۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳

نامه سرگشاده‌بسیج‌دانشجویی به‎روحانی

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در نامه سرگشاده‌ای به روحانی تاکید کردند که انتقادپذیری از مؤلفه‌های مؤثر در پیشرفت کشورها است و باید جریان آزاد اطلاع‌رسانی به خصوص در مورد توافقنامه ژنو برقرار شود.
کد خبر : ۱۶۲۲۴۰

صراط: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در نامه سرگشاده‌ای تاکید کردند که انتقادپذیری از مؤلفه‌های مؤثر در پیشرفت کشورها است.

متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

همانطور که استحضار دارید از مولفه‌های موثر جهت ایجاد پویایی و تحرک در راستای پیشرفت کشورها، اطلاع رسانی صحیح و انتقاد پذیری است و بی شک دانستن در سطوح مختلف و با رعایت طبقه بندی حق مردم است مخصوصا آنجا که پای منافع ملی در میان باشد اظهار نظر در خصوص دفاع از منافع ملی از سوی مردم نیز از ویژگی های بارز و اصلی هر نظام مردمی است پر واضح است که نظام اسلامی و مردمی ما نیز از این عقیده مستثنی نیست.

مع‌الاسف پس از اظهار نظرهای دیکتاتور منشانه ی یکی از مشاورینتان که مردم را مشتی نا آگاه خوانده بود و ظاهرا تسری افکار ایشـان به حضـرتعالی و معـاون اول تان، امروز نیز شاهد سخنانی تامل برانگیز از سوی جنابعالی و آقای جهانگیری که منتقدانتان در مورد توافق نامه را کم سواد و حسود خوانده بودید و این در حالی بود که ماه گذشته بیان داشتید که از انتقاد استقبال می‌نمایید.

علامت سوال بزرگی که در ذهن ما دانشجویان ایجاد شده این است که اگر منتقدان در اندیشه حضرتعالی به کم سواد و حسود تبدیل شوند، حتما مخالفان مهم، مجرم شناخته خواهند شد که شدند. به عنوان نمونه شکایت دولت از روزنامه‌ای به خاطر انتقاد از افت شاخص بورس و به کار بردن هولوکاست هسته ای نمونه ای از این دست است و این بر خلاف گفتمان اعتدال حقیقی و راستین است هر چند شما مکررا در بیان بر آزادی نقد، تاکید داشته‌اید.

جای یادآوری است که مردم در تایید دولت‌ها منش و رفتار و عملکرد آنان را ارزیابی می‌نمایند نه سخنان صرف را. هر چند سخنان متناقض با عملکرد موجب بی اعتمادی آنان نیز می‌گردد.

جناب آقای رییس جمهور ما هم معتقد به شایسته گزینی نه فقط در دانشگاه‌ها بلکه در همه مناصب (دولتی و غیر دولتی) می‌باشیم اما چندیست شاهد شایسته گزینی و بعضا شایسته ستیزی در مناصب به ویژه در دانشگاه‌ها هستیم و متاسفانه علی رغم همه مخالفت‌ها و مطالبه‌ها آنچه به جایی نرسد، فریاد است و احتمالا متهم به کم سوادی و حسادت هم شده ایم ،هر چند لبو فروش و تاکسی ران نیستیم!

انتظار می‌رود جریان آزاد اطلاع رسانی، به ویژه در مساله پرونده هسته‌ای برقرار گردد تا توقع شما از کارشناسان، دانشگاهیان و اساتید مبنی بر اظهار نظر در مورد آن نیز محقق گردد، هر چند هنوز نمایندگان مجلس و حتی اعضای کمیسیون امنیت ملی از کم و کیف و جزییات آن بعضا  بی‌خبرند.

آقای دکتر روحانی اگر با نگاهی واقع بینانه میزان دخالت و دست اندازی احزاب بر تشکل‌های دانشجویی را از یک سال گذشته تا به امروز مقایسه نمایید شاهد روند صعودی آن خواهید بود که دولت باید به جای بیان معلول به آسیب شناسی و علل رشد این ضایعه و رفع آن علل بپردازد، تا کوتاه نمودن دست احزاب، منجر به پویایی بیش از پیش تشکل‌ها گردد.

آقای دکتر روحانی! همانطور که بارها اشاره نموده‌اید، جنابعالی حقوق خوانده‌اید و به خوبی می دانید در همه دنیا هر جا و با هر زبانی از قانون تخطی شود مستلزم برخورد مقتضی است چرا که اگر این قاعده در کشوری رعایت نگردد هرج و مرج، نظام سیاسی و اجتماعی آن کشور را فرا خواهد گرفت. حال اگر نقض قانون از سوی نویسنده ، هنرمند و استادی با زبان کتاب ، هنر و علم صورت پذیرد آنجا قانون حکم می کند، پس رعایت قانون و عدم رعایت آن در دنیا خط قرمز ها را می سازند لذا سخن از عدم وجود خط قرمز و عدم تمایز ارزش و غیر ارزش در هیچ مقوله ای حتی در نظامهای سکولار از پشتوانه منطقی بر خوردار نبوده و خوشبینانه ترین حالت برداشت از آن ، تبلیغاتی و ژورنالیستی بودن آن است که این مساله نیز چون چند فریب افکار عمومی بر آن مترتب است که در دولت اسلامی نباید وجود داشته باشد.

جناب آقای روحانی ضمن آرزوی توفیق از حضرت باری‌تعالی برای جنابعالی امید است با حرکت عملی در مسیر ولایت یعنی اعتدال واقعی بتوانید کشور را از امواج و حملات موجود در پیچ تاریخی به سلامت برهانید.

والسلام علی من اتبع الهدی

-بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد ورامین،شهر قدس،رودهن،فیروزکوه،اسلامشهر،شهرری،دماوند،رباط کریم،سما پردیس و اندیشه ،قیامدشت،پرند،ملارد،صفادشت،قرچک

-بسیج دانشجویی دانشگاههای پیام نور جنوب،شمال،شرق،غرب،لواسانات،ورامین،پیشوا،شهریار،پاکدشت،دماوند،فیروزکوه،بهارستان،شهرری،اسلامشهر،ملارد،پردیس،حسن آباد،پرند

-بسیج دانشجویی دانشگاههای قرآن و حدیث،ارشاد دماوند،فرهنگیان،کشاورزی شهریار ،  پاکدشت،دماوند و تربیت بدنی امام علی(ع) شهریار

منبع: فارس