۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵

سردارفیروزآبادی:راهیان‌نورحرکت‌الهی‌است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، جهان را تشنه زیبایی‌های فرهنگ اسلام انقلابی دانست و گفت: ماموریت هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عمق بخشیدن به متون دفاع مقدس است.
کد خبر : ۱۶۸۳۹۱
صراط: سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی در ابتدای دومین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اظهار داشت : دفاع مقدس به مضمون فرمایشات امام راحل توسط فرزندان معنوی حضرت زهرا (س) اداره شد و تمام فرماندهان ، مجاهدان، شهدا، دلسوزان و ایثارگرانی که اعم از زن و مرد، پیر و جوان به جبهه‌ها شتافتند به دفاع علوی، فاطمی و اسلام ناب محمدی (ص) پرداختند.

وی افزود: این همان مبنایی است که حضرت امام خامنه ای عزیز، دفاع مقدس را یک گنج پایان ناپذیر می‌دانند، زیرا این گنج همان کوثر است و فاطمه (س) نماد اصلی و والای آن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این نکته که روح مقدس جنگ همان روح مقدس اسلام ناب محمدی است؛ دفاع مقدس را از منظر بینش ها، واژه ها، ادبیات، زندگی، وطن دوستی، سربازی، ایثارگری ، شهادت طلبی و همبستگی و وحدت ملی مورد توجه قرار داد و گفت: قله تمام ارزش ها را می توان در دوران دفاع مقدس یافت و افتخار این هیات امناست که وظیفه کشف این گنج و عرضه آن به ملت ایران ، نسل های جدید و جهان را بر عهده دارد.

سرلشکر فیروزآبادی، جهان را تشنه زیبایی های فرهنگ اسلام انقلابی دانست و ادامه داد: ماموریت این جمع، عمق بخشیدن به متون دفاع مقدس است که تمام عرصه های ادبیات ، شعر ، عرفان ، فلسفه ، تفسیر قرآن ، نمایشنامه نویسی، فیلم، کتب داستانی، رمان ، تاریخ نویسی و ... را شامل می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تمام دروسی که در علوم انسانی در دانشگاه و حوزه ارایه می شود ، تاکید کرد : هیچ علمی خود را نمی تواند بی نیاز از معنویات بداند، لذا عطر جنگ، مجاهدت و شهادت باید به همه این علوم افزوده شود.

فیروزآبادی تحول انسانی را در ادامه این سیر مورد توجه قرار داد و گفت : پیام دفاع مقدس می تواند انسان هایی را که دچار غفلت و خفتگی شده اند را زنده، جوان و با نشاط سازد و این حرکت و فرهنگ مدیریت جهادی ، نیاز اقتصاد مقاومتی است .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه "راهیان نور " را یک حرکت الهی برشمرد که زمینه تحقق این تحول انسانی را فراهم می آورد و تصریح کرد: همه اقوام، مذاهب، مردم، پیر و جوان و قشرهای مختلف می‌توانند در سفرهای راهیان نور، پیام را مستقیما از جبهه ها دریافت کنند.

سرلشکر دکتر فیروزآبادی همچنین اهمیت افزایش محصولات گنجینه دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: آنچه که تاکنون کشف شده کفایت نمی کند و می

 توان به تعداد ثانیه های زمان در طول دفاع مقدس ، به تعداد هر یک از مجاهدان، به عظمت اقدامات هر یک از ایثارگران و به وسعت همه کوه ها و سرزمین هایی که در آن دفاع مقدس جریان داشته، گنج های بسیاری را کشف کرد و با ارایه به افراد، با سلایق و ذائقه های مختلف، هیچ فردی را از این گنجینه بی بهره و بی نصیب نساخت.

* ضرورت مشارکت جدی تمام دستگاه‌ها

در ادامه این جلسه معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این نکته که در دوره جدید مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، هیات امنا را اصلی ترین پشتیبان برای پیشبرد امور می دانیم ، گفت : هیات امنا ، شورای هماهنگی و نیز شورای راهبردی هر یک در مسیر تحولات مورد نظر ، می توانند سهم تاثیرگذاری داشته باشند.

