۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
تازه‌ترین اعترافات نعیم عباس؛

تازه ترین اخبارازخودروی کشف شده دربیروت

ساختمان شبکه المنار و مراسم یادبود عماد مغنیه هدف اصلی تروریست‌ها بود
کد خبر : ۱۶۳۶۷۲

صراط: بر اساس تازه‌ترین اعترافات تروریست دستگیر شده در لبنان، خودروی کشف شده در بیروت قرار بود امروز ساختمان شبکه المنار را هدف قرار دهد و مراسم بزرگداشت عماد مغنیه یکی از اهداف تروریست‌ها بود.

روزنامه السفیر لبنان در گزارشی درباره نعیم عباس، عضو ارشد گروه تروریستی عبدالله عزام که به تازگی دستگیر شده، نوشت: فرد دستگیر شده همانند گنجینه‌ای از اطلاعات است که می‌تواند مانع بسیاری از عملیات‌های تروریستی‌ در لبنان شود.

به نوشته السفیر، بازجویی‌ها از عباس باعث شده تا بسیاری از نقطه ضعف‌های نیروهای امنیتی و شکاف‌های اطلاعاتی که تروریست‌ها از آنها برای ضربه زدن به لبنان استفاده می‌کنند، شناسایی شوند و برای رفع آنها اقدام شود.

بر اساس تازه‌ترین اعترافات نعیم عباس، یکی از دو خودروی کشف شده در روز چهارشنبه، قرار بود امروز(پنجشنبه) ساختمان شبکه المنار در منطقه "بئر حسن" را هدف قرار دهد و خودروی دوم نیز در منطقه‌ای دیگر در جنوب بیروت منفجر شود.

عباس همچنین اعتراف کرده که دو عامل انتحاری که هر دو شهروند سوریه هستند، برای انجام این عملیات وارد لبنان شده‌اند که نیروهای امنیتی در پی یافتن آنها هستند.

بنابر این گزارش، در عملیات روز چهارشنبه مشخص شد جمعا 200 کیلوگرم مواد منفجره در دو خودروی مذکور کار گذاشته شده و اعترافات عباس باعث شد که یک انبار سلاح متعلق به تروریست‌ها که در آن کمربندهای انفجاری، چاشنی و مقدار زیادی مواد منفجره به علاوه چندین موشک نگهداری می‌شد، به دست نیروهای امنیتی بیفتد.

قرار بود با استفاده از موشک‌های کشف شده، طی دو روز آینده مناطقی در جنوب بیروت هدف قرار بگیرد که به احتمال زیاد مراسم یادبود عماد مغنیه یکی از این اهداف بوده و از این موشک‌ها برای گلوله‌باران جنوب بیروت استفاده می‌شد.


منبع: ایسنا