۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

درخواست شورای‌ امنیت درباره یرموک

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار ورود فوری کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه یرموک شد.
کد خبر : ۲۳۶۲۷۲
صراط: به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شورای امنیت در پایان نشست فوری خود به منظور بررسی اوضاع اردوگاه یرموک که به سیطره گروه داعش درآمده است، خواستار حمایت از آوارگان فلسطینی در سوریه شد.
 
نماینده اردن در شورای امنیت که ریاست دوره کنونی این شورا را بر عهده دارد، خواستار حمایت از غیرنظامیان در اردوگاه یرموک و تأمین سلامت و امنیت آنان شد.
 
وی افزود: 15 عضو شورای امنیت برای محافظت از ساکنان فلسطینی این اردوگاه و رساندن کمک‌های لازم به آنها، آماده اتخاذ هر نوع اقدام ضروری هستند.
 
نماینده اردن در شورای امنیت همچنین یادآور شد، سازمان ملل چند قطعنامه تصویب کرده که در آن‌ها همه گروه‌های درگیر در بحران سوریه را ملزم ساخته است هیچ گاه مناطق مسکونی را محاصره نکنند و توزیع کمک‌های بشردوستانه را در این مناطق تسهیل کنند.
 
شورای امنیت همچنین جنایات گروه داعش و جبهه النصره را در اردوگاه یرموک به شدت محکوم و بر ضرورت مجازات عاملان این جنایت‌ها تاکید کرد.
 
پیش از این، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواهان اعمال فشار بر عربستان، قطر، اسرائیل و اردن برای خارج کردن تروریست‌هایشان از اردوگاه یرموک در دمشق شده بود.
منبع: ایسنا