۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

پورمحمدی: دنیا باید قدردان انقلاب ما باشد

وزیر دادگستری گفت: جمهوری اسلامی در داخل کشور و عرصه‌های بین‌المللی منشاء آرامش و رفع بسیاری از مشکلات مردم شده است.
کد خبر : ۲۲۶۸۹۲
صراط: وزیر دادگستری گفت: جمهوری اسلامی در داخل کشور و عرصه‌های بین‌المللی منشاء آرامش و رفع بسیاری از مشکلات مردم شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع کارکنان دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در هرمزگان با بیان این‌که «از زمان استقرار حکومت اسلامی بسیاری از کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها جبران شده است» اظهار کرد: پیش از این بسیاری از عقب ماندگی‌ها و فشارهای غیر قابل قبول انسانی بر مردم تحمیل می‌شد که با استقرار جمهوری اسلامی یا برطرف شده یا در حال برطرف شدن است.
 
وزیر دادگستری با بیان این‌که «آزادی بیان در کشور ما نمود عینی دارد» افزود: اگر نگاهی به مطبوعات و رسانه ملی کشور داشته باشیم فضای نقد را به خوبی می‌بینیم و این نشانه‌ای از آزادی بیان است.
 
پورمحمدی با بیان این‌که «بسیاری از این نقدها از مدار انصاف نیز خارج است» افزود: اما این نشان دهنده آن است هر حرفی را می‌توان زد. حتی می‌بینیم که سخت‌ترین انتقادات هم به دولت می‌شود و باید به کسانی که از نبود آزادی در ایران سخن می‌گویند گفت که اگر این آزادی بیان نیست پس چطور می‌شود تندتر حرف زد.
 
به گفته وزیر دادگستری، نفس این کار نشان می‌دهد که اینجا راحت می‌توان حرف زد و این راحت حرف زدن نشان می‌دهد که انسان‌ها تا این حد می‌توانند احساس عزت و آزادی کنند.
 
وی به گوشه‌ای دیگر از آزادی بیان در کشور اشاره کرد و افزود: زنان ما هم در بهترین شرایط می‌توانند حضور داشته باشند و موقعیت تاثیرگذار اجرایی داشته باشند. این فضا را جمهوری اسلامی برای زنان بوجود آورد و فضا را فراهم کرد تا زنان در شرایط مناسب خود قرار گیرند.
 
پورمحمدی با اشاره به زمان مسئولیت خود در وزارت کشور گفت: در زمانی که وزیر کشور بودم برای اولین بار در انتخابات کد ملی رای دهندگان را وارد کردیم که هویت رای دهندگان به طور مشخص روشن کرد و برای ما روشن شد که زنان چه حضور پررنگی در انتخابات دارند.
 
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر همواره دشمنان نظام وانمود می‌کردند که جوانان حضور کمرنگی در عرصه سیاسی و انتخابات دارند که در آن زمان نیز روشن شد جوانان 18 تا 25 ساله بیش از سنین دیگر در انتخابات مشارکت دارند.
 
وی با بیان اینکه «دنیا شاخص‌هایی را برای پیشرفت مشخص کرده است» گفت: ما در عرصه‌های مختلف که دنیا آن را شاخص پیشرفت می‌داند رشد کردیم که قابل دفاع نیز هست.
 
پورمحمدی همچنین با اشاره به پیشرفت و توسعه در هرمزگان گفت: قبل انقلاب با شرایط هرمزگان آشنا هستم و الان نیز میزان پیشرفت را می‌بینم که چه اتفاقاتی در ابعاد مختلف رخ داده است و این تحول نیز ملموس است.
 
وزیر دادگستری با بیان این‌که «مردم وقتی راضی باشند در صحنه هستند» افزود: راهپیمایی نیز یکی از همین رضایتمندی‌هاست. اگر آنها راضی نباشند قطعا در راهپیمایی شرکت نمی‌کنند اما 22 بهمن امسال دیدیم که مردم آمدند زیرا که اتفاقات امیدوار کننده دیدند.
 
وی با بیان اینکه «دشمنان خارجی این میزان رضایتمندی ملت ما را نمی‌بینند» افزود: ما همواره از اول انقلاب از سوی غربی‌ها و دشمنان محکوم حقوق بشری هستیم چرا که آنها میزان رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی را نمی‌بینند. آنها حتی برخی از کشورهای همسایه ما را هم نمی‌بینند که نه انتخابات دارند و نه رفتار مناسب با زنان. اما در کشور ما همه چیز فراهم است و همه می‌توانند آزادنه رای دهند.
 
وی در ادامه افزود: از لحاظ دموکراسی نیز دموکراسی باز داریم این در حالی است که در کشورهای غربی دموکراسی بسته دارند.
 
پورمحمدی گفت: غربی‌ها نیز بر آزادی بیان در ایران اقرار دارند، آنها به محض اینکه کتاب پاپ رهبر مسیحیان در قم منتشر شد نیز متعجب شدند که چطور کتاب پاپ در ایران و آن هم در قم که مرکز دینی ایران است منتشر می‌شود. آنها حتی گفتند که می‌خواهیم مراسم رونمایی از چاپ این کتاب را در قم داشته باشیم.
 
وی اضافه کرد: ما کتاب کلیسا را در ایران چاپ می‌کنیم حالا سوال این است که ما از آزادی بیان می‌ترسیم؟.
 
پورمحمدی همچنین به رفتارهای آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: آنها همواره حرف‌های بی ربط می‌زنند و رفتارهای دوگانه دارند. مگر آمریکایی‌ها نبودند که افغانستان را ناامن کردند و پول به این گروه و آن گروه دادند و آنها را به جان همدیگر انداختند. حتی در بحث مواد مخدر نیز نه تنها توفیقی نداشتند بلکه پس از حضور آمریکایی‌ها تولیدات مواد مخدر 10 برابر افزایش یافت. آمریکایی‌ها هر جا پا گذاشتند بحران سازی کردند و فقر و کشتار آوردند اما در مقابل ما هرجا رفتیم امنیت آوردیم.
 
وزیر دادگستری ادامه داد: آنهایی که از جمهوری اسلامی تبعیت می‌کنند اهل کشتار نیستند چرا که ما با منطق وارد می‌شویم و با دنیا نیز با منطق مباحثه و مذاکره می‌کنیم. ما همواره می‌گوئیم حرف داشته باشید و حرف‌هایتان را نیز با مردم‌تان در میان بگذارید و حرکت‌ها را مردمی کنید. ما از حرکت‌های نظامی حمایت نمی‌کنیم اما از حرکت‌های مردمی حمایت می‌کنیم.
 
وی گفت: دنیا باید قدردان انقلاب ما باشد چرا که ما خدمت به بشر کردیم.
 
وزیر دادگستری همچنین به نظام قضایی ایران اشاره کرد و گفت: نظام قضایی در ایران کمتر معادل دارد. رئیس قوه قضائیه ما در تراز با سایر قواست و قوه قضائیه ما استقلال به مفهوم واقعی دارد. در ایران همه می‌توانند علیه همدیگر شکایت کنند.
منبع: ایسنا