۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲

تمرد خواستار نافرمانی مدنی شد

گروه های مخالف بحرینی بر ادامه اعتراضات تا زمان برقراری دموکراسی در این کشور تاکید کردند و خواستار تشکیل پارلمان و دولت منتخب شدند.
کد خبر : ۱۶۳۲۰۸
صراط:   مردم بحرین که خود را برای حضور در مراسم سومین سالگرد انقلاب چهاردهم فوریه آماده می کنند، تظاهرات گسترده ای در شرق منامه برگزار کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، این تظاهرات بین دو منطقه الدیر و السماهیج در شرق مناه برگزار شد.

سران گروه های مخالف بحرینی از جمله شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق در این تظاهرات حضور داشتند. شرکت کنندگان در این تظاهرات آزادی فوری بازداشت شدگان در بحرین را خواستار شدند.

گروه های مخالف بحرینی بر ادامه اعتراضات تا زمان برقراری دموکراسی در این کشور تاکید کردند و خواستار تشکیل پارلمان و دولت منتخب شدند.

مجلس عالی علمای بحرین هم از مردم این کشور برای حضور گسترده در مراسم سالگرد انقلاب چهاردهم فوریه دعوت و تاکید کرد دستور انحلال این مجلس تصمیمی سیاسی است، اما مانع از ادامه عمل کردن این مجلس به وظایف دینی اش نخواهد شد.

از سوی دیگر جنبش تمرد بحرین خواستار نافرمانی مدنی صلح آمیز همزمان با ادامه تظاهرات و اعتراضات در مناطق مختلف این کشور به مناسبت سالگرد انقلاب بحرین شد.

حسین یوسف سخنگوی رسانه ای جنبش تمرد گفت: نافرمانی مدنی که ما خواستار آن هستیم شامل خودداری از خرید و فروش در فروشگاه ها و مجتمع های تجاری وابسته به رژیم و برپایی تظاهرات با به چالش کشیدن قوانین رژیم است. ما معتقدیم مردم صرف نظر از موافقت یا مخالفت رژیم باید در این راهپیمایی ها شرکت کنند.

دیگر گروه های مخالف رژیم بحرین نیز بر ادامه اعتراضات صلح آمیز تاکید کردند.

منامه صحنه اصلی اعتراضات جنبش تمرد خواهد بود. هدف این جنبش، حاکم کردن مجدد شرایط انقلاب بر پایتخت پس از قوانین ممنوعیت تظاهرات است که رژیم بحرین تصویب کرده است.

منبع: ابنا
برچسب ها: تمرد دبیرکل صراط