۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱

نصرالله: نبرد فعلی نیازمند وقت است

دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت آغاز کرد.
کد خبر : ۱۶۴۴۰۴
صراط:  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را به عنوان خطری برای همه ملت‌ها و کشورها معرفی کرد و گفت: اسرائیل همچنان دشمن درجه یک ما باقی می‌ماند و متاسفانه امروز مردم کشورهای مختلف بدون در نظر گرفتن خطر رژیم صهیونیستی به مسائل داخلی مشغولند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که رژیم صهیونیستی می‌خواهد منطقه به مرحله‌ای برسد که هیچ توجهی به مسأله فلسطین و خطر اسرائیل نشود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می خواهند فلسطین خارج از اولویت‌های ملت‌های عربی و اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: اسرائیل امروز را فرصتی برای خود می داند و با آمریکایی‌ها درباره حذف مساله فلسطین و تحمیل شرایط به فلسطینی ها برای سازشی که متناسب با خواست و نظرات رژیم اشغالگر و واشنگتن سخن می‌گوید.

سید حسن نصرالله با اشاره به این که اسرائیل دشمن و خطری برای لبنان، امنیت، حاکمیت و خاک و مرز آن است، افزود: کسی برای فلسطین فرصت ندارد و نمی‌تواند به آمریکا فشار آورد بلکه برعکس، اوضاع کنونی فشاری بر فلسطین است و متأسفانه ملت‌های عربی و فلسطینی ها در وضعیت دشواری هستند.

وی با بیان این که اسرائیل همچنان دشمن و تهدیدی است که باید به آن توجه شود، گفت: اگر مقاومت و درگیری خونین با نیروهای اشغالگر نبود، اسرائیل از لبنان خارج نمی‌شد. می خواهند فلسطین و نبرد با دشمن صهیونیستی از اولویت‌ها، اندیشه، قلب و حتی احساس خارج شود.

وی افزود: اسرائیل چنددستگی شدید در لبنان و منازعه در سوریه را فرصتی برای در هم کوبیدن مقاومت می‌داند. ما در مرحله ای قرار داریم که هیچ کسی نمی خواهد در آن از دشمن ما یعنی اسرائیل حرفی بزند و این چیزی است که آمریکا و اسرائیل می خواهند و همت گسترده آمریکا برای حل تنش عربی-اسرائیلی جای سوال و شگفتی دارد.


سیدحسن نصرالله با اشاره به این که دشمن همچنان مقاومت را خطری برای طرح‌ها و آرزوهایش می‌داند، گفت: مقاومت آمادگی بالای خود را حفظ کرده است و دشمن می داند مقاومت کارایی‌ خود را به رغم شهدایی که در سوریه تقدیم نموده، افزایش داده است.

وی گفت: دشمن باید بداند که نباید درباره مقاومت لبنان در محاسباتش اشتباه کند. می خواهیم ارتش لبنان تنها قدرتی باشد که مسئولیت حفظ لبنان را بر عهده گیرد. از تمام مردم لبنان می خواهم به تهدید و خطرات ناشی از اسرائیل توجه و به مسئولیت ملی خود عمل کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: امیدواریم اراده ملی محقق شود و دارای کشور قدرتمند و ارتش قوی برای مقابله با خطرات باشیم. برخی مقاومت را مسئول هر گونه تعدی اسرائیل به لبنان می‌دانند؛ درحالی که اگر به استدلال بهانه به دست دشمن ندادن گوش می‌دادیم، امروز اسرائیل در بیروت و الجبل بود؛ حکومت را در دست داشت و منابع کشورمان را غارت می‌کرد و پیروزی‌های بزرگی که همه از آن بهره‌مند شدند، محقق نمی‌شد.

وی با مقایسه خطر تکفیری‌ها با خطر اسرائیل تأکید کرد: خطر تروریسم تکفیری تمام منطقه را مانند خطر اسرائیل تهدید می‌کند. تروریسم تکفیری در تمام منطقه موجود و متشکل از گروه‌های مسلح است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این که النصره تفاوتی با داعش ندارد اما وقتی اختلاف پیدا کردند یکدیگر را تکفیری دانستند، افزود: رویدادهای سوریه به ویژه درگیری داعش با گروه‌های تکفیری مایه تامل است.

وی خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها به تکفیر طرف‌هایی که با آنان اختلاف دارند اکتفا نکرده و همه چیز را تکفیری می‌دانند و کشتار و درگیری میان آنان در سوریه نشانه اندیشه‌شان است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با یادآوری جنایت و اعمال گروه‌های تکفیری در افغانستان، افزود: آنچه تکفیری‌ها در افغانستان انجام دادند، بدتر از چیزی است که نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سید حسن نصرالله با بیان این که متهم‌سازی حزب‌الله به مسئولیت انفجارهای لبنان ادامه خواهد یافت، افزود: انفجارهای لبنان ارتباطی به مداخله ما در سوریه ندارد و طرف‌های تکفیری قبل از ورود حزب‌الله به سوریه انفجارها و ترورها در لبنان را آغاز کردند.

