۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱

اخراج سفیر آمریکا از سوریه

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه سفیر آمریکا به عنوان یک عنصر نامطلوب از سوریه اخراج شده، افزود: حتی در صورت درخواست ملاقات با وزیر خارجه سوریه، «ولید المعلم» با «فورد» دیدار نخواهد کرد.
کد خبر : ۱۶۰۱۴۹

صراط«عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه « المیادین» گفت: «روبرت فورد» سفیر آمریکا در دمشق به عنوان یک عنصر نامطلوب از سوریه اخراج شده و حتی در صورتی که درخواست ملاقات با وزیر خارجه سوریه کند، «ولید المعلم» با وی دیدار نخواهد کرد.

وی که هم اکنون به همراه رسمی نظام دمشق به منظور شرکت در نشست‌های کنفرانس ژنو 2 در سوئیس به سر می‌برد؛ افزود: با هیئت ائتلاف معارضان به صورت مستقیم سخن نمی‌گوئیم زیرا برخی از اعضای این هیئت با «جبهه النصره»، «القاعده» و «تروریسم» ارتباط دارند.

الزعبی درباره رابطه مسکو و دمشق، گفت: اعتماد ما به مواضع متحد روسی خودمان بالاست. مسکو می‌خواهد که ملت سوریه سرنوشت و آینده خودشان را تعیین کنند و ما نیز چیزی بالاتر از این نمی‌خواهیم.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه به موفقیت روند سیاسی که آنرا آغاز کرده‌ایم؛ ایمان دارم، افزود: روس‌ها ما را به اجرای مذاکرات ژنو تشویق می‌کنند؛ هر چند که این مذاکرات پیچیده باشند.

وی در پایان یادآور شد: می‌خواهیم که همه گروه‌های معارض ملی در بحث و بررسی آینده سوریه به صورت دموکراتیک مشارکت داشته باشند.

منبع: فارس