۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲

سالگرد انقلاب مصر خونین شد+ تصاویر

در پی تجمع اعتراضی حامیان جریان‌های انقلابی و حامیان اخوان در سومین سالگرد انقلاب ۲۵ ژانویه نیروهای امنیتی اقدام به سرکوب معترضان کردند.
کد خبر : ۱۵۹۱۶۵

صراط: در پی تجمع‌های اعتراضی حامیان جریان‌های انقلابی و حامیان اخوان در سومین سالگرد انقلاب 25 ژانویه که به سقوط مبارک منجر شده بود نیروهای امنیتی مصر با شلیک گاز اشک آور و تیر هوایی اقدام به پراکنده کردن معترضان کرده‌اند.

تعداد زیادی از حامیان جریان جوانان 6 آوریل در برابر کانون روزنامه نگاران مصر در قاهره گرد هم آمده بودند که با برخورد شدید نیروهای امنیتی روبرو شده اند.

صفحه جوانان 6 آوریل در توئیتر گزارش لحظه به لحظه‌ای از تظاهرات حامیان جریان‌های انقلابی ارائه می دهد و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با خودروهای زرهی به معترضان حمله کرده‌اند.

این جریان افزود افرادی که تصاویر «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر را به همراه داشته باشند از سرکوب نیروهای امنیتی در امان هستند و افرادی که پرچم مصر را به همراه داشته باشند مورد ضرب شتم قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر نیز ده‌ها تن از حامیان اخوان المسلمین که در سراسر قاهره تجمع کرده‌اند به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند و وزارت بهداشت مصر نیز اعلام کرد که در درگیری نیروهای امنیتی با معترضان منجر به کشته شدن 4 شهروند مصری شده است.

معترضان امروز همزمان با بزرگداشت انقلاب 25 ژانویه بر محقق نشدن مطالبات این انقلاب پافشاری کرده و شعارهایی علیه ارتش و دولت موقت سر می‌دهند.

سومین سالگرد انقلاب مردم مصر در حالی طی می‌شود که «محمد البرادعی» یکی از رهبران پیشین جبهه نجات ملی و از چهره‌های برجسته انقلاب 25 ژانویه بعد از برکناری  محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب مصر، به دلیل آنچه خروج از مسیر انقلاب اعلام کرده از دولت موقت استعفا داده بود.

از سوی دیگر نیز رهبران جریان‌های انقلابی نیز به اتهام حمله به نیروهای امنیتی در زندان به سر می‌برند.

منبع: فارس