۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۴

موافقت روسیه‌برای نشست‌مشترک باناتو

وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد، روسیه موافقت خود را برای برگزاری نشست با نمایندگان ناتو برای مذاکره در خصوص بحران اوکراین اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۶۸۰۱۴
صراطبه نقل از رویترز، فدریکا موجرینی وزیر خارجه ایتالیا امروز سه شنبه تصریح کرد، ما مطلع شده ایم که روسیه موافقت نهایی خود را برای شرکت در نشست مشترک با مقام های ناتو که قرار است فردا چهارشنبه برگزار شود اعلام کرده است. این در حالی است که نشست رهبران اروپایی برای هماهنگی در خصوص سیاست اتحادیه اروپا در قبال بحران اوکراین قرار است پنج شنبه برگزار شود.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا تهدید کرده است که در صورتی که روسیه تا روز پنج شنبه نیروهای خود را از شبه جزیره کریمه خارج نکند تحریم های اقتصادی و سیاسی را بر ضد مسکو اعمال خواهد کرد. پس از موافقت پارلمان روسیه با درخواست پوتین برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین کشورهای غربی به شدت نسبت به این اقدام مسکو هشدار داده اند. تحولات اوکراین در شرایطی است که پارلمان این کشور ویکتور یانوکویچ را از قدرت برکنار کرده و آلکساندر تورچینوف را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرده است.

مردان مسلح اقدام به تصرف ساختمان های دولتی و پارلمان منطقه کریمه کرده و پرچم روسیه را در این مکانها به اهتزاز درآورده اند. اوکراین اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام مردان مسلح در منطقه کریمه به مسکو اعلام کرده است. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در تماس تلفنی با دیمتری مدودف نسبت به انزوای بیشتر سیاسی و اقتصادی روسیه هشدار داده است.

منبع: تسنیم