۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳

اعلام‌آمادگی‌ژاپن‌برای‌همکاری‌هسته‌‌ای‌باایران

محمد جواد ظریف‌، وزیر امور خارجه کشورمان که در توکیو به سر می‌برد، بعدازظهر چهارشنبه با نخست‌وزیر ژاپن دیدار کرد.
کد خبر : ۱۶۸۱۴۸
صراط: در این دیدار روند مناسبات تهران – توکیو مورد گفت‌وگو و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات، مراتب استقبال و علاقه‌مندی کشورش برای تقویت همکاری‌های دوجانبه را ابراز کرد.

نخست‌وزیر ژاپن با اشاره به دیدار خود با حسن روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، اظهارکرد: موضوعات و توافقات به عمل آمده در آن ملاقات از جمله در زمینه محیط زیست و مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار دارد.

او با استقبال از توافق اولیه هسته‌ای بین ایران و 1+5 ابراز امیدواری کرد این موضوع به طور نهایی حل و فصل شود.

نخست‌وزیر ژاپن با اشاره به سابقه کشورش در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، آمادگی توکیو برای انتقال تجربه و همکاری با ایران را اعلام کرد.

در این دیدار محمد جواد ظریف، روابط دو کشور را دیرینه و خوب ارزیابی و تصریح کرد: تهران برای روابط خود با توکیو اهمیت زیادی قائل است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر جدیت ایران برای دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای، گفت: تهران بر اساس اراده سیاسی و با حسن نیت این موضوع را پیش می‌برد.

ظریف نقش ژاپن در تقویت روند اجرای توافق ژنو و هم‌چنین همکاری‌های آینده دو کشور در حوزه هسته‌ای را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد همکاری در حوزه‌های نفت و گاز و محیط‌زیست نیز بیش از گذشته توسعه یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار عزم ایران بر اجرای تعهدات توافق ژنو و حسن نیت برای رسیدن به توافق نهایی را ابراز کرد.

منبع: ایسنا
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید