مختصص و عاقل هستیم بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم و دنبال کارها برویم و در آینده شاهد توفیق باشیم.

پوریا، اسکندری و کوزه گری ناظر انتخابات شدند

پیش از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک 5 نفر (پوریا، سلیمانی، اسکندری، کوزه گری و اربابی) برای نظارت بر مجمع کمیته ملی المپیک نامزد شدند.

در پایان محمدرضا پوریا با 46 رای، جلال کوزه گری با 48 رای و ایلیا  اسکندری با 44 رای به عنوان سه ناظر انتخابات کمیته ملی المپیک معرفی شدند.

کرباسیان، داورزنی، باقرزاده، مرادی و حمیدی هم از انتخابات کمیته ملی المپیک انصراف دادند

مهدی کرباسیان، محمدرضا داورزنی، فضل الله باقرزاده، مهرزاد حمیدی و علی مرادی پس از محمد علی‌آبادی و محمود خسروی وفا از ریاست کمیته ملی المپیک انصراف دادند.

کرباسیان برای نامزدی در احراز پست خزانه داری کمیته ملی المپیک هم ثبت نام کرده بود که انصراف داد.

مهدی قدمی، محمد جعفر کامبوزیا و کیومرث هاشمی همچنان برای پست ریاست کمیته ملی المپیک نامزد هستند.

انصراف‌دهندگان باید انصراف خود را به افشارزاده اعلام کنند

محمد علی‌آبادی در خصوص انصراف کاندیداها از حضور در انتخابات عنوان کرد: هر فردی که قصد انصراف از انتخابات را داشته باشد باید به صورت کتبی این موضوع را به بهرام افشارزاده اعلام کند. در غیر این صورت انصرافش پذیرفته نخواهد بود.

*کرباسیان مسئول امور مالی کمیته ملی المپیک در مجمع انتخاباتی گفت: متأسفانه بی‌توجهی‌ها به امور مالی زحمات یک ساله را زیر سؤال برد.

وی ادامه داد: یا در مجمع فعلی یا در جلسه‌ای در آینده در مورد حساب‌های مالی باید بحث و بررسی صورت بگیرد.

کنایه وزیر ورزش به 3 نامزد ریاست؛ شما هم انصراف دهید

در انتخابات کمیته ملی المپیک که ظهر امروز آغاز شده است بررسی بودجه و امور مالی کمیته المپیک در این مجمع رای نیاورد و قرار شد در آینده این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. بررسی بودجه کمیته ملی المپیک از سوی کرباسیان درخواست شده بود.

* محمود گودرزی، وزیر ورزش و امور جوانان در واکنش به انصراف برخی از نامزدهای ریاست انتخابات کمیته ملی المپیک خطاب به افرادی که انصراف ندادند با کنایه از آنها درخواست کرد کناره‌گیری کنند! قدمی، کامبوزیا و هاشمی برای پست ریاست رقابت می‌کنند.

* علی مرادی از علی‌آبادی خواست با توجه به حساسیت پست دبیرکلی، نامزدهای دریافت این سمت چند دقیقه برای اعضا صحبت کنند، اما این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت. این پیشنهاد برای نامزدهای پست ریاست هم مورد قبول واقع نشد.

* برگه‌های آرا پخش شد و اعضا برای رای دادن به کیوسکی که تعبیه شده است می‌روند و پس از رای دادن از آن خارج می‌شوند.

احساس کردم نفرات زیاد هستند، انصراف دادم

مهدی کرباسیان در خصوص انصرافش از خزانه‌داری و ریاست کمیته ملی المپیک اظهار داشت: احساس کردم نفرات حاضر در این انتخابات زیاد هستند بنابراین گفتم خوب است که این موضوع چرخشی دنبال شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به خدمت زیاد هستند و من هم وظیفه‌ام حمایت از ورزش و سلامت جامعه بوده، افراد دیگری هستند که در این زمینه خدمت کنند.

خزانه‌دار سابق کمیته ملی المپیک در مورد اینکه در صورت عدم انصراف وی احتمال رأی آوردن در خزانه‌داری و یا ریاست وجود داشت تأکید کرد: انشالله این موضوع در دور آینده رقم می‌خورد.

علی‌آبادی رفت، کیومرث هاشمی رئیس شد

بعد از یک سال و نیم وقفه سرانجام امروز (دوشنبه) انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شد.

از بین نامزدهای ریاست این دوره از انتخابات کیومرث هاشمی از 62 رأی مجمع 42 رأی را به خود اختصاص داد و برای 4 سال به عنوان رئیس انتخاب شد.

محمد علی‌آبادی، محمود خسروی‌وفا، کیومرث هاشمی، علی مرادی، محمدرضا داورزنی، مهدی قدمی، مهرزاد حمیدی، فضل‌الله باقرزاده، مهدی کرباسیان و محمد جعفر کامبوزیا نامزدهای ریاست بودند که پیش از رای گیری هفت نامزد کناره گیری کردند و قدمی، کامبوزیا و هاشمی با یکیدگر رقابت کردند.

