۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲

فانی:فرهنگ‌سازی باید بر مبنای دل باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «باید سیستم پاداش‌دهی، به تیم باشد نه فرد» گفت: اگر پاداشی به فرد داده شود، اعضای سازمان به تعامل مناسب با هم نمی‌رسند و رقابتی شدن، محیط سازمانی را از بین خواهد برد.
کد خبر : ۱۶۸۳۹۲
صراط  اولین دوره آموزشی ـ تخصصی مدیران ارشد آموزش و پرورش شهر تهران با عنوان «مدیریت آموزش و پرورش مبنی بر بنیاد کار» با حضور وزیر آموزش و پرورش در تالار فرهنگ برگزار شد.

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش گفت: شهیدان رجایی و باهنر، الگوی مدیران آموزش و پرورش هستند.

وی «تیمی سازی در سطح مدیریت» را در چهارچوب سیاست‌های مطرح شده وزارتخانه، امری مهم و اساسی خواند و افزود: بدون خرد جمعی و مشارکت گروهی مدیران، اهداف و سیاست‌ها تحقق نمی‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستوری نبودن کارها در آموزش و پرورش گفت: فرهنگ‌سازی باید بر مبنای دل و عقیده باشد.

وی با اشاره به تفکرات رهبران شوروی سابق و انقلابی که منجر به فروپاشی آن شد، بیان داشت: تقریب نگرش‌ها در سازمان به معنای ـ عین هم فکر کردن ـ  نیست بلکه نزدیک کردن نظرات و جمع بندی آن و اتخاذ شیوه صحیح برای خلق ایده‌های درست است.

فانی، لازمه تفویض اختیار در سازمان‌ها را امری ضروری توصیف کرد و گفت: چنانچه تضارب آراء در نشست‌های سازمانی به توانمندسازی نیروها بینجامد، منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود، از این رو، مدیریت آموزش و پرورش شهر تهران در آغاز کار است.

وی به بیان تفاوت گروه و تیم در رسیدن به اهداف مشترک پرداخت و گفت: با همدلی، هفکری و همکاری می‌توان به هم افزایی مثبت در تیم رسید.

وی، اهمیت استفاده از تجربیات مختلف، رهبری مشترک و مسئولیت طرفینی در رسیدن به «ساختارهای تخت» را یادآور شد و با بیان اینکه «باید سیستم پاداش‌دهی، به تیم باشد نه فرد» اظهار داشت: اگر پاداشی به فرد داده شود اعضای سازمان به تعامل مناسب با هم نمی‌رسند و رقابتی شدن، محیط سازمانی را از بین خواهد برد.

منبع: فارس