۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

احتمال تحریم دیکتاتور سابق یمن

شورای امنیت سازمان ملل احتمال تحریم «علی عبدالله صالح» دیکتاتور سابق یمن و نیز معاون سابقش را بررسی می کند.
کد خبر : ۱۵۸۶۹۱
صراط: به نقل از «الحیات»، شورای امنیت سازمان ملل وضع تحریم هایی را بررسی می کند که به موجب آن علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن و «علی سالم البیض» معاون سابقش ممنوع الخروج و دارایی هایشان توقیف می شود. پیش بینی می شود این قطعنامه اوایل ماه فوریه صادر شود.

دیپلمات ها اعلام کردند، «جمال بن عمر» فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن «تلاش می کند شورای امنیت را متقاعد سازد تا تحریم هایی علیه طرف های یمنی که در مسیر پیشرفت روند سیاسی و گفت وگوی ملی سنگ اندازی می کنند، وضع کند.» شورای امنیت پیشتر به صالح و البیض هشدارهایی داده بود.

بن عمر، دوشنبه آینده در نیویورک با اعضای شورای امنیت دیدار و درخصوص آماده سازی برای جلسه ای که دستاوردهای کنفرانس گفت وگوی مالی و گام های بعدی در روند انتقال قدرت (در یمن) را بررسی خواهد کرد، رایزنی می کند.

به گفته این دیپلمات ها، انگلیس پیش نویس قطعنامه ای که حاوی «تحریم علی عبدالله صالح و سالم البیض از جمله توقیف اموال و ممنوع السفر شدن آنها است» را آماده می کند، اما شورای امنیت تاکنون «درخصوص این مسئله موضعی نهایی اتخاذ نکرده است و اعضای این شورا ترجیح می دهند بعد از استماع سخنان بن عمر، درباره تصویب تحریم ها تصمیم گیری کنند.»


منبع: تسنیم