افشارزاده مجوز گرفت و انصراف داد

مجور حضور بهرام افشارزاده برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک صادر شد.

دبیرکل فعلی کمیته ملی المپیک برای کسب مجدد این پست نامزد شده بود اما پس از کسب مجوز انصراف  داد.

پیشنهاد وزیر ورزش برای حضور افشارزاده به عنوان مشاور عالی در امور بین‌الملل

محمود گودرزی پس از انصراف بهرام  افشارزاده از دبیرکلی کمیته ملی المپیک در انتخابات اظهار داشت: من از سال 58 با افشارزاده آشنا هستم و تا این لحظه کوچک‌ترین مشکلی برای انرژی جسمانی در او ندیده‌ام. او حق بزرگی بر گردن ورزش کشور دارد. ما مرهون زحمات او هستیم.

وی ادامه داد: برای اینکه متوجه شوید ما به این شخص احترام می‌گذاریم به او پیشنهاد مشاور عالی در امور بین‌الملل را می‌دهم.

در ادامه هم کامبوزیا از افشارزاده حمایت کرد و اعلام کرد که با صلواتی بلند او را بدرقه کنند.

افشارزاده: 13 سال خدمت کردم و افتخار می‌کنم

بهرام افشارزاده پس از اعلام انصرافش از دبیرکلی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: به احترام جمع و به علت اینکه خدشه‌ای به وجود نیاید انصراف می‌دهم. بهتر است از کسانی که جدید آمده‌اند استفاده شود و‌ آنها خدمت کنند.

وی ادامه داد: من 13 سال در کمیته ملی المپیک حضور داشتم و به این موضوع افتخار می‌کنم. امیدوارم هر شخصی که در این پست قرار می‌گیرد موفق باشد و آرزوی سلامتی برای همه دارم.

افشازاده خاطرنشان کرد: کارهایم برای حضور در انتخابات تمام شده بود؛ اما نامه‌ام در دبیرخانه دفتر ریاست جمهوری مانده بود در مجموع مشکلی برای حضور در انتخابات نداشتم.

پس از صحبت‌های افشارزاده همه اعضای مجمع برای او دست زدند.

کرباسیان در انتخابات دبیر کل کمیته ملی المپیک شرکت نکرد

مهدی کرباسیان زمان رأی‌گیری برای دبیرکل ملی المپیک مجمع انتخاباتی را ترک کرد و برای این پست رأی نداد.

پیش از این ریاست کمیته ملی المپیک از مجموع 61رأی مأخوذه با 42 رأی به کیومرث هاشمی واگذار شده بود.

انتخاب دبیر کل به دور دوم کشیده شد/ رقابت نزدیک داورزنی و شهنازی

دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد که در پست دبیر کلی محمدرضا داورزنی با 23 و شاهرخ شهنازی با 21 رای به دور دوم راه یافتند.

مرادی با 17 رای کنار رفت.

مرادی: همچنان 2 پایگاه دارم

علی مرادی بعد از آنکه در انتخابات دبیرکلی کمیته ملی المپیک نتوانست رای بیاورد در سخنانی کوتاه گفت: از وزیر ورزش بابت حاکمیت دموکراسی در انتخابات تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ‌آنها که می‌گفتند پایگاه علی مرادی در این انتخابات دوتاست اکنون می‌گویم که پایگاه من همچنان دوتاست و تغییر نکرده است.

مرادی از اینکه نتوانست در انتخابات دبیرکلی کمیته المپیک رای بیاورد، ناراحت بود و این سخنان را به طور کنایه‌آمیز بیان کرد.

شهنازی دبیر کل شد

دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد که برای احراز پست دبیرکلی پس از کنار رفتن علی مرادی و راه یابی محمدرضا داورزنی و شاهرخ شهنازی به دور دوم، در نهایت شهنازی دبیر کل شد.

از 60 رای ماخوذه 34 رای را شهنازی کسب کرد و 26 رای به داورزنی رسید.

پیش از این بهرام افشارزاده این سمت را بر عهده داشت که قبل از آغاز رای گیری انصراف خود را اعلام کرد.

پیش از این کیومرث هاشمی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شده بود.

7 نفر از نایب رئیسی انصراف دادند/ رقابت بین 10 نفر

اصغر رحیمی، مجید شایسته، محمود مشحون، افشین داوری، محمد علیپور، حسین رضازاده و علی کفاشیان نفراتی بودند که پیش از رای‌گیری از انتخابات نایب رئیسی کمیته ملی المپیک انصراف دادند.

به این ترتیب رقابت بین مهرعلی باران چشمه، لطف‌علی پورکاظمی، مهرزاد حمیدی، مهدی هاشمی، محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان، مهدی قدمی، علیرضا دبیر، فتانه هادوی و مهدی علی‌نژاد خواهد بود.

هرکدام از اعضا می‌توانند به 2 نفر از نامزدها رای دهند.

