۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
پدر شهید احمدی روشن

مسئولین حس ناسیونالیستی را از شهیدان یاد بگیرند

پدر شهید احمدی‌روشن به تشریح ضرورت غنی‌سازی 20 درصد از زبان شهید احمدی‌روشن پرداخت.
کد خبر : ۱۶۸۴۳۳
صراط: منطقه خراسان، رحیم احمدی‌روشن در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به خاطره‌ای از شهید احمدی‌روشن که در آن ضرورت غنی‌سازی 20 درصد را پرسیده بود، اظهار کرد: پسرم در پاسخ به ضرورت غنی‌سازی 20 درصد گفت ما باید در آینده با استکبار جهانی با دست پر صحبت کنیم، آنها نباید احساس کنند که ما از تولید غنی‌سازی یک تا بیش از 20 درصد ناتوانیم.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم که اگر تنها یک مصطفی را از دست دادم، هزاران و شاید میلیون‌ها مصطفی را خداوند به من عنایت فرمود، همان‌طور که خداوند در قرآن وعده داده است کسانی که با جان و مالشان در راه او جهاد می‌کنند با خداوند تجارت کرده‌اند، من نیز با خداوند باری تعالی معامله کردم.

پدر شهید احمدی‌روشن به حماسه مردم در 22 بهمن ماه اشاره کرد و افزود: مردم ایران اسلامی نشان دادند که پس از 35 سال از بذل هیچ چیز در راه انقلاب دریغ نمی‌کنند و نمونه این مدعی حضور میلیونی در 22 بهمن ماه بود.

پدر شهید احمدی‌روشن ادامه داد: دشمنان در آن موقع حتی حاضر نشدند دو و یا حتی یک سانتریفیوژ در اختیار ما بگذارند ولی بعد 5000 سانتریفیوژمان را تعطیل کردند.

وی یادآور شد: شهید احمدی‌روشن و گروه‌شان حدود 4 و یا 5 نفر بودند که در سایت نطنز شبانه‌روز کار می‌کردند، 12 روز مشغول به کار بودند و تنها یک شبانه‌روز به منزل برمی‌گشتند، غنی‌سازی حاصل تلاش شبانه‌روزی این چند نفر بود.

پدر شهید احمدی‌روشن اضافه کرد: برخی از مسئولین ما باید حس ناسیونالیستی را از شهیدان یادبگیرند، چرا برخی از مسئولین احساس می‌کنند غنی‌سازی جزء منافع ما نیست در حالی که میلیاردها تومان هزینه شده است تا این سرمایه به دست آید، حتی یکی از مسئولین نیز گفته بود که ما از اول به غنی‌سازی 20 درصد نیازی نداشتیم. آیا باید این طور مرعوب دشمن باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولین ما باید این مسئله را بدانند که از هر یک قدم عقب‌نشینی دشمن هزار هزار کیلومتر ما را به عقب‌تر می‌راند.

منبع: ایسنا