۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷

دادسرایی برای اهالی‌فرهنگ ورسانه

در این راستا، تخصصی شدن رسیدگی به جرایم علیه فرهنگ و پرونده‌های مطبوعاتی، می‌تواند با تبدیل چالش‌ها به فرصت‌هایی برای استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها، حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی و شکوفایی مطبوعات و رسانه‌ها را در پی داشته باشد؛ تشکیل دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرای تهران، گامی در پاسخ به این نیاز است.
کد خبر : ۱۶۷۹۰
همانطور که پیش تر دادستان تهران از رسیدگی تخصصی به جرایم و تخلفات حوزه فرهنگ و رسانه خبر داده بود دادسراي فرهنگ و رسانه روز يك‌شنبه -24 بهمن ماه - با حضور دادستان عمومي و انقلاب تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش صراط نيوز به نقل از تابناک، دادسراي «فرهنگ و رسانه» قرار است به صورت تخصصي در زمينه پرونده‌هاي مطبوعاتي و امور فرهنگی فعاليت كند و با ایجاد این دادسرا تعداد دادسرای تهران از 29 به 30 عدد خواهد رسید که برخی از این دادسرا به صورت عمومی و برخی به صورت تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

پیش تر، عباس جعفري دادستان عمومي و انقلاب تهران، هدف از تاسيس اين دادسرا را رسيدگي تخصصي به پرونده‌هاي مطبوعاتي، تعامل بيشتر با مطبوعات و استفاده از ظرفيت رسانه‌ها براي حمايت از ارزش‌هاي انقلاب دانسته بود.

در توضیحاتی که در خصوص این دادسرا آمده نوشته شده است:

فرهنگ، جوهره هر ملت است؛ و رسانه، طریقی برای تعمیق و اشاعه آن، امروز که فن‌آوری‌های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی، گوی سبقت را از شیوه‌های سنتی ربوده‌اند، نقش رسانه‌ها و مطبوعات در آگاهی‌بخشی به جامعه و تسریع این روند، انکارناپذیر است. از دیگر سو، اهمیت نقش مطبوعات و رسانه‌ها ایجاب می‌کند تا با حرکتی مثبت،‌به انجام رسالت و وظایف قانونی خویش بپردازند. در این راستا، تخصصی شدن رسیدگی به جرایم علیه فرهنگ و پرونده‌های مطبوعاتی، می‌تواند با تبدیل چالش‌ها به فرصت‌هایی برای استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها، حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی و شکوفایی مطبوعات و رسانه‌ها را در پی داشته باشد؛ تشکیل دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرای تهران، گامی در پاسخ به این نیاز است.

مراسم افتتاح دادسراي فرهنگ و رسانه با حضور دكتر جعفري دولت‌آبادي و مسوولان عالي‌كشور و برخی اصحاب و اهالی فرهنگ و رسانه کشور، در روز يك‌شنبه 24 بهمن 89 راس ساعت 9 صبح برگزار مي‌شود.
برچسب ها: فرهنگ رسانه