۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱

تمجید یک گوش شکسته از وزیر نفت

امروز چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که سومین وزیر دولت یازدهم هم مهمان شورای اسلامی شهر تهران شده بود. پیش از این دو وزیر مسکن و نیرو در جلسات علنی شورای شهر تهران شرکت کرده بودند.
کد خبر : ۱۶۶۲۷۶
صراط: در ابتدای این جلسه احمد مسجدجامعی - رئیس شورای شهر تهران فوت عموی ولی الله شجاع‌پوریان - عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران را به وی تسلیت گفت.

همچنین در این جلسه وزیر نفت گزارشی در مورد بهینه سازی سوخت در کشور و اقدامات لازم جهت مبارزه با آلودگی هوا ارائه کرد که پس از ارائه این گزارش اعضای شورای شهر پرسش‌های خود از وزیر نفت را مطرح کردند. در جلسه امروز تقریبا همه اعضای حاضر وزیر را خطاب قرار دادند و مختاباد - عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از زنگنه خواست که حوزه فرهنگ و هنر کشور را هم دریابد و هزینه‌های بیشتری را در این بخش انجام دهد و زنگنه در پاسخ به این درخواست مختاباد گفت: حدود 13 سال قبل در مورد مسائل فرهنگی موافقت‌نامه‌ای با همکاری جناب آقای مسجدجامعی برای کارهای فرهنگی در کشور به امضا رسیده بود ولی اقدامات جدی در این خصوص انجام نشد و حالا قرار است این موافقت‌نامه بار دیگر احیا شود؛ البته همان کارهای فرهنگی که در گذشته کرده‌ایم هنوز جایش زخم است.

بیژن زنگنه پس از طرح سوالات اعضا، گفت: مسائل و گزارشی که امروز مطرح کردم در باب شهر تهران بود اما مواضعی که دوستان شورا گرفتند من را به یاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌اندازد. شاید دوستان تمرین نمایندگی مجلس شورای اسلامی را می‌کنند.

دلیل این اظهارات زنگنه سوالهای متعدد همه اعضای حاضر در شورا بود. اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز حتی در مورد نحوه استخراج گاز از پارس جنوبی، تعداد فازهای در حال بهره‌برداری و سیاست کلان وزارت نفت در مورد تامین گاز و ... که مباحث کل کشور است سوال کردند.

چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهرن که بخش اعظم آن به گزارش و پرسش و پاسخ‌های اعضای شورا با وزیر نفت گذشت باعث شد تا عباس جدیدی - نایب رئیس کمیسیون شورا از وزیر نفت تقدیر کند و یک بیت شعر (جانا سخن از زبان ما می‌گویی) در تایید صحبت‌های وزیر نفت بخواند.

جدیدی ادامه داد:‌ جای شکر دارد که در دولت تدبیر و امید وزارت نفت به دست اهلش سپرده شده است.

منبع: ایسنا