۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴

کشته شدن سرکرده "جبهه النصره"

عناصر گروهک "داعش" سرکرده گروهک تروریستی "جبهه النصره" در استان الحسکه سوریه را کشتند.
کد خبر : ۱۶۶۳۵۸
صراط: گروه های تروریستی وابسته به "داعش" سرکرده گروهک "جبهه النصره" در استان الحسکه سوریه را کشتند.

افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی "داعش"بر منطقه "الهلک" حلب سیطره پیدا کردند و افراد مسلح عضو گروهک "الجبهه الاسلامیه" را اخراج کردند.

بر اساس این گزارش، یگان های ارتش سوریه امروز تعداد زیادی از تروریست ها را در مناطق و روستای حلب از پای در آوردند و خودروهای آنها که حاوی سلاح و مهمات بوده است را منهدم کردند.

یک منبع نظامی ارتش سوریه به خبرگزاری سانا گفته که ارتش در مقابل افراد مسلحی که تلاش کردند به مناطق سیریاتل و الشیخ سعید نفوذ پیدا کنند، ایستاد و در جریان این عملیات تعداد دیگری از گروه های مسلح کشته و زخمی شدند.

یک منبع امنیتی سوریه نیز گزارش داد که یگان های ارتش گروه های مسلح سوری در مناطق بنی زید، الشیخ خضر، هنانو، الراشدین، السکری، بستان القصر شهر حلب را نابود کردند.

روز گذشته نیز در جریان در‌گیری‌های درونی دو گروه تروریستی مسلح، "ابو القعقاع التونسی" رهبر گروه داعش در شهر الرستن و شمار دیگری از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

"ابوخالد السوری" سرکرده گروهک تروریستی "احرار شام" و نماینده ایمن الظواهری در سوریه نیز روز گذشته کشته شد.

ابوخالد السوری یکی از بنیانگذاران گروه "احرار الشام" در حمله انتحاری به نشست رهبران جبهه اسلامی در شهر حلب کشته شد. السوری روابط نزدیکی با اسامه بن لادن داشت و نقش میانجی را برای متوقف کردن درگیریها بین داعش و جبهه النصره ایفا می کرد.

"ابو محمد الجولانی"، رهبر جبهه تروریستی النصرة در یک فایل صوتی که به تازگی از وی انتشار یافته است، به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) 5 روز فرصت داد تا از احکام دادگاه‌های شرعی این جبهه پیروی کند.

وی همچنین با ارائه یک طرح، خواستار آتش بس و لغو همه فتواهای تکفیری گروه‌های جهادی علیه یکدیگر تا هنگام به سامان رسیدن امور تشکیلات دادگاه‌های شرعی شده است.

جولانی که در سوگ یکی از رهبران گردان احرار الشام به نام "ابو خالد السوری" سخن می‌گفت، داعش را به طور ضمنی تهدید کرد و اظهار داشت:"اگر داعش حکم خدا را قبول نکند، امت با این فکر جاهلی متجاوز مبارزه خواهد کرد و آن‌ها را از همه جا حتی از عراق اخراج خواهد کرد".

رهبر جبهه تروریستی النصرة، همچنین از داعش خواست که مستندات و شواهد خود را به علمای معتبر و مورد تایید ارائه دهد و در مورد جنگ با دیگر گروه‌ها از آنها استفتا کند.

وی همچنین داعش را به باز کردن یک روزنه در سرزمین شام برای ورود ارتش ملی به آن متهم و تاکید کرد که ریاست ستاد ارتش آزاد و ائتلاف ملی معارض و مجریان طرح ارتش ملی که از طریق آن می خواهند یک دولت سکولار را تشکیل بدهند، دچار کفر و تکفیر شده اند.

منبع: تسنیم