۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱

ابرهای سیاه روی سر فدراسیون کشتی

تيم ملي كشتي آزاد ايران به عنوان مدعي و مدافع دو دوره قهرماني جام جهاني در حالي مهياي اعزام به جام جهاني 2014 آمريكا مي شود كه تاكنون حمايت مالي و معنوي از سوي وزارت ورزش شامل حال ملي پوشان نشده و فدراسيون كشتي بايد همچنان با جيب خالي مردان خود را راهی آمریکا کند. در این مورد گفته می شود برخی اتفاقات پشت پرده در تیره شدن روابط تاثیرگذار است.
کد خبر : ۱۶۸۵۷۳
صراط: بعد از حضور رسول خادم در راس امور فدراسيون كشتي و متعاقب آن همكاري عليرضا حيدري،‌ عليرضا رضايي و حميد بني تميم به عنوان مسئولان بلندپايه با اين فدراسيون، ‌اميد آن مي رفت كه مديريت عرصه گوش شكسته ها به خودشان سپرده شده و ديگر هيچ بهانه‌اي براي عدم همكاري و خصومت احتمالي با كادر فعلي مديريت فدراسيون كشتي وجود نداشته باشد،‌ اما با گذشت مدت كوتاهي از انتخاب وزير ورزش دولت يازدهم و با وجود وعده هاي مختلف،‌ هنوز خبري از تحقق آن گفته ها نيست.

فدراسيون كشتي طي ماههاي گذشته به خوبي توانست تورنمنت هاي بين المللي و فراموش شده جام تختي و يادگار امام را به بهترين شكل ممكن از لحاظ كمي و كيفي برگزار كند و روح تازه‌اي به كالبد اين دو رويداد بين المللي منزوي كشتي ايران بدمد. اين در حاليست كه در هيچكدام از اين دو رويداد بزرگ داخلي، خبري از محمود گودرزي وزير ورزش در سالن مسابقات نبود و وزير ورزش باوجود آنكه خود از خانواده گوش شكسته‌ها محسوب مي‌شد، ‌روي خوشي به اين پيكارها نشان نداد.

اين دوری در حالي رخ داد كه وزير ورزش پس از كسب راي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي و حضور در اين مسئوليت سنگين از حمايت هاي ويژه اي از ورزش اول كشورمان صحبت كرد و با حضور سرزده در اردوي تيم ملي نشان داد نگاه خاصي به دنياي گوش شكسته ها دارد،‌ اما با گذشت زمان، اين اميدواري از بين رفت و روابط وزارت ورزش و فدراسيون كشتي کمی به سردی گرایید. اين رفتارها باعث شد خبرهاي ضد و نقيض و تاييد نشده‌اي در عرصه كشتي ايران منتشر شود كه مطمئنا تحقق اين شائبه ها مي تواند ضربه سنگيني به پيكره پرافتخارترين ورزش ايران وارد آورد.

به گفته يك منبع آگاه كه خود دستي بر آتش مديريت اجرايي فدراسيون كشتي دارد گويا وزير ورزش از بي توجهي رسول خادم و فدراسيون به عدم استفاده از برخي مهره هاي مورد وثوق وزارتخانه ناراحت و گله‌مند است و شايد به نوعي قصد تسويه حساب با مديريت فدراسيون كشتي را دارد. گفته مي شود برخي از گوش شكسته هاي عرصه علم و دانشگاه كه تعامل و دوستي ديرينه اي با وزير ورزش دارند با بي توجهي رسول خادم در انتخاب همكارانش ،‌خارج از گردونه مديريت فدراسيون ماندند و همين موضوع باعث شده وزير ورزش رابطه نزدیک گذشته با فدراسیون را نداشته باشد و نظرش در مورد این رشته کمی تغییر کند.

عدم همكاري و تعامل وزارت ورزش با فدراسيون كشتي در شرايطي رو به افزايش است كه تيم ملي كشتي آزاد ايران در آستانه اعزام به رقابتهاي جام جهاني 2014 آمريكا قرار دارد و هنوز خبري از حمایت‌هاي مالي و معنوي وزارت ورزش از ملي پوشان كشورمان نيست. ضمن اينكه فدراسيون كشتي بايد ارديبهشت ماه سال آينده، ميزبان جام جهاني كشتي فرنگي 2014 باشد كه همچنان با ادامه بي توجهي هاي وزارت ورزش براي برگزاري اين رويداد بزرگ بين المللي در تهران، تنها و منزوي مانده است.

به هر حال اخباري كه از گوشه و كنار وزارت ورزش و اتاق هاي فدراسيون كشتي شنيده مي‌شود به هيچوجه به صلاح اين رشته نيست و به نظر می رسد اگر یخ روابط آب نشود در روزها و ماه های آینده شاهد اتفاقات جدیدی در این عرصه خواهیم بود.


منبع: مهر