۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

اعمال وحشیانه تروریستها در اینترنت

یک فیلم ویدئویی آماتور که روز شنبه در شبکه اینترنت قرار گرفت نشان داد که شورشیان سوری وابسته به القاعده مردی را که گمان می رود یک رزمنده شیعه طرفدار دولت باشد گردن زده اند.
کد خبر : ۱۶۱۰۹۸
صراط: دیده بان حقوق بشر سوریه یک گروه ناظر که این فیلم را پخش کرده گفته است که این گردن زده شدن توسط گروه امارت اسلامی عراق و شام یک گروه تحت رهبری خارجیها که در حال جنگ برای براندازی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و تشکیل یک دولت اسلامی در این کشور است ، صورت گرفته است .

این فیلم نشان می دهد که مردان مسلح سیاهپوش در یک فضای باز دور مردی که روی چمن خوابیده حلقه زده اند. یکی از شبه نظامیان روی این قربانی خم می شود و ظاهرا با یک چاقوی کوچک این مرد را سر می برد و مورد تشویق دیگران قرار می گیرد.

پس از جدا شدن سر ، این شبه نظامی آن را بالا می آورد و روی پشت مرد می گذارد ولی این سر غلت زنان از بدن مرد دور می شود و سپس در فاصله حدود یک متری از آن روی زمین از حرکت باز می ایستد.

این دیده بان مستقر در انگلیس که مخالف اسد است و از شبکه وسیعی از منافع در سراسر سوریه برخوردار است، گفت : این ویدئو در استان مرکزی حمص گرفته شده ،موثق بودن آن به طور مستقل تایید نشده است .

شورشیان اسلام گرای تندروی مرتبط با القاعده تروریست های مخالف با اسد را زیر سلطه خود قرار داده اند.

ظهور القاعده در سوریه باعث شده تا برخی از کشورهای غرب درخواست خود را در مورد برکناری اسد کاهش دهند.

این در حالی است که در مذاکرات ژنو 2 که روز جمعه در این شهر سوییس پایان یافت ، دولت اسد مخالفانش را به دلیل اعمال وحشیانه و گردن زدن افراد به عنوان تروریست معرفی کرد.
منبع: ایرنا