 

ایجاد مشکل توسط افراد متفرقه در کار اطلاع‌رسانی خبرنگاران

دهمین انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی از ساعت 15 آغاز شد که برخلاف تصمیمی که گرفته شد بود، تعداد زیادی از افراد غیرخبرنگار در مجمع حضور داشتند که با سر و صداهای زیاد، کار اطلاع رسانی را برای خبرنگاران با مشکل روبرو کردند.

این ماجرا تا زمان آغاز شمارش آرای دور دوم برای انتخاب دبیرکل نیز ادامه داشت و هنگامی که شاهرخ شهناری به عنوان دبیر کل انتخاب شد به خوشحالی و ایجاد سر و صدا پرداختند که این موضوع مشکلاتی را برای اطلاع‌رسانی خبرنگاران ایجاد کرده بود و با اعتراض اصحاب رسانه روبرو شد.

در این انتخابات کیومرث هاشمی به عنوان رئیس و شاهرخ شهنازی به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

انتخاب نواب رئیس به دور دوم کشید/رقابت بین دبیر، خسروی وفا،‌ قدمی و شهریان

انتخابات کمیته ملی المپیک بعدازظهر امروز برگزار شد که به دور دوم کشید.

دبیر 24 رای را به خود اختصاص داد و خسروی وفا و قدمی نیز 16 رای کسب کردند. شهریان نیز 14 رای کسب کرد تا این 4 نفر به دور دوم راه یابند.

مهرزاد حمیدی 12 رای، علی‌نژاد 9 رای، باران‌چشمه 8 رای، پورکاظمی 8 رای، هاشمی و هادوی نیز 3 رای به خود اختصاص دادند.

مهرعلی باران چشمه، لطفعلی پورکاظمی، مهرزاد حمیدی، محمود خسروی‌وفا، علیرضا دبیر، افشین داوری، اصغر رحیمی، حسین رضازاده، رباب شهریان، مجید شایسته، مهدی علی‌نژاد، مهدی قدمی، علی کفاشیان، محمود مشحون، علیپور، مهدی هاشمی و فتانه هادوی در پست‌های نایب‌رئیسی نامزد بودند که پیش از رای گیری، رحیمی، شایسته،‌ مشحون، داوری، علیپور، رضازاده و کفاشیان انصراف دادند.

 

داورزنی: شهنازی و هاشمی می‌توانند با تعامل با وزارت ورزش به مجموعه ورزش کمک کنند

محمدرضا داورزنی پس از پایان مجمع کمیته ملی المپیک و عدم انتخابش به عنوان دبیرکل اظهار داشت: همه از من این سؤال را داشتند که اگر به عنوان دبیرکل انتخاب شوم تکلیف والیبال چه می‌شود که می‌گویم اگر انتخاب می‌شدم فضایی را به وجود می‌آوردم که به والیبال هم کمک می‌کردم.

وی ادامه داد: به شهنازی هم برای کسب کرسی دبیرکلی تبریک می‌گویم، امیدوارم او و کیومرث هاشمی با وزارت ورزش تعامل خوبی داشته باشند تا به مجموعه ورزش کمک شود.


هاشمی: 14 ماه از برنامه‌های خود عقب هستیم/ انتخابات امروز کاملا آزاد بود

کیومرث هاشمی پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: از اعضای مجمع که بنده حقیر را به عنوان رئیس انتخاب کردند، تشکر می‌کنم امیدوارم با تیم 11 نفره بتوانیم به اهداف خود برسیم.

وی ادامه داد: سال آینده سال سختی است. 14 ماه از برنامه‌های خود عقب هستیم چون مجمع امروز برگزار شد، باید 14 ماه پیش برگزار می‌شد. سال آینده مسابقات مختلف آسیایی و جهانی در پیش داریم و باید با فعالیت بیشتر این عقب‌ماندگی را برطرف کنیم.

رئیس جدید کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه گفته می‌شد شما تیمی را از قبل مشخص کرده‌اید اما امروز آن تیم انتخاب نشد، تصریح کرد: انتخابات امروز کاملا آزاد بود و این موضوع را همه می‌دانند. برای من فرقی نمی‌کند چه کسی به عنوان دبیرکل یا نائب رئیس اول یا دوم انتخاب شود. شهنازی هم از دوستان خوب و قدیمی من است.

هاشمی گفت: هر کاندیدایی برای خودش تلاش کرد و من به رای مجمع احترام می‌گذارم. کارنامه من نشان می‌دهد با هر تیمی کار کردم و تنها هدفم موفقیت ورزش بوده است. هر کدام از دوستان که امروز انتخاب می‌شوند از خانواده ورزش هستند و باید با هم همکاری داشته باشند. از وزیر ورزش هم تشکر می‌کنم چرا که علی‌آبادی هم به این موضوع اذعان کرد که وزیر هیچ دخالتی در کارهای کمیته نداشته است.

 

مخالفت علی‌آبادی با کناره‌گیری خسروی‌وفا به نفع شهریان

انتخابات نواب رئیس کمیته ملی المپیک که به دور دوم کشیده شده بود با کناره‌گیری خسروی‌وفا به نفع شهریان همراه بود.

خسروی‌وفا در مرحله دوم رأی‌گیری نواب رئیس گفت که به نفع رباب شهریان کناره‌گیری می‌کند که این موضوع با مخالفت علی‌آبادی مواجه شد.

علی‌آبادی که ریاست مجمع را برعهده دارد، خطاب به خسروی‌وفا و اعضای مجمع گفت‌: اگر قرار باشد کسی کناره‌گیری کند باید شخص دیگری از مرحله قبل به جمع این چهار نفر اضافه شود.

علی‌آبادی در پایان گفت: منظور آقای خسروی‌وفا این بوده که اگر کسی می‌خواهد به من رأی بدهد به خانم شهریان رأی بدهد.

 

شهریان و دبیر نایب رئیس اول و دوم شدند

انتخابات کمیته ملی المپیک بعدازظهر امروز برگزار شد و به دور دوم کشید.

دبیر 24 رای را به خود اختصاص داد و خسروی وفا و قدمی نیز 16 رای کسب کردند. شهریان نیز 14 رای کسب کرد تا این 4 نفر به دور دوم راه یابند.

مهرزاد حمیدی 12 رای، علی‌نژاد 9 رای، باران چشمه 8 رای، پورکاظمی 8 رای، هاشمی و هادوی نیز 3 رای به خود اختصاص دادند.

پیش از رای گیری برای دور دوم، خسروی وفا اعلام کرد به نفع شهریان کنار می‌کشد که علی آبادی مخالفت و تاکید کرد کسی نمی تواند به نفع رقیب کنار بکشد و فقط می تواند بدون حمایت از شخصی دیگر کنار برود که همین اتفاق نیز رخ داد.

در دور دوم رباب شهریان به عنوان نایب رئیس اول رسید و دبیر نیز  نایب رئیس دوم شد.

مهرعلی باران چشمه، لطفعلی پورکاظمی، مهرزاد حمیدی، محمود خسروی‌وفا، علیرضا دبیر، افشین داوری، اصغر رحیمی، حسین رضازاده، رباب شهریان، مجید شایسته، مهدی علی‌نژاد، مهدی قدمی، علی کفاشیان، محمود مشحون، علیپور، مهدی هاشمی و فتانه هادوی در پست‌های نایب ‌رئیسی نامزد بودند که پیش از رای گیری، رحیمی، شایسته،‌ مشحون، داوری، علیپور، رضازاده و کفاشیان انصراف دادند.

 

خادم و پولادگر از خزانه‌داری انصراف دادند/ 4 نفر ماندند

رسول خادم و محمد پولادگر ازحضور در انتخابات خزانه‌داری کمیته ملی المپیک انصراف دادند. این در حالی است که از حضور شاهرخ شهنازی و علیرضا دبیر هم به دلیل احراز سمت‌های دبیرکلی و نایب رئیسی دوم در انتخابات خزانه‌داری ممانعت به عمل آمد.

به این ترتیب محمدعلی رستگار، محمدجعفر کامبوزیا، محمدعلی شجاعی و محمد زارع‌پور برای پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک با هم رقابت می‌کنند.

 

مرادی: برای اولین بار در تاریخ کمیته المپیک انتخابات با تعدد آراء برگزار شد

علی مرادی پس از اینکه در انتخابات کمیته ملی المپیک نتوانست دبیرکل شود در جمع خبرنگاران گفت: از همه اصحاب رسانه تشکر می‌کنم. می‌خواهم بگویم برای اولین بار در تاریخ کمیته ملی المپیک انتخابات دقیق و با تعدد آرا برگزار شد و به تمام منتخبان تبریک می‌گویم. برای دوستان هم یک پیام داشتم اینکه مردم و اعضای مجمع کار صادقانه را می‌بینند و خودشان بهترین تشخیص‌ها را می‌دهند.

وی ادامه داد: از تمام عزیزانی که به من رای دادند تشکر می‌کنم و همچنین از اعضای هیأت اجرایی متشکرم و از وزیر ورزش هم که مشورت‌هایی با اعضای مجمع داشتند تشکر می‌کنم و قدردان زحمات‌شان هستم.

مرادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه واکنشی در مورد ممانعت از ارائه برنامه‌هایتان دارید گفت:‌ من با برنامه ورود کردم و سایر رقبا هم باید با برنامه می‌آمدند. ای کاش اجازه می‌دادند برنامه‌هایمان را ارائه می‌دادیم. در همه جا برای انتخاب رئیس و دبیرکلی که از همه مهمتر است برنامه را می‌خواهند که اینجا این اتفاق نیفتاد هر چند من در همان روز ثبت‌نام برنامه‌هایم را به رسانه‌ها ارائه کردم. امیدوار بودم سایرین هم با برنامه بیایند که این اتفاق نیفتاد. در هر حال لطف خدا شامل حال ما شد و مجمع خوبی برگزار کردیم.

 

رقابت برای پست خزانه‌داری به دور دوم کشید/ رستگار با قرعه‌کشی رقیب شجاعی شد

در دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک که بعدازظهر امروز برگزار شد، در پست خزانه‌داری علیرضا دبیر، رسول خادم، محمدعلی شجاعی، محمد زارع‌پور، محمد پولادگر، محمدعلی رستگار، مهدی کرباسیان، جعفر کامبوزیا و شاهرخ شهنازی ثبت نام کرده بودند که پیش از رای گیری، خادم و پولادگر انصراف دادند.

شهنازی و دبیر نیز به خاطر انتخاب به عنوان دبیرکل و نایب رئیس دوم عملا از این رقابت کنار رفتند تا شجاعی، زارع پور، رستگار و کامبوزیا به رقابت بپردازند.

در این انتخابات شجاعی 29 رای کسب کرد و زارع پور و رستگار 10 رای کسب کردند که پس از قرعه کشی، رستگار حریف شجاعی در دور دوم شد.

علی آبادی در حاشیه مجمع اعلام کرد که به شجاعی رای داده است.

 

رستگار انصراف داد،‌ شجاعی خزانه‌دار شد

در دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک که بعدازظهر امروز برگزار شد، در پست خزانه‌داری علیرضا دبیر، رسول خادم، محمدعلی شجاعی، محمد زارع‌پور، محمد پولادگر، محمدعلی رستگار، مهدی کرباسیان، جعفر کامبوزیا و شاهرخ شهنازی ثبت نام کرده بودند که پیش از رای گیری، خادم و پولادگر انصراف دادند.

شهنازی و دبیر نیز به خاطر انتخاب به عنوان دبیرکل و نایب رئیس دوم عملا از این رقابت کنار رفتند تا شجاعی، زارع پور، رستگار و کامبوزیا به رقابت بپردازند.

در این انتخابات شجاعی 29 رای کسب کرد و زارع پور و رستگار 10 رای کسب کردند که پس از قرعه کشی، رستگار حریف شجاعی در دور دوم شد.

در نهایت رستگار با پیشنهاد علی آبادی انصراف داد و محمدعلی شجاعی بدون برگزار شدن دور دوم خزانه دار کمیته ملی المپیک شد.

 

دبیر: تخصصم در خزانه‌داری بود اما برای نایب‌رئیسی ثبت‌نام کردم

علیرضا دبیر پس از انتخاب به عنوان نایب‌رئیس دوم کمیته ملی المپیک اظهار داشت: همانطور که فکر می‌کردیم انتخابات بدون حاشیه بود. از اعضای قبلی هیئت اجرایی تشکر می‌کنم که اجازه ورود حاشیه به این انتخابات را ندادند. کسی متوجه نشد که چه کسی به چه کسی رأی داده است.

وی ادامه داد: در دقیقه 90 ثبت‌نام کردم و چهار مرحله را پشت سر گذاشتم. خوان پنجم همین انتخابات بود که توانستم آن را هم با موفقیت پشت سر بگذارم. امیدوارم راه برای ورود المپیکی‌ها به کادر اجرایی کمیته ملی المپیک باز شود چون آنها کار را بلد هستند.

دبیر با بیان اینکه پیش از این خط قرمز کمیته ملی المپیک قهرمانان المپیک بودند خاطرنشان کرد: حالا همه باید کمک کنند. تخصص من در خزانه‌داری بود اما با توجه به شرایط مجبور شدم در پست نایب‌رئیسی ثبت‌نام کنم. هر جایی بودم سعی کردم پرچم را بالا نگه دارم و امیدوارم باز هم بتوانم توکل بر خدا در سمت جدیدم هم موفق باشم.

وی افزود: در اولین قدم بحث اسپانسرهای مالی و نظام‌های مالیاتی را بررسی خواهیم کرد و پس از آن رسیدگی به المپین‌ها و فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است، اولویت کاریمان‌ هم ابتدا بازی‌های آسیایی و سپس المپیک 2016 است.

 

اعتراض زارع‌پور به نحوه انتخاب رستگار و پیشنهاد علی‌آبادی

در دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک که عصر امروز برگزار شد در پست خزانه‌داری شجاعی با کسب 29 رأی به دور دوم رفت و زارع‌پور و رستگار هم هر کدام 10 رأی کسب کردند که پس از قرعه‌کشی رستگار به دور دوم رفت. این موضوع با اعتراض زارع‌پور همراه بود اما علی‌آبادی و محمود گودرزی این موضوع را در مجمع به رأی گذاشتند و همه با این مسئله موافقت کردند. البته در نهایت رستگار با پیشنهاد علی‌آبادی کناره‌گیری کرد و شجاعی به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

*پنج نفر از اعضای مجمع به جای اینکه به یک خزانه‌دار رأی بدهند 2 نام را در برگه‌های خود ذکر کرده بودند که همین امر باعث شده در این پست انتخابات به دور بعدی کشیده شود. علی‌آبادی تذکر داد که اگر این 5 نفر اشتباه نمی‌کردند انتخاب خزانه‌دار در همان مرحله اول مشخص شده بود.

