۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

محروم‌ترین کلانشهر به لحاظ کیوسک‌های مطبوعاتی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان به لحاظ دارا بودن کیوسک‌های مطبوعاتی از تمام کلانشهرهای کشور عقب است.
کد خبر : ۱۶۳۹۹۷
صراط: رضا امینی صبح شنبه در جلسه‌‌ علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بررسی بودجه‌ی شهرداری اصفهان در چند روز آینده به پایان خواهد رسید، اظهار داشت: با مشارکت و هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در سال جاری بودجه‌ی سال آینده در بازه‌ زمانی کمتری نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باید هرچه زودتر نظرات خود را در خصوص بازنگری بودجه ارایه دهند، اظهار داشت: استفاده از نظر کارشناسان نیز برای بازنگری‌های لازم در راستای تایین شاخص‌ها و ضرورت‌های بودجه در نظر گرفته شده و بر اساس یك فرآیند علمی و عادلانه خدمات لازم به مردم نیز ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پلاک کوبی منازل مسکونی به ویژه در حاشیه‌ی شهر اصفهان ضروری است، ادامه داد: بسیاری از نهادهای خدمات رسان برای پیدا کردن آدرس منازل به ویژه در حاشیه‌ی شهرها دچار مشکل برای پیدا کردن آردس منازل هستند.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری اصفهان با همکاری اداره پست باید نسبت به پلاک کوبی منازل اقدام کنند، اظهار داشت: سال آینده این موضوع باید در راس برنامه‌‌های این نهاد قرار گیرد.

امینی در خصوص کمبود کیوسک‌های مطبوعاتی در سطح شهر اصفهان نیز بیان داشت: اصفهان به لحاظ دارا بودن کیوسک‌های مطبوعاتی از تمام کلانشهرهای کشور عقب است.

وی با اشاره به تعداد کیوسک‌های مطبوعاتی در دیگر کلانشهرهای کشور اظهار داشت: تهران دارای یك هزار كیوسك مطبوعاتی است كه ۸۰ درصد‌ آن‌ها دكه‌های مطبوعاتی است.

رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: در تبریز ۱۳۶ دكه مطبوعاتی وجود دارد كه ۸۰ مورد آن مطبوعاتی است به طوری كه طی ماه‌های اخیر شیراز نیز اقدام به احداث، مرمت و بازسازی ۳۰ دكه مطبوعاتی کرده كه این مهم نشان دهنده علاقه مردم به مطالعه است.

منبع: مهر