۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶

واکنش آلیابه‌موضع‌گیری‌های فائزه‎‌هاشمی

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: از برکت انقلاب اسلامی است که امثال فائزه هاشمی آزادی بیان دارند و به نظر می آید وی می‌خواهد با این اظهارنظرها همگرایی خود را با کشورهای غربی اعلام کند.
کد خبر : ۱۶۶۳۰۷
صراطفاطمه آلیا  درواکنش به اظهار نظر اخیر فائزه هاشمی در خصوص وضعیت زنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما آنقدر بزرگ است که این اظهار نظرها و آزادی بیان در آن وجود دارد چون این اظهار نظر در مورد زنان است زنان انقلابی ما در سال 1357 به اظهار نظر‌های این چنین پاسخ دادند و در واقع تودهنی زدند به کسانی که این نوع اظهار نظرها را داشتند.

وی ادامه داد: حضور زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل است و حضرت امام فرمودند اگر حضور مؤثر زنان نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و فلسفه حضور زنان در انقلاب کشیدن خط بطلان بر نظام شاهنشاهی و طاغوت بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: فائزه هاشمی و جایگاهی که خود این شخص و خانواده وی هم اکنون در کشور دارند به خاطر حضور انقلابی زنان و سقوط نظام شاهنشاهی است که هم اکنون به این جایگاه رسیده‌اند و متأسفانه اینگونه آزادانه برخلاف ارزش‌های انقلاب اسلامی موضع گیری می‌کنند.

آلیا تصریح کرد: اما به نظر می آید که به این اندازه وی متوجه است که هرچه دارد مدیون انقلاب اسلامی است و این انقلاب بود که به زنان جایگاه و عزت داد و از دستاوردهای انقلاب است که امثال فائزه هاشمی می‌توانند آنقدر آزادانه اظهار نظر کنند بنابراین این اندازه را امیدوارم متوجه باشند.

آلیا ادامه داد: شاید فلسفه بیان این مطلب از سوی این افراد نوعی کد دادن و علامت دادن به غربی‌ها و اعلام نوعی وادادگی و انقلاب فرهنگی است که به جایگاه زنان در دوران طاغوت صحه گذاشته شود.

وی افزود: اتفاقا در برخی زمینه‌ها بحثی که در مورد زنان از سوی عده‌ای مطرح می‌شود رسوبات تفکر شاهنشاهی و تقلید از فرهنگ غربی است، خوشبختانه در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ما نه تنها در کشور خودمان بلکه در تمام دنیا عزت و رشد تعالی زنان ما را به دلیل ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌دانند و جایگاهی که اسلام و انقلاب اسلامی به زنان داده است.

آلیا گفت: به نظر می‌آید وی می‌خواهد همگرایی خود را با کشورهای غربی اعلام کند و تصور فائزه هاشمی و امثال وی این است که فضایی که در دولت یازدهم ایجاد شده است این جولانگاه را برای آنها به وجود آورده است که بتوانند علیه انقلاب سخن بگویند که البته زنان جامعه ما بارها جواب اینگونه اظهار نظرها را با حضور مؤثر خود در عرصه‌های مختلف داده‌اند.

منبع: فارس