۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
کاخ سفید:

آمریکا برای «مقابله با اقدام‌های ایران» نظامیان بیشتری در تنگه هرمز مستقر می‌کند

آمریکا برای «مقابله با اقدام‌های ایران» نظامیان بیشتری در تنگه هرمز مستقر می‌کند
کاخ سفید با اشاره به حیاتی بودن تنگه هرمز و رصد آنچه «تهدید‌ها و اقدام‌های تحریک‌آمیز ایران» در این منطقه خوانده شده است، تأیید کرد که ایالات متحده تصمیم دارد نیرو‌های نظامی بیشتری را در تنگه هرمز مستقر کند.
کد خبر : ۶۳۱۰۵۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایلنا؛ کاخ سفید با اشاره به حیاتی بودن تنگه هرمز و رصد آنچه «تهدید‌ها و اقدام‌های تحریک‌آمیز ایران» در این منطقه خوانده شده است، تأیید کرد که ایالات متحده تصمیم دارد نیرو‌های نظامی بیشتری را در تنگه هرمز مستقر کند.

 العربیه نوشت: کاخ سفید با اشاره به حیاتی بودن تنگه هرمز و رصد آنچه «تهدید‌ها و اقدام‌های تحریک‌آمیز ایران» در این منطقه خوانده شده است، تأیید کرد که ایالات متحده تصمیم دارد نیرو‌های نظامی بیشتری را در تنگه هرمز مستقر کند.

این اظهارات از سوی کاخ سفید پس از آن اعلام می‌شود که پنج مقام آمریکایی، روز گذشته -پنج‌شنبه- به «آسوشیتدپرس» گفتند که ارتش ایالات متحده در حال بررسی طرحی است که به موجب آن این کشور نیرو‌های مسلح خود را بر کشتی‌های تجاری عبورکننده از تنگه هرمز مستقر کند.

این رسانه همچنین با اشاره به متمرکز شدن تلاش‌های پنتاگون بر روسیه و چین، چنین اقدامی را نشان‌دهنده تعهد ویژه نیرو‌های ایالات متحده به محافظت از دریانوردی در آب‌های منطقه خاورمیانه دانسته است.

در حالی که جزئیات اندکی از این طرح منتشر شده است، هزاران تفنگدار دریایی و ملوان از کشتی تهاجمی آبی-خاکی «یواس‌اس بتان» و کشتی «یواس‌اس کارتر هال» به سمت تنگه هرمز در حرکت هستند.

در این گزارش آمده است که «این تفنگداران دریایی و ملوانان می‌توانند ستون فقرات هر ماموریت پاسداری مسلحانه در تنگه هرمز را که ۲۰ درصد نفت خام جهان از آن عبور می‌کند، تشکیل دهند».