۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸

توافقات هسته‌ای یا شکست اطلاعاتی؟!

پس از دستگیری عوامل تروریستی شهادت دانشمندان هسته‌ای ضربه مهلکی بر پیکره موساد و سیا وارد شده و از ترس به دام افتادن عواملشان در کشور و شکست در حذف فیزیکی، تغییر شیوه اقداماتشان را در دستور کار قرار دادند.
کد خبر : ۱۶۷۶۶۳
صراط «دان راویو» نویسنده کتاب «جاسوسی علیه قیامت، جنگ های محرمانه اسراییل» به شبکه آمریکایی سی.بی.اس نیوز، می گوید: در تحقیقات برای بروز رسانی و انتشار مجدد این کتاب مطلع شده که دولت اوباما پس از توافق اخیر با ایران در موضوع هسته ای دولت نتانیاهو را تحت فشار گذاشته تا طرح ترور دانشمندان هسته ای ایران را کنار بگذارد.

علاوه بر این موساد نیز به این نتیجه رسیده است که ادامه عملیات های تروریستی می تواند خطرناک باشد، چون احتمال بازداشت نیروهای عملیاتی زبده اش در این ترورها وجود دارد.

سی بی اس افزود: هرچند اسرائیل هیچگاه به این مساله اقرار نکرده است، اما موساد برنامه ای 7 ساله را برای ترور دانشمندان ارشد ایرانی را اداره کرد تا بتواند پیشرفت هسته ای ایران را کُند. در این مدت، دستکم 5 تن از دانشمندان هسته ای ایران، ترور شدند.

به گزارش سی بی اس، علاوه بر اشاره های تند دولت آمریکا به اسرائیل درباره خودداری از ادامه عملیات ترور دانشمندان، موساد نیز به این نتیجه رسید که این برنامه، در معرض خطر و تهدید قرار گرفته است و این در حالی است که آن ها نمی خواهند که جاسوسانشان در معرض بازداشت یا اعدام قرار گیرند.

این شبکه، به نقل از منابع آگاه، تصریح می‌کند: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، به موساد دستور داد برنامه خود را بر پایه بازرسی در داخل ایران و دیگر اماکن استوار کنند و در جستجوی دلایلی باشند که ثابت کند ایران به تعهدات خود در قبال توافق با گروه 5 +1 پایبند نیست.

این خبر را می توان از 7 منظر مورد نقد و بررسی قرار داد که در پی می آید:

1-راهبرد ترور دانشمندان هسته ای که جمهوری اسلامی بارها در دست داشتن موساد و سیا در آنها تاکید داشته است از برنامه های اصلی اسراییل و آمریکا بوده که موساد با اطلاع و هماهنگی سیا و کاخ سفید به آن دست می زده است و دستگیری تروریست هایی که دست به ترور شهیدان دکتر علیمحمدی،دکتر شهریاری و احمدی روشن زده اند به ویژه جمالی فشی که در اسراییل دوره های ترور ، شناسایی و بمب گذاری را به همراه ماکت دقیق محل زندگی دانشمند شهید علیمحمدی را در تلاویو تجربه و تمرین کرده بود موید این ادعا است.

2- حمایت یا بازداشتن آمریکا از ترور که خود به بهانه مبارزه با این پدیده جنگ های بزرگ افغانستان و عراق را به راه انداخته و جان نزدیک به یک و نیم میلیون انسان به خاطر این مبارزه آمریکا گرفته شده است صرفا یک ابزار در حفظ قدرت هژمون آمریکاست و مانند همه گزینه های غیر انسانی و بدون هیچ مانعی در دستور کار کاخ سفید، با مباشرت متحدین آمریکا قرار می گیرد و همین امر خود نمایانگر چهره واقعی مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم جهانی خواهد بود.

3- نکته مهم دیگری که آمریکا همیشه آن را پنهان می کرده است آگاهی از برنامه 7 ساله موساد برای ترور دانشمندان هسته ای ایران بوده است که علی‌رغم آگاهی از آن مانع از این اقدام نشده است.

4- یکی از نکات مهم دیگری که از این گفتگو می توان دریافت اینکه پس از دستگیری عوامل تروریستی دانشمندان هسته ای توسط نهادهای امنیتی کشورمان و ضربه مهلک بر پیکره موساد و سیا این سرویس های جنایت و ترور بر قدرت نهادهای امنیتی کشور مان اذعان و از ترس به دام افتادن عواملشان در کشور و شکست شیوه های رایج موساد در حذف فیزیکی ، تغییر شیوه اقداماتشان را در دستور کار قرار دادند.

5- دان راویو نویسنده کتاب جاسوسی علیه قیامت، جنگ های محرمانه اسراییل که خود متخصص اقدامات موساد در جهان است از برنامه 7 ساله موساد برای ترور دانشمندان ایرانی خبر داده است که اگر آغاز آن را سال 88 یعنی سال ترور اولین شهید هسته ای شهید علیمحمدی بدانیم این اقدامات بنا بوده تا سال 95 ادامه یابد. اگر چه موضوع توافق هسته ای ایران با غرب از آغاز دولت یازدهم و در شهریور ماه استارت خورده است و این نویسنده، تغییر راهبرد ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را به توافقات هسته ای غرب با ایران نسبت می دهد اما ضربه مهلک اطلاعاتی به موساد پس از دستگیری عوامل رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای باعث شده است تا از 21 دی ماه سال 1390 تا زمان توافق اولیه ایران و غرب که در 3 آذر 1392 صورت گرفته است ، موساد نتواند راهبرد 7 ساله ترور دانشمندان هسته ای را دنبال کندو عملا از 2 سال پیش این راهبرد موساد بر اثر ناتوانی در اجرای این راهبرد به شکست منتهی است.

6- در این گفتگو تغییر راهبرد موساد و غرب علیه برنامه های کشورمان از ترور به جاسوسی مورد اشاره قرار گرفته است که تولید بد افزارهای تخریبی در تاسیسات هسته ای (استاکس نت) و جاسوسی میدانی و الکترونیکی از مهمترین این اقدامات است که این اقدامات در کنار ترور و کشتار قرار گرفته است . البته باید توجه داشت که جاسوسی میدانی اسراییل بیشتر جنبه تبلیغاتی برای این رژیم دارد تا واقعیت؛ زیرا همانطور که دست عوامل ترور این رژیم در کشور رو شده است جاسوسی میدانی نیز برای آنها هزینه بالایی در بر خواهد داشت . بنابراین بیشتر می توان راهبرد جاسوسی الکترونیکی و ماهواره ای آن هم به کمک آمریکا را برای آنها متصور بود که با توانمندی علمی و دقت دانشمندان کشورمان این برنامه هم در لیست شکست های موساد اضافه خواهد شد.

7-نکته آخر اینکه ممکن است اعلام تغییر راهبرد آنهم دریک رسانه آمریکایی و توسط یک نویسنده یهودی کارکردی گمراه کننده داشته باشد و همین امر هوشیاری و دقت مسئولین امنیتی و اطلاعاتی کشور را بیش از پیش می طلبد تا مانند گذشته از حریم امنیت و آرامش کشور پاسداری کنند و مانع از اجرای سیاست های ضد بشری و تروریستی صهیونیست‌ها و غرب شوند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی قربانیان ترور