وی تاکید کرد: از نظر اصولی، لبنان هدف گروه‌های تکفیری قرار داشته و این موضوع بخشی از طرح اسرائیل برای تجزیه منطقه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نقش برجسته حزب‌الله در نبرد قصیر و دمشق در سوریه یادآور شد: اوضاع موجود این اعتقاد را در میان مردم تقویت کرده که راه ما در زمینه جنگ در سوریه درست است.

وی گفت: اگر تکفیری‌ها در سوریه پیروز شوند وضعیت سوریه بدتر از افغانستان خواهد شد. کشورهایی که از گروه‌های مسلح حمایت کردند نسبت به سرنوشت این گروه‌ها شدیدا نگرانند.

وی افزود: تکفیری‌ها وقتی آرای سیاسی و غیرسیاسی دیگران را نمی پذیرند، خون آنان را مباح می‌دانند. آنان در همه کشورهای منطقه در قالب گروه‌های مسلح تروریستی حضور دارند و فقط عقاید خود را قبول دارند و دیگران را نمی‌پذیرند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: درگیری داعش و جبهه النصره با یکدیگر در سوریه قابل تأمل است. مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن بیش از 2000 عضو این دو گروه مسلح و ده‌ها حمله انتحاری آنها علیه همدیگر و منفجر کردن خودروهای بمب گذاری شده و وحشیگری آنها خبر می دهد.

سید حسن نصرالله با طرح این سوال که چرا داعش و جبهه النصره با همدیگر می‌جنگند، افزود: این دو گروه درباره مسائل سیاسی یا یک حلقه چاه نفت با یکدیگر اختلاف دارند. این اختلافات نشان می دهد که سران و اعضای این گروه ها چه طرز تفکر عجیبی دارند.این دو گروه یک ایدئولوژی دارند ولی وقتی که درباره مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند، همدیگر را کافر و مرتد می‌خوانند. چنین گروه‌هایی اگر با همدیگر درباره امور سیاسی یا مالی یا تشکیلاتی اختلاف داشته باشند، فورا همدیگر را به ارتداد متهم می کنند.

وی با اشاره به موضع دیرهنگام برخی کشورها از جمله عربستان درارتباط با سوریه، گفت: عربستان اکنون به کسانی که تحریک به جنگ در سوریه می‌کنند، حمله می کند؛ در حالی که ما سه سال قبل در این باره هشدار می دادیم.

دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد: ریاض می‌داند بازگشت جوانان سعودی که در سوریه می جنگند برای عربستان فاجعه به بار خواهد آورد و تصمیم تازه عربستان برای جلوگیری از مشارکت جوانان این کشور در جنگ سوریه برای حفظ حکومت خودشان است.

وی تاکید کرد: دخالت ما در سوریه برای دور کردن قتل و غارت و تعرض به نوامیس است؛ در حالی که دولت لبنان سرش را زیر برف کرده است. در حالی که عربستان، آمریکا، اروپا و کشورهای دیگر نسبت به گروه های مسلح سوریه ابراز نگرانی می‌کنند، ما نیز به عنوان همسایه سوریه حق داریم نگران باشیم. سید حسن نصرالله درهمین حال تصمیم مقام های تونس برای جلوگیری از سفر افراد مسلح به سوریه را شجاعانه توصیف کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به موضع برخی کشورها در ارتباط با تحولات سوریه و نگرانی از نقش مردم در تحولات آن افزود: چرا از انتخابات در سوریه می ترسند؟ چون می‌دانند افکار عمومی چگونه است. آمریکا خواستار دموکراسی در مصر است اما آن را در سوریه رد می کند و از انتخابات در سوریه نگران است.

سید حسن نصرالله با اشاره به جنایات تکفیری‌ها در ارتباط با مساجد، کلیساها، مسلمانان و مسیحیان در سوریه و وجود خطر تکفیری‌ها و رژیم اشغالگر قدس برای لبنان، اعلام کرد: اگر ارتش لبنان قوی شود، به دانشگاه‌ها، منازل و حوزه‌هایمان می‌رویم.

وی اضافه کرد: اگر گروه‌های مسلح در سوریه پیروز شوند، جریان المستقبل، جماعت اسلامی و دیگران هیچ آینده‌ای نخواهند داشت.

وی صبر و مقاومت مردم و اشخاص زیان‌دیده از انفجارهای لبنان را ستود و افزود: باید انضباط مردم در قبال انفجارهایی که رخ داد را ستایش کنیم. این موضوع اگر نتیجه واکنش به ورود ما به سوریه باشد، مستحق فداکاری، صبر و تحمل تبعات است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که هر گونه واکنش نسبت به رویدادهای جاری خدمت به تکفیری‌ها است، خاطرنشان کرد : باید مردم به این اعتقاد برسند که ما در این نبرد پیروز خواهیم شد. نبرد فعلی نیازمند وقت است چون سرنوشت‌ساز می‌باشد پس اگر طول بکشد افق آن پیروزی است. باید همه مسئولیت را بپذیرند چون همه هدف قرار دارند. نباید از این نبرد در اختلافات سیاسی استفاده کرد. امنیت، مسئولیت نظام است و ما شریک در مقاومت هستیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نزاع مقاومت صراط