۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶

اردوگاه یرموک دمشق + تصاویر

نهاد رسیدگی به وضعیت آوارگان فلسطینی در خاورمیانه دو روز قبل عکسی تکاندهنده از صف های طویل دریافت غذا در کمپ آوارگان در "یرموک " منتشر کرد که به سرعت در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری جهان منتشر و مورد توجه قرار گرفت.
کد خبر : ۱۶۷۱۴۴
صراط: این عکس در کنار چند عکس دیگر چهار هفته قبل در اردوگاه یرموک در دمشق گرفته شده است، آوارگان فلسطینی را در حالی که در صف های طویل و ازدحام جمعیت، منتظر کمک های بین المللی هستند نشان می دهد.

طبق آخرین آمارهای سازمان ملل در حال حاضر 18 هزار تن در اردوگاه آوارگان یرموک ساکن هستند که از ماه ژوئن تحت محاصره ارتش قرار گرفته و در وضعیت وخیمی زندگی می کنند.

به گفته ساکنان، در حال حاضر غذا و دارو در این اردوگاه نایاب شده تا حدی که برای تهیه یک کیلوگرم برنج باید هزینه‌ای معادل 100 دلار پرداخت کرد.

به گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر در سوریه تاکنون 78 تن از جمله 25 زن و سه کودک در یرموک در اثر این کمبودها جان خود را از دست داده‌اند.

یرموک که زمانی اردوگاه فلسطینی‌ها در دمشق بود، به تدریج و با آغاز جنگ داخلی به محل زندگی برخی سوری‌ها نیز تبدیل شد.

گفته می شود شیر خشک برای کودکان، واکسن‌های فلج اطفال برای نوزادها و مواد غذایی اساسی‌ترین نیازها در اردوگاه یرموک به شمار می‌روند که نهادهای بین المللی به سختی می توانند آنها را به دست آوارگان برسانند.

عکس های زیر گزیده ای از عکس هایی است که این نهاد در وب سایت رسمی خود از این اردوگاه منتشر کرده است.

اردوگاه یرموک

اردوگاه یرموک

اردوگاه یرموک

اردوگاه یرموک

اردوگاه یرموک



منبع: فرارو