 

انصراف پوریا و کنار رفتن شجاعی از انتخابات هیات اجرایی

انتخابات هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک درحال برگزاری است که محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون از حضور در این انتخابات انصراف داد.

محمدعلی شجاعی هم که پیش از این به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شده بود به صورت خودکار از حضور در هیأت اجرایی کنار فت.

باقرزاده، پولادگر، خادم، داوری، درویش‌زاده، رضازاده، رضوانی، رستگار، زارع‌پور، سعیدی، شایسته، صبور، علیپور، قمری، کفاشیان مشحون، ناطق نوری و مهدی هاشمی برای 6 کرسی هیأت اجرایی رقابت می‌کنند.

 

کفاشیان: این بار از لابی در انتخابات خبری نبود/ چک اسپانسر پاس نشود قرارداد لغو می‌شود

علی کفاشیان در حاشیه انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: خوشبختانه فضای خوبی بود و همه رای دادند. انتخابات خوب و کاملا ورزشی بود. این دوره رای‌گیری و انتخاب کاملا آزادانه بود؛ شاید قبلا وزارت ورزش در مورد انتخابات نظر می‌داد اما این بار اینگونه نشد و نشان دادیم می‌توانیم مجامع آزادی را برگزار کنیم. همیشه و در دوره‌های گذشته لابی‌هایی انجام می‌دادیم اما این بار از آنها هم خبری نبود.

وی در مورد اسپانسر تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: با اسپانسر به مشکل خوردیم. پیشنهادهایی که در آن زمان به ما می‌شد و قطعی هم بود نصف مبلغی بود که این اسپانسر کنونی به ما می‌داد و منطقی نبود که این اسپانسر را رد کنیم.

کفاشیان ادامه داد: از طرفی این اسپانسر 10 درصد به ما پیش‌پرداخت داده بود و خرج زیادی برای تبلیغات کرد. در مسائل اقتصادی عاقلانه نیست که یک اسپانسر مبلغ زیادی خرج کند اما نتواند به کارش ادامه دهد اما این اتفاق برای ما افتاد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سایر اسپانسرها آمادگی خود را اعلام کنند اما به هر حال باید تا فردا صبر کنند. اگر چک اسپانسر پاس شود که هیچ اما اگر نشود قراردادمان لغو می‌شود. با شرایطی که وجود دارد بعید می‌دانم چک 2 میلیارد و 200 میلیون تومانی پاس شود اما به هر حال باید تا فردا صبر کنیم.

کفاشیان در خصوص فروش ساختمان کمیته ملی المپیک تصریح کرد: من خودم مخالف این موضوع بودم اما به نظر اعضا احترام گذاشتم. من چند سال در کمیته ملی المپیک کار کردم و می‌دانستم که باید سرمایه‌ها را حفظ کنیم نه اینکه آنها را به راحتی از دست بدهیم.

وی گفت: 2 سال دیگر باید در فدراسیون فوتبال بمانم و به کارم ادامه دهم و نمی‌توانم فدراسیون را رها کنم. برای 4 سال آینده هم باید فکر کنم و شرایط را بسنجم و ببینیم که آیا می‌توانم در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنم یا خیر. اما فکر می‌کنم بحث بازنشستگی‌ام تا آن زمان برایم مشکل‌ساز شود. به هر حال باید ماند و دید تا 4 سال آینده زنده هستم یا خیر.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارات هاسه‌گاوا مبنی بر اینکه برای حضور در ایران نیاز به بادی‌گارد دارد، تصریح کرد: از این موضوع اصلا خبر ندارم فقط می‌دانم اگر وی می‌خواهد به ایران بیاید و برای ما بازی کند باید شرایط‌مان را تمام و کمال پبذیرد.

 

هاشمی: چون کارمند وزارت هستم ذهنیت به وجود آمد

کیومرث هاشمی پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک و اینکه گفته می‌شد او از ابتدا هم گزینه اصلی وزارت ورزش برای این پست بوده است، گفت:‌ چون من کارمند وزارت هستم این ذهنیت پیش آمده است اما واقعیت آن است که من به عنوان یکی از اعضای مجمع در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کردم و از اعتماد مجمع هم تشکر می‌کنم.

وی در مورد انصراف بهرام افشارزاده از حضورش در انتخابات گفت: افشارزاده حرکت قشنگی انجام داد و از ذخایر ورزش است. او جوانمردانه انصراف داد و حرکت زیباتر را وزیر ورزش انجام داد که افشارزاده را به عنوان مشاورش انتخاب کرد.

