۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲

هنرمندی که جای اکبرعبدی را می گیرد!

سال‌هاست که اکبر عبدی تک ستاره مانده است اما اکنون برای این بازیگر رقیبی سرسخت پیدا شده
کد خبر : ۱۶۳۱۸۹
صراط:   از زمانی که عبدالله اسفندیاری طراح برجسته گریم و چهره‌پردازی، اکبر عبدی را کشف کرد نزدیک به سی سال می‌گذرد.

در همان سال‌ها اسفندیاری به کارگردانان وعده داد که چهره‌ای را کشف کرده که صورت‌اش مانند موم است و زیر دست گریمور می‌توان او را تبدیل به شخصیت‌های مختلف کرد؛ زن، پیرمرد،نوجوان و ... سال‌هاست که اکبر عبدی تک ستاره مانده است اما اکنون برای این بازیگر رقیبی سرسخت پیدا شده که ثابت کرده است، می‌تواند مانند عبدی نقش‌های مختلف را به زیباترین شکل ممکن بازی کند و چهره‌اش هم قابلیت زیادی برای گریم و پذیرش نقش‌های مختلف دارد.

این بازیگر جوان و با استعداد،‌ محسن تنابنده است که چند سالی است با سریال پایتخت و نقش «نقی» به ستاره تلویزیون تبدیل شده است.نقی مردی دوست داشتنی و خانواده دوست است که به همراه ارسطو ماجراهای دیدنی و خنده‌داری را در سریال پایتخت رقم می‌زند.

اما آنچه امروز نام تنابنده را بر سر زبان‌ها انداخته نقش نقی نیست!‌ این بازیگر با سریال شاهگوش که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود و داوود میرباقری کارگردان آن است، بخش عظیمی از استعداد خود را به نمایش گذاشته است.

تنابنده با نقش «ابی» خواننده ایرانی مقیم لس‌آنجلس وارد سریال شاهگوش شد.گریم او را بسیار به ابی شبیه کرده بود و تنابنده تلاش کرد که صدای و پُزهای خود را هم شبیه این خواننده کند.نقش بعدی او در شاهگوش، نقش اسفندیار بود که مردی با لهجه آذری و ریش و موی قرمز را در شاهگوش بازی کرد.

گریم چهره او را کاملا تغییر داد و تنابنده بازهم با استفاده از فن بیان خود نقش اسفندیار را به نقشی سمپاتیک و پرانرژی تبدیل کرد.در انتهای قسمت دهم سریال شاهگوش دیدیم که در قسمت یازدهم این سریال تنابنده قرار است نقش یک روحانی را با گریمی کاملا متفاوت بازی کند... همه این‌ چهره‌های مختلف نشان می‌دهد که تنابنده جانشین خَلفی برای اکبر عبدی خواهد بود.

در ویکی پدیا نوشته که تنابنده متولد سمنان است.اما شنیده‌ها حاکی است که او بزرگ شده اسلام‌شهر است و با امیر جعفری و سعید آقاخانی هم محلی است.تنابنده از آدم‌های خودساخته‌ای است که با اتکا به توانمندی‌های شخصی طی چند سال گذشته به یکی از چهره‌های معروف و سرشناس حوزه بازیگری و نویسندگی سینما و تلویزیون تبدیل شده است.

او کار بازیگری را با حضور در آثار سینمایی علیرضا امینی آغاز کرد و در ابتدا در فیلم‌هایی مانند دانه‌های ریز برف و کنار رودخانه آغاز کرد.فیلم‌هایی که در گروه آثار خاص قرار می‌گیرند و در زمان اکران چندان فروش نکردند.

تنبانده اولین بار با بازی در سریال مامور بدرقه و نقش افشین به مخاطبان تلویزیون معرفی شد و در ادامه فیلم‌نامه سریال پیامک از دیار باقی را نوشت که سیروس مقدم آن را کارگردانی کرد و محمدرضا شریفی‌نیا در آن نقش مردی دو زنه را بازی کرد.

از همین سریال بود که استارت نویسندگی تنابنده و همکاری با سیروس مقدم زده شد و به سریال پایتخت رسید که این روزها سری سوم آن در دست تولید است تا عید 93 از تلویزیون  و شبکه یک پخش شود.

تنابنده با نقش نقی بین مردم محبوبیت یافت.مردی مازنی که آرزوهای بزرگی در سر دارد اما معمولا بد شانسی می‌آورد و یک مرد معمولی باقی می‌ماند.

مردی که خانواده برایش در اولویت است و پدر پیرش را همواره و در همه شرایط حمایت می‌کندنقی ظاهر خاص خود را دارد؛ موهای فرفری و سیبیل.راه رفتنش خاص است و تکیه‌کلام‌هایش بیننده را یاد شخصیت‌هایی می‌اندازد که در دور و برش می‌بیند.

کفش‌های نقی هم جزو پرستیژ و شخصیت‌ اوست.فیلم‌نامه پایتخت به سرپرستی تنابنده نوشته می‌شود و با نگاهی به این شخصیت می‌توان به این نتیجه رسید که تنابنده برای نقی طراحی خاص و ویژه‌ای دارد.او دقیقا نقاط قوت و ضعف نقی را می‌شناسد و می‌داند که چگونه باید نقی را باورپذیر و دوست داشتنی کند.این نشان می‌دهد که تنابنده شناخت کافی از آدم‌هایی مانند نقی و خانواده او و دوستانش دارد.

تنابنده تا کنون در فیلم‌های کمدی مانند سن‌پطرزبورگ نقش کمدی و دوست‌داشتنی را بازی کرده است.همچنانکه در فیلم‌های جدی مانند استشهادی برای خدا، زمانی برای دوست داشتن و هفت دقیقه تا پاییز خوش درخشیده است.

تنابنده سال گذشته در فیلم محمد رسول الله(ص)  به کارگردانی مجید مجیدی نقش ابوسفیان را بازی کرد.گریم او در این فیلم هم بسیار خاص و ویژه است.

تنابنده 38 سال سن دارد، او استارت خود را با قدرت زده است و چنین که از پرونده او برمی‌آید، آینده روشنی در انتظار اوست.


منبع: پارسینه
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم