۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷

آخرین‌وضعیت‌جسمانی محیط بان‌گلستانی

سرپرست روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان گلستان گفت: حال محیط بانان گلستانی که جمعه گذشته توسط شکارچیان غیر مجاز زخمی شده بودند، خوب است.
کد خبر : ۱۶۵۹۰۱
صراط: احمد دباغیان عصر یکشنبه در گرگان گفت: با بهبودی حال محیط بان محمد تمسکنی و با اجازه پزشک معالج، وی به بخش مردان بیمارستان 5آذر گرگان منتقل شد.

وی افزود: محیط بان محمد تمسکنی پس از کسب سلامت نسبی و معاینه پزشک معالج وی به بخش مردان بیمارستان 5 آذر گرگان منتقل و در این بخش برای یافتن بهبودی کامل بستری شد.

دباغیان ادامه داد: همچنین محیط بان مهدی مجنی نژاد که در همین بخش و در اتاقی دیگر بستری بود با اجازه مسئولین بخش جراحی و کمک همراهان توانست بعد از گذشت 48 ساعت از وقوع این حادثه تلخ با دوست و همکار خود دیدار کند.

وی بیان کرد: این محیط بانان در عصر روز جمعه دوم اسفند در منطقه نوهور آهنگر محله گرگان مورد حمله وحشیانه 8 نفر شکارچی غیر مجاز قرار گرفته و مصدوم شدند، این متخلفان شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها توسط دستگاه های امنیتی ادامه دارد .

یک شکارچی غیرمجاز از دست ماموران محیط زیست گریخت

وی همچنین اضافه کرد: شکارچیان متخلف دیگری شب گذشته در پارک ملی گلستان با به جا گذاشتن لاشه یک راس آهوی ماده، گریختند.

دباغیان خاطرنشان کرد: محیط بانان اداره پارک ملی گلستان، شب گذشته در ماموریت گشت و کنترل، پس از شنیدن صدای تیر از حاشیه جاده آسیایی در نزدیکی دشت آهوخیز میرزابایلو پارک ملی گلستان ، یک دستگاه خودرو 206 را مشاهده کردند و به راننده خودرو اخطار ایست دادند که راننده بدون توجه به هشدار محیط بانان با به جا گذاشتن لاشه یک راس آهو، از صحنه تیراندازی متواری و ماموران پس از تعقیب و گریز فراوان موفق به دستگیری متخلفان نمی شوند.  

شایان ذکر است مشخصات متخلفان فراری و همچنین شماره خودرو آنها در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته تا اقدامات لازم برای دستگیری آنها انجام پذیرد ، دو هفته پیش نیز دو نفر متخلف با تیراندازی و کشتن یک راس آهو در حاشیه جاده آسیایی پارک ملی گلستان با مشاهده ماموران گریختند .

منبع: مهر