وی ادامه داد: من در کمیته ملی المپیک از نظرات بهران افشارزاده و همچنین تمام بزرگان ورزش استفاده خواهم کرد.

 

پولادگر و مشحون انتخاب شدند/ انتخاب سایر اعضای هیأت اجرایی به دور دوم کشیده شد

در دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک که بعدازظهر امروز برگزار شد، در پست اعضای هیأت اجرایی باقرزاده، پولادگر، خادم، داوری، درویش‌زاده، رضازاده، رضوانی، رستگار، زارع‌پور، سعیدی، شایسته، صبور، علیپور، قمری، کفاشیان، مشحون، ناطق نوری و مهدی هاشمی برای 6 کرسی این سمت رقابت ‌کردند که این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

 

تنها محمدرضا پولادگر و محمود مشحون با 32 رأی در مرحله اول انتخاب شدند.

 

کفاشیان (30 رای)، خادم (29 رای)، باقرزاده (26 رای)، علیپور (23 رای)، ناطق نوری (17 رای)، هاشمی (18 رای)، صبور (19 رای) و رضوانی (22 رای) برای 4 کرسی باقیمانده در درو دوم رقابت خواهند کرد.

محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون از حضور در این انتخابات انصراف داد؛ محمدعلی شجاعی هم که پیش از این به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شده بود به صورت خودکار از حضور در انتخابات هیأت اجرایی کنار رفت.

 

شهنازی: انتخابات آزاد و جدی برگزار شد/ قرار بود به احترام پیشکوستی افشارزاده انصراف دهم

شاهرخ شهنازی پس از انتخابات کمیته ملی المپیک در خصوص طولانی شدن این جلسه و اینکه آیا جلسه خسته‌کننده شده بود، اظهار داشت: جلسه طولانی شد، معمولاً در انتخابات کمیته ملی المپیک جلسه طولانی می‌شود زیرا در پست‌های مختلف انتخابات صورت می‌گیرد این انتخابات آزاد و جدی برگزار شد و از این موضوع خوشحال هستیم.

وی در مورد شایعه انصرافش تصریح کرد: به احترام پیشکسوتی و به حرمت بزرگ‌تر بودن افشارزاده قرار بود در صورت حضور او من انصراف دهم اما زمانی که افشارزاده انصراف داد، من برگشتم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: افشارزاده تمام عمرش را برای ورزش زحمت کشیده است ما رسم احترام را در عرصه مدیریتی رعایت می‌کنیم او در کمیته حضور دارد و از تجربیاتش استفاه می‌کنیم.

وی در مورد اینکه کیومرث هاشمی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شده و در تیم او حضور دارد، یادآور شد: به هر حال هاشمی مورد احترام مجمع قرار گرفت و کار کردن با کسی که بیشترین رأی را به خود اختصاص داده خوشحال‌کننده است.

شهنازی در مورد برنامه‌های آینده‌اش گفت: باید تسریع ببخشیم، بازنگری‌های در برنامه‌های گذشته داشته باشیم و برنامه‌ریزی اساسی کنیم.

 

گودرزی: همه را به یک چشم دیده‌ام/ مدیران سرخابی نباید وقتی کم می‌آورند دست به دامن وزارت شوند

محمود گودرزی در پایان انتخابات کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: ابتدا از رسانه‌های مختلف تشکر می‌کنم که کمتر به حاشیه پرداختند. امیدوارم همه کمتر وارد حاشیه شوند تا ورزش پاک و سالم بماند.

وی ادامه داد: پیش از انتخابات برخی مسائل حاشیه‌ای وجود داشت اما خوشبختانه تأثیری در روند انتخابات نگذاشت و خدا را شکر وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها نشان داده‌اند از بلوغ کافی برخوردار هستند. خوشبختانه حواشی وارد انتخابات نشد و رأی‌گیری در فضایی کاملاً دموکراتیک و دوستانه برگزار شد.

وزیر ورزش و امور جوانان با بیان اینکه ترکیب کمیته کاملاً عوض شده، گفت: امیدوارم بتوانند در مدت کم، تأخیری که وجود داشته را جبران کند. زمان زیادی را از دست داده‌ایم که افراد جدیدی باید با کار مضاعف آن را جبران کنند تا برای بازی‌های پیش رو به اهداف خود دست پیدا کنیم.

گودرزی در مورد افشارزاده و انصرافش از حضور در انتخابات دبیرکلی کمیته ملی المپیک تصریح کرد: وی از دوستان قدیمی من است و انرژی زیادی دارد. افشارزاده از صبح زود تا شب کار می‌کند و فکر می‌کنم نیاز بود که تغییراتی ایجاد شود و از حالا وی به عنوان مشاور عالی من در امور بین‌الملل فعالیت خواهد کرد. وی درس خوبی به افرادی داد که می‌خواستند با یک دست چند هندوانه را بلند کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات کمیته همیشه دموکراتیک برگزار شد. برخی افراد بودند که شرایط حضور داشتند اما از حضور آنها جلوگیری شد. امیدوارم در آینده طیف بیشتری بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند و از تخصص آنها استفاده شود. شخصاً علاقه‌مند بودم که همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند تا کسی که صلاحیت دارد انتخاب شود. آئین‌نامه کمیته باید اصلاح شود تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

وزیر ورزش امور جوانان با تأکید بر اینکه به کسی توصیه نکرده‌ام که به انتخابات بیاید یا انصراف بدهد، اظهار داشت: خیلی‌ها تلاش کردند از زبان من نامی را بیرون بکشند اما من نام کسی را مطرح نکردم و همه را به یک چشم دیدم.

گودرزی در پاسخ به این سؤال که آیا افراد انتخاب شده باب میل وزارت ورزش هستند یا خیر،‌ تصریح کرد: سال‌ها است که افراد انتخاب شده را می‌شناسم و می‌دانم که بسیار توانمند هستند. دوست دارم افرادی که انتخاب شده‌اند با یک‌دلی و همکاری به پیشرفت ورزش در حوزه‌های مختلف کمک کنند برای بازی‌های آسیایی زمان زیادی را از دست داده‌ایم که امیدوارم با تلاش مضاعف بتوانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. با فدراسیونی‌ها جلساتی را برگزار کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم جایگاه قبلی خود را در بازی‌های آسیایی حفظ کنیم.

وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و حاشیه‌هایی که اخیراً برای این دو تیم ایجاد شده، عنوان کرد: در فضای مدیریتی باید اخلاق رعایت شود. برخی مدیران خودشان وارد حاشیه می‌شوند. من از دوستان خواستم که به حاشیه‌ها دامن نزنند چرا که اثرات تربیتی دارد و در حد فرهنگ ایران نیست که برخی مدیران اینگونه صحبت کنند چرا که جوانان از آنها الگوبرداری می‌کنند. امیدوارم این مسائل دیگر تکرار نشود و جنگ‌های لفظی تعدیل شود.

وی افزود: اگر این مسائل تکرار شود بدون شک تجدیدنظر خواهیم کرد. میل ندارم وارد مسائل سرخابی شوم بهتر است مدیران مدیریت کنند و خواسته‌های غیرمنطقی نداشته باشند. آنها باید بتوانند از تماشاگران دلسوز و فهیم خودشان در جهت خودکفایی استفاده کنند نه اینکه هرجا کم آوردند دست به دامن دولت شوند.

گودرزی گفت: بهتر است مدیران دنبال تولید ثروت برای اداره باشگاه باشند. اینکه می‌گویند وزارت ورزش برای باشگاه استقلال و پرسپولیس «تره خورد نمی‌کند» لفظ قشنگی نبوده و شایسته ورزش نیست. در مورد استعفاء و رفتن مدیران استقلال و پرسپولیس هم هیئت‌مدیره باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند.

وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص همسو بودن وزارت و کمیته گفت: قبلاً هم شکاف زیادی وجود نداشت، حالا هم افرادی که انتخاب شدند از دوستان و همکاران قدیمی‌ام هستند و می‌دانم که انگیزه زیادی دارند. امیدوارم کمیته و وزارت ورزش کاملاً همسو باشند تا ورزش ایران به موفقیت برسد.

 

پولادگر، مشحون، کفاشیان، خادم، باقرزاده و علیپور عضو هیأت اجرایی شدند

در دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک که بعدازظهر امروز برگزار شد، در پست اعضای هیأت اجرایی باقرزاده، پولادگر، خادم، داوری، درویش‌زاده، رضازاده، رضوانی، رستگار، زارع‌پور، سعیدی، شایسته، صبور، علیپور، قمری، کفاشیان، مشحون، ناطق نوری و مهدی هاشمی برای 6 کرسی این سمت رقابت ‌کردند که این انتخابات به دور دوم کشیده شد و تنها محمدرضا پولادگر و محمود مشحون با 32 رأی در مرحله اول انتخاب شدند.

کفاشیان (38رای)، خادم (27رای)، باقرزاده (29رای)، علیپور (28رای)، با پشت سر گذاشتن ناطق نوری (22رای)، هاشمی (17 رای)، صبور (20 رای) و رضوانی (25 رای)؛ 4 کرسی باقیمانده در هیأت اجرایی را به خود اختصاص دادند.

محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون از حضور در این انتخابات انصراف داد؛ محمدعلی شجاعی هم که پیش از این به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شده بود به صورت خودکار از حضور در انتخابات هیأت اجرایی کنار رفت.

زمانی‌که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان و محمد علی‌آبادی، رئیس سابق کمیته ملی المپیک، آرای خود را برای اعضای هیأت اجرایی می‌خواستند به صندوق بیاندازند اجازه حضور خبرنگاران و عکاسان به مجمع داده شد. این موضوع با واکنش علی‌آبادی مواجه شد که چرا با حضور خبرنگاران و گرفتن مصاحبه نظم مجمع به هم ریخت.

منبع: فارس