۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷

باطل‌السحر نقشه‌‌دشمن‌از زبان‌پورمحمدی

وزیر دادگستری با اشاره به این مطلب که دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای باطل‌السحر نقشه‌های دشمن بود گفت: بیشترین فشارهایی که امروز بر ما وارد می‌شود در بحث حقوق بشر است.
کد خبر : ۱۶۱۹۹۸

صراط: حجت الاسلام پورمحمدی در گردهمایی حقوقدانان بسیجی سراسر کشور که عصر امروز در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت انقلاب اسلامی با قدرت و عزت به حیایت خود ادامه داده و همچنان از آرمان‌های خود دفاع میکند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلام همواره حق خود را در عرصه‌های مختلف تثبیت کرده و همچنان در این جهت حرکت می‌کند البته این مسیر سختی است اما دستاوردهای بسیار بزرگ و زیادی دارد.

وزیر دادگستری مفهوم حق را گسترده دانست و گفت: ما آمده‌ایم که شعار حق را عملی کنیم پور محمدی با اشاره به اینکه دنیای امروز شاخص تمدنی خود را مدنیت معاصر می‌داند.

وی تصریح کرد: مدنیت معاصر بر اساس شناخت انسان و احترام به حقوق اوست و جایگاه و شان انسان بسیار مهم است. برهمین اساس محور مدنیت معاصر حقوق شهروندی و دفاع از حقوق بشر است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی خود را با محور حق محاسبه کرد، گفت: حرف ما امروز در دنیا این است که تعریفی که دنیای معاصر از حق دارد ناقص است چراکه انسان را کوچک می‌بیند و حقوق آن‌را محدود می‌شمارد.

پور محمدی گفت: دنیای معاصر حق انسان را ضایع کرده چون معرفتش از انسان کامل نیست همه حرف ما با دنیای غرب همین است و نقطه اصلی منازعه ما نیز همینجاست.

وزیر دادگستری در ادامه تأکید کرد: اگر ما شاهد فن‌اوری پیشرفته هسته‌ای شده‌ایم یعنی حرف برای گفتن داشتیم و درست همین جاست که ابزار جلد گفتمانی از دست مدعیان گرفته می‌شود و دیگر نمی‌توانند ما را عقب مانده و جهان سومی خطاب کنند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با همه مشکلات قدرت هفتم نانوتکنولوژی است گفت: دستیابی به انرژی هسته‌ای باطل‌السحر نقشه‌های دشمنان است.

وی در ادامه یک رکن دانش حقوقی را ادبیات دینی و رکن دیگر را دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های حقوقی دانست.

وزیر دادگستری افزود: بر اساس آمار ما 100 هزار نفر فارغ التحصیل و دانشجوی حقوقی داریم و در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر پروانه وکالت گرفته‌اند.

پور محمدی گفت: امروز دانشجویان حقوقی باید نه تنها از حق ملت بلکه از حق نظام و انقلاب دفاع کنند.

وی خطاب به دانشجویان و حقوقدانان بسیجی گفت: شما باید افق ماموریتی خود را بشناسید چراکه در حال حاضر بیشترین فشارها روی ما در بحث حقوق بشر است.

وزیر دادگستری محافظه کاری در اشاعه حق و دفاع از آن را ناپسند دانست و گفت: ما باید در بحث دفاع از حق جسارت و حضور قدرتمندی داشته باشیم.

پورمحمدی تاکید کرد: برای مثال در بخش حقوق شهروندی برخی از دوستان دین‌باور و انقلابی ما با زاویه دید نقادانه می‌گوید که قرار است چه اتفاقی با منشور حقوق شهروندی بیفتد؟

وی در پایان گفت: ما در این منشور حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و باید پای آن بایستیم.

منبع: فارس