۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶

اعتصاب غذا پشت دیوار ترکیه+تصاویر

ساخت دیوار حائل بین مناطق مرزی ترکیه و سوریه توسط دولت اردوغان، موجی از اعتراض‌ها در مناطق کردنشین را به همراه داشته به‌گونه‌ای که عده‌ای در پشت دیوار اعتصاب غذا کرده‌اند.
کد خبر : ۱۶۶۴۶۳
صراط: چندی پیش مقامات ترکیه اعلام کردند که این کشور به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی مردم و عبور از مقرهای ایست و بازرسی و همچنین ممانعت از قاچاق اقدام به ساخت دیواری به ارتفاع دو متر در مرز خود با سوریه کرده است.

به همین منظور کارگران ساختمانی در «نسیبین» واقع در 10 کیلومتری شمال شهر قامیشلی در سوریه که محل درگیری بین قبایل عرب، کرد و همچنین شورشی‌هاست کار ساخت این دیوار را آغاز کردند.

ساخت این دیوار اما واکنش‌های منفی در بین احزاب مخالف دولت داشته و حتی شهردار شهر نسیبین در اعتراض به این اقدام اعتصاب غذا کرد و دهها تن از مردم این منطقه نیز دست به اعتراض زدند.

وی درباره دلیل اعتصاب غذایش گفته بود که این منطقه مرزی بین شهر قامیشلی سوریه و نسیبین ترکیه واقع شده که هر دوی آنها جمعیت کرد زیادی را در خود جای داده‌اند.

بر اساس این گزارش مردم این دو شهر روابطی دارند که به صدها سال پیش باز می‌گردد و اعضا و بستگان خانواده‌ها در دو طرف مرز ساکن هستند.







منبع: فارس
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی