۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷

رسوایی شنود مکالمات تلفنی در ترکیه

نام بسیاری از فعالان فرهنگی، هنری و سیاسی شیعی در میان افراد شنود شده توسط جریان فتح الله گولن دیده می شود.
کد خبر : ۱۶۶۳۸۹
صراط: رسوایی شنود مکالمات تلفنی 7 هزار نفر از شهروندان ترکیه‌ای به بهانه مبارزه با تروریسم توسط نیروهای جریان فتح الله گولن تا کنون واکنش‌های متعددی درپی داشته است.

براساس این گزارش، معلوم شده است که این شنودها مختص به مردم عادی نبوده و دهها تن از روزنامه‌نگاران، نویسندگان، فعالان فرهنگی و حتی مدیران دولتی و امنیتی ترکیه را نیز شامل شده است.

با دقت در لیست اسامی که روز گذشته توسط رسانه‌های ترکیه‌ای منتشر شده آن چه جلب توجه می‌کند حضور چشمگیر فعالان شیعی در این لیست است. این افراد از اساتید دانشگاه شیعه تا روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، روحانیان و طرفداران انقلاب اسلامی را شامل می‌شود.

در این لیست که شامل نزدیک به 70 نفر از فعالان شیعی می‌شود می‌توان به اسامی شناخته شده‌ای همچون: ضیا ترک ییلماز، حسین تاش، نورالدین شیرین، علی اوزگوندوز، جعفر بنددریا، کنعان چامورجو، عیسی پولات، حسین بهشتی و تمام کارکنان و همکاران سایت‌های خبری تحلیل راست خبر، شبکه تلویزیونی ON4، انتشارات کوثر، مرکز فرهنگی باب علی اشاره کرد.

گفتنی است اگرچه روز گذشته لیست 7 هزار نفره‌ای از افرادی که شنود شده‌اند منتشر شد اما اخبار جدید حکایت از آن دارند که لیست جدید 20 هزار نفره دیگری نیز منتشر خواهد شد!

منبع: ابنا
برچسب ها: شنود مکالمات صراط