۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰

شوک‌روانی‌ناشی از اعدام عروس15ساله

نوعروس 15 ساله که به تازگی از طناب ‌دار نجات یافته است در شرایط سخت روحی به سر می‌برد و قرار است به دلیل ابتلا به بیماری روانی به زودی در بخش روانی بیمارستانی در اصفهان بستری شود.
کد خبر : ۱۶۲۲۹۸
صراط:  نوعروس 15 ساله که به تازگی از طناب ‌دار نجات یافته است در شرایط سخت روحی به سر می‌برد و قرار است به دلیل ابتلا به بیماری روانی به زودی در بخش روانی بیمارستانی در اصفهان بستری شود.

پزشکان در معاینه اولیه شوک ناشی از مراسم اعدام را علت اصلی مشکلات روانی فرزانه اعلام کرده‌اند. به گزارش خبرنگار ما، مادر فرزانه در خصوص آخرین وضعیت دخترش گفت: «دو روز قبل به ملاقاتش رفتم. حالش خیلی بد بود. دو نفر زیر بغلش را گرفته بودند. او نمی‌توانست روی پایش بایستد. به زحمت چند دقیقه با من صحبت کرد. مدام به یکجا خیره می‌شد وگریه می‌کرد. او به خاطر مراسم اجرای حکم هنوز شوکه بود. هیچ‌وقت ندیده بودم که فرزانه آنقدر ترسیده باشد. دخترم می‌گفت قاتل نیست.»

این زن ادامه داد: «یکشنبه بدترین روز زندگی فرزانه بود. او گفت: انفرادی تاریک و ترسناک بود. ساعت 7 صبح سراغم آمدند و گفتند موقع اجرای حکم است. پاهایم توان حرکت نداشت و از سلولم تا پای چوبه‌دار را روی برف‌ها چهار دست و پا رفتم. روی پای پدر شوهرم افتادم و به او التماس کردم اما قبول نکرد.

به من گفتند روی چهار پایه بایست. بعد طناب‌دار را دور گردنم انداختند. فقط گریه 1و التماس می‌کردم. داد می‌زدم که من قاتل نیستم و بی‌گناهم. پدرشوهرم بالاخره دلش به حالم سوخت و گفت اگر قاتل نیستی یک ماه وقت داری قاتل را رسوا کنی.»

مادر فرزانه درباره مشکلات روحی- روانی دخترش نیز گفت: «امروز (چهارشنبه) صبح از زندان با من تماس گرفتند و گفتند وضعیتش بدتر از قبل شده و شرایطش طوری است که نمی‌تواند در زندان بماند. مددکار زندان از من خواست زودتر با دکترش صحبت کنم و کارهای لازم را برای بستری شدنش در بیمارستان انجام دهم. مددکار زندان گفت دیگر حتی آرام‌بخش‌های قوی هم نمی‌تواند به دخترم اثر کند و او مشکلات روانی زیادی پیدا کرده است. آن‌طور که گفتند این وضعیت به دلیل شوک ناشی از مراسم اعدام است. حالا قرار است در صورت موافقت مسوولان قضایی دخترم در بخش روانی بیمارستان بستری شود.»

مشکلات روحی نوعروس 15 ساله در حالی است که او دو روز قبل در شکواییه‌یی مردی به نام «الف» را به عنوان قاتل شوهرش معرفی کرد. او حتی دلایلی را نیز برای بیگناهی خودش و گناهکار بودن «الف» اعلام کرد. با این حال مادر فرزانه به خبرنگار ما گفت که مقامات قضایی برخورد سردی با این شکواییه کرده‌اند.

مادر فرزانه در این باره گفت: «شکواییه را به دادستانی اصفهان بردم اما در آنجا برخورد خوبی با ما نشد. به من گفتند دخترت می‌خواست همان اول اعتراف نکند و حالا که اعتراف کرده باید مجازات شود. به آنها التماس کردم و گفتم دخترم بی‌گناه است. وقتی آنها التماس‌ها و پافشاری‌ام را دیدند گفتند وکیل‌تان بیاید و شکایت کند.»

در همین حال عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع فرزانه درباره آخرین وضعیت موکلش گفت: صبح چهارشنبه فرزانه با من تماس گرفت. وضعیت روحی‌اش اصلا خوب نبود. او گریه می‌کرد و می‌گفت بی‌گناه است. خرمشاهی ادامه داد: فرزانه گفت تنهایم نگذارید.

دیگر نمی‌توانم این شرایط را تحمل کنم. بنا به گفته خرمشاهی، فرزانه که متهم است شوهرش را به قتل رسانده، کمتر از یک ماه فرصت دارد تا بی‌گناهی‌اش را اثبات کند. در غیر این صورت قصاص خواهد شد.
منبع: اعتماد