۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷

مهمترین عناوین خبرهای جهان

مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تا کنون به شرح زیر است.
کد خبر : ۱۶۶۹۱۵

صراط: اروپا و آمریکا
-    پارلمان اوکراین با اکثریت آراء آقای یاتسنیوک را به عنوان نخست وزیر این کشور برگزید. وی در دولت های قبلی این کشور سمت های وزیر خارجه و وزیر اقتصاد را عهده دار بوده است.
-    وزیر کشور اوکراین اشغال فرودگاه کریمه را محکوم کرده و آن را اشغال مسلحانه خواند.
گفته شده است فرودگاه های شبه جزیره کریمه در تسلط افرادی با لباس نیروی دریایی ارتش روسیه هستند.
-    جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آمریکا از دولت جدید اوکراین حمایت می کند. این در حالی است که روسیه اعلام کرده است ناتو سیگنال های اشتباهی درباره اوکراین ارسال می کند.
-    ویکتور یانوکوچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در روسیه مواضع خود درباره تحولات اخیر اوکراین را اعلام خواهد کرد.
-    نظرسنجی انجام شده توسط شبکه سی بی اس آمریکا و روزنامه نیویورک تایمز نشان می دهد که از هر 10 آمریکایی 6 نفر از عملکرد باراک اوباما رئیس جمهور این کشور ناراضی هستند.
-    کاخ سفید در واکنش به مانور نظامی روسیه در مرزهای غربی این کشور اعلام کرد آمریکا به دقت مانور نظامی روسیه را زیر نظر دارد.
خاور میانه ، آفریقا  
-    روزنامه الاخبار از افشاء طرح ترور نبیه بری رئیس پارلمان لبنان توسط افراد مسلح انتحاری خبر داد.
-    ولید المعلم وزیر خارجه سوریه بار دیگر بر پایبندی دولت سوریه نسبت به انهدام سلاح های شیمیایی این کشور تاکید کرد و گفت ما به این موضوع پایبندیم.
غرب اسیا

-    شبکه المیادین از توافق وزرای خارجه ایران ، قطر و عراق درنشست سه جانبه تهران بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه خبرداد.
-    محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در دهلی نو پایتخت هند به سر می برد اعلام کرد ایران از هیچ تلاشی برای رفع موانع گسترش همکاری های ایران و هند دریغ نخواهد کرد.

منبع: مهر