۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳

گزارش‌چین ازنقض‌حقوق‌بشرتوسط آمریکا

وزارت خارجه چین در واکنشی نسبت به انتشار گزارش مداخله جویانه حقوق بشر در کشورهای جهان توسط آمریکا، گزارش مبسