۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

بودجه یک درصدی برای حوزه ورزش

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است در بودجه سال آینده با نظر مساعد مجلس و همراهی دولت بودجه یک درصدی ورزش تحقق یافته و اختصاص پیدا کند.
کد خبر : ۱۵۸۵۱۴

صراط: کمال‌الدین پیرموذن اظهار داشت: این بودجه که سال‌ها است بلاتکلیف باقی مانده و در این زمینه هیچ حرکت مثبتی برای جذب و تخصیص آن اختصاص نیافته مورد توجه نمایندگان در بودجه سال 93 قرار گرفته و کمیسیون تلفیق نیز نظر مثبت خود را در این زمینه اعلام کرده است.

وی گفت: انتظار ما این است که با اختصاص این رقم از منابع اعتباری کشور به ویژه دستگاه‌های دولتی زمینه‌ای را فراهم آوریم تا ورزش به حرکت شتابنده خود به مانند دهه‌های پیش ادامه داده و قهرمانی‌ها و پهلوانی‌ها در این عرصه تکرار شود.

این نماینده مجلس افزود: وزیر ورزش نیز در این زمینه قول مساعد داده است که از محل منابع یک درصد بودجه خوبی را در اختیار استان‌های محروم و در مسیر توسعه قرار دهد که ما نیز امیدواریم در این ارتباط پیگیری‌های خود را در سال آینده جدی‌تر کنیم تا ورزش استان از این منابع اعتباری عقب نماند.

پیرموذن بیان کرد: در کنار ورزش که یکی از اصلی‌ترین نیازمندی‌های جوانان ما است سایر نیازهای جوانان نباید نادیده گرفته شود که ضرورت دارد مدیران و مسئولان کشوری و استانی در این زمینه گام‌های عملی بردارند که دولت یازدهم با تدبیر و برنامه‌ریزی خاص در این زمینه تلاش و جدیت خود را به کار گرفته است.

وی افزود: اعتبار و بودجه‌ای که برای حوزه ورزش و جوانان در نظر گرفته می‌شود در شأن این طیف پرجنب و جوش نیست و انتظار می‌رود نسبت به افزایش این رقم اقدامات لازم انجام شود.

این نماینده مجلس در ادامه ابراز داشت: کمیسیون تلفیق نظر مثبت خود را در قبال بودجه یک درصدی اعلام کرده و این امر در شرف وقوع است.