۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

منتظر گزارش مثبت آمانو هستیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: آژانس درخواستی را برای ملاقات و گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای ایران مطرح نکرده است.
کد خبر : ۱۶۲۸۷۱

صراط: بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی بعد از ظهر امروز پس از پایان دو روز مذاکرات ایران و آژانس در تهران و صدور بیانیه‌ای مشترک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این بیانیه آمده که ایران کارهایی را که می‌بایست انجام دهد، انجام داده و آژانس از همکاری‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه خواستار انعکاس این موارد در گزارش مدیرکل هستیم، عنوان کرد: ‌انتظار داریم که بپذیرند که جمهوری اسلامی کارهای خود را انجام داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از هر اقدامی از سوی جمهوری اسلامی آژانس نامه‌ای جداگانه ارائه می‌داد و آیا در حال حاضر چنین است، خاطرنشان کرد: روش‌های مختلفی وجود دارد که رفع ابهام شود که یکی ارائه نامه و دیگری گزارش مدیرکل است و در حال حاضر بر اساس صحبت‌هایی که مطرح شد، مدیرکل آژانس به زودی گزارش خود را ارائه می‌دهد و انتظار داریم که با توجه به فضا و اطلاعات ارائه شده، گزارش مثبتی از سوی مدیرکل به شورای حکام ارائه شود که این انتظار طبیعی است.

کمالوندی اضافه کرد: به طور واضح می‌خواهیم بگوییم که منتظر گزارش مثبت مدیرکل در شورای حکام در رابطه با 6 موضوع همکاری هستیم.

یکی از خبرنگاران از کمالوندی پرسید که آیا در 7 اقدام عملی که قرار است تا 25 اردیبهشت ماه 93 توسط ایران اجرا شود موضوع پارچین وجود دارد،‌گفت: ‌خیر؛ فهرست این 7 اقدام به زودی ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از سوی نمایندگان آژانس درخواست‌های اضافه از جمله ملاقات با دانشمندان هسته‌ای ایران ارائه شده، به رسانه‌ها توصیه کرد از تکرار برخی مطالب که در بعضی رسانه‌های بین‌المللی و از زبان برخی افراد موهوم و دیپلمات غربی مطرح می‌شود، بدون مراجعه به افرادی که حرف‌شان معتبر است، خودداری کند و افزود: ما از واژه‌‌هایی استفاده کردیم که معنای خود را دارد مثل دسترسی مدیریت شده.

کمالوندی تصریح کرد:‌ اینکه گفته شده می‌خواهند با دانشمندان هسته‌ای صحبت کنند چنین چیزی نبوده و اصلا چنین بحثی را مطرح نکردند.

وی یادآور شد: اگر بخواهند رفع ابهام شود، روش‌های مختلفی وجود دارد.


منبع: فارس