۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

نظر پوتین درباره اقدامات روسیه درقبال اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه اقدامات مسکو در قبال اوکراین را کاملا مناسب به رویدادهای این کشور و در خطر بودن جان اتباع روسی در اوکراین دانست و نخست وزیر روسیه نیز «ویکتور یانوکوویچ» را رئیس‌جمهوری قانونی اوکراین نامید.
کد خبر : ۱۶۷۵۲۷
صراط: دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه شب گذشته در مذاکراتی تلفنی با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان تاکید کرد که اقداماتی که روسیه در رابطه با اوضاع در اوکراین انجام داده است، کاملا مناسب با تحولات در حال وقوع در این کشور است.

در این مذاکرات که به ابتکارعمل طرف آلمانی صورت گرفت، پوتین در پاسخ به ابراز نگرانی مرکل در مورد حوادث در منطقه کریمه اوکراین، توجه وی را به تهدیدات بی امان نیروهای ملی گرای تندرو در اوکراین جلب کرد که جان شهروندان روسی و منافع قانونی روسیه در این کشور را در معرض خطر جدی قرار داده است.

پوتین پیش از این نیز در مذاکراتی تلفنی با روسای جمهوری آمریکا و فرانسه نسبت به خطر واقعی که جان اتباع و نظامیان روسی در خاک اوکراین ابراز نگرانی کرده بود.

ضمن اینکه "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه نیز اعلام کرد که بر اساس قانون اساسی اوکراین، "ویکتور یانوکوویچ" رئیس‌جمهوری قانونی این کشور است و اگر از لحاظ قانون متهم باشد، این مسئله باید بر اساس قوانین موجود مورد استیضاح پارلمان قرار بگیرد.

میدویدیف در صفحه «فیس بوک» خود در این رابطه نوشت: اعتبار یانوکوویچ عملا به نابودی کشیده شده است، ولی این واقعیت بر اساس قانون اساسی اوکراین بدان معنا نیست که وی قانونا رئیس‌جمهوری این کشور نیست. اگر وی در مقابل ملت اوکراین مقصر است، باید بر اساس قوانین مورد استیضاح نمایندگان پارلمان قرار بگیرد، ولی مسائلی که در اوکراین رخ داده، قضب به زور قدرت در کشور است.
منبع: فارس