۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶

ولید معلم به مسکو می رود

سفیر سوریه در مسکو با بیان اینکه «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه بزودی به روسیه سفر خواهد کرد از عدم جدیت دولت آمریکا برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه خبر داد.
کد خبر : ۳۲۵۲۴۵
صراط: سفیر سوریه در مسکو با بیان اینکه «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه بزودی به روسیه سفر خواهد کرد از عدم جدیت دولت آمریکا برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد که «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در نزدیکترین فرصت به روسیه سفر خواهد کرد.

حداد در این خصوص گفت: در خصوص انجام این سفر طی نزدیکترین فرصت توافق کردیم. در همین راستا دستور کار دیدار وزرای خارجه دو کشور مشخص و سپس زمان آن تعیین خواهد شد.

سفیر سوریه در مسکو همچنین تاکید کرد که واشنگتن با انتشار مفاد توافقنامه روسیه و آمریکا پیرامون سوریه مخالفت می کند چون نمی خواهد این توافقنامه به یک تصمیم رسمی سازمان ملل تبدیل شود تا بتواند از پایبندی به آن شانه خالی کند.

وی افزود: آمریکا با انتشار مفاد این توافقنامه و ارجاع آن به سازمان ملل برای رسمی شدن به عنوان یک قطعنامه بین المللی مخالف بود.

حداد تصریح کرد: این نوعی شانه خالی کردن آمریکا از پایبندی به این توافق است. دولت آمریکا هیچ دیدگاه جدی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ندارد و سعی می کند از تعهدات خود شانه خالی کرده و با نیرنگ و فریب با زمان بازی کند. آنها هیچ جدیتی در این خصوص از خود نشان نمی دهند.

از سوی دیگر «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو منتظر سفر قریب الوقوع ولید المعلم به روسیه است و وی هر زمان که خواست می تواند به مسکو سفر کند.

بوگدانوف روز سه شنبه گفت: لاوروف و المعلم اخیرا در نیویورک دیدار کردند اما چه بسا شرایط اجازه انجام گفتگوهای عمیق را نمی داد. ولید المعلم هر زمان خواست می تواند به مسکو سفر کند و ما همواره منتظر وی هستیم.