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری با اشاره به پیگیری و اجرای دقیق مصوبات نخستین جلسه هیات امنای بنیاد، افزود: رویکرد عمومی سازی و جلب مشارکت عمومی تمامی بخش ها از جمله دستگاه های دولتی، نهادهای غیر دولتی، تشکل های مردمی و حتی اشخاص حقیقی با جدیت دنبال می شود.

وی تاکید کرد : در عرصه دفاع مقدس نیازمند مشارکت جدی تمام دستگاه ها هستیم و باید در کنار عمق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس ، به خلق آثار فاخرهم توجه درخوری شود.

* ارایه گزارش از دوره جدید مدیریتی بنیاد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از اهم فعالیت های صورت گرفته در دوره جدید مدیریتی بنیاد، اصول تحولی و راهبردی این بنیاد را برشمرد و گفت : تمام بخش ها از جمله دولت، سازمان بسیج، صدا و سیما، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها، نیروی انتظامی، رسانه‌ها و ... در کنار مردم، همکاری و مشارکت خوبی با بنیاد داشته‌اند.

 

سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر با ارایه گزارشی از کاروان های راهیان نور در جنوب ، غرب و شمالغرب و نیز دریا ، افزود : در سال 1384 حدود 400 هزار نفر از مناطق جنگی بازدید کردند ؛ اما امسال بیش از 4 میلیون نفر در حرکت عظیم راهیان نور حضور یافتند که 47 درصد آن به صورت شخصی و بدون کاروان بوده است.

وی همچنین گزارشی از وضعیت بودجه و اعتبارات بنیاد را به هیات امنا ارایه کرد و در ادامه اعضا به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند .

* مصوبات دومین جلسه هیات امنا

تصویب عضویت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای بنیاد، موافقت با عضویت وزیر جهاد کشاورزی در هیات امنا و پیشنهاد به هیات دولت جهت تصویب این عضویت، اختصاص سهمیه ویژه برای جذب سربازان امریه و طلبه توسط بنیاد حفظ آثار و نیز بنیاد شهید با هدف ثبت و جمع آوری خاطرات رزمندگان و همچنین والدین شهدا و ایثارگران، تصویب آئین نامه استخدامی کارکنان ماده 13 اساسنامه بنیاد، تصویب آئین نامه داخلی شورای هماهنگی بنیاد، تفویض اختیار هیات امنا به معاونین دستگاه‌ها و اعضای شورای هماهنگی بنیاد برای تعیین سهم و تکلیف جهت همکاری همه دستگاه‌ها برای مشارکت عملیاتی آنها در ماموریت های محوله و تبادل موافقت نامه در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ؛ مهمترین مصوبات دومین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود.

ضرورت افزایش بودجه و اعتبارات بنیاد حفظ آثار، اهمیت توجه به شان و جایگاه بنیاد در سیاستگذاری، هدایت و نظارت در فعالیت های مرتبط با نشر آثار دفاع مقدس، اولویت توجیه تمامی دستگاه ها و بخش های مختلف که وظایفی را در عرصه دفاع مقدس بر عهده دارند و تعیین سهم و ماموریت برای هر یک از ایشان، همکاری، مشارکت و تقسیم کار میان تمامی اعضا برای تحقق اهداف مورد نظر، توجه ویژه و مضاعف به راهیان نور، تثبیت جایگاه بنیاد حفظ آثار به عنوان مرجعی که در برخی موضوعات احتمالی محل اختلاف و بعضا تحریف و اظهارنظرها و تحلیل های نادرست پیرامون دوران دفاع مقدس ورود نماید ؛ از جمله محورهای مورد تاکید اعضای هیات امنا بود.

* حضور اکثریت اعضای هیات امنا

گفتنی است در این جلسه وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر ورزش و جوانان، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی انتظامی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون فرهنگی وتبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حضور داشتند.

نخستین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  28 دیماه سال 1391 برگزار شده بود.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم