۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳
استاندار تهران:

اقتدار ایران ‎نتیجه‌ سیاست‌ دولت است

استاندار تهران گفت: سیاست‌های خارجی دولت با کمترین هزینه، اقتدار ایران را رقم زده است.
کد خبر : ۱۶۸۴۷۶

صراط: سید‌حسین هاشمی در مورد پیشرفت های ایران اسلامی در دوران حیات نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: ایران اسلامی در شرایط تحریم ها و جنگ دشمن در جبهه اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های علمی و بهره مندی از توانایی های دانشمندان داخلی در حوزه علوم و فناوری به مرز اقتدار می رسد.

وی با اشاره به ایران به عنوان قدرت خاورمیانه، دستیابی به فناوری هسته ای را نماد اصلی اقتدار بین المللی ایران دانست و تصریح کرد: کشورهای مختلف به ویژه ابر قدرت های جهان با تحمیل سیاست های استکباری خود بر ملت های مظلوم در برابر اقتدار ایران اسلامی و قبول شکست در نبرد احتمالی نظامی در آینده  به میدان  مذاکره با کشورمان قدم گذاشته اند.

استاندار تهران با تحلیل ساختار سیاست های خارجی دولت تدبیر و امید وتاکید بر تعامل با کشورهای همسایه و ملت های دنیا به عنوان نقطه ای درخشان در کارنامه دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم با حفظ عزت، مصلحت و حکمت به عنوان چارچوب های سیاست های خارجی، ایران اسلامی را در ایستگاه اقتدار بین المللی متوقف کرده است.

هاشمی با بیان ابزارهای سیاست اقتصاد مقاومتی، گفت: سرمایه و نیروی مولد از ابزار های لازم برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور تلقی می شود.

وی تکیه بر سرمایه های خارجی را در جریان حل مشکلات داخلی کشور سیاستی شکست خورده دانست و اقتصاد مقاومتی را خطی قرمز بر نگرش غلط  پافشاری بر سیاست واردات برشمرد و  افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان گوشه ای از ساختار پهناور اندیشه های ناب مقام معظم رهبری راهکاری مناسب جهت خروج اقتصاد از زیر سایه مشکلات است.

هاشمی با اشاره به ضعف مسئولان در جریان اتصال حلقه ظرفیت مالی مردم به زنجیره اقتصادی کشور به منظور بهبود و ترمیم بدنه آسیب دیده اقتصاد، خاطرنشان کرد : تقویت ابزار و امکانات در جریان گردش چرخه اقتصادی نباید فراموش شود.

منبع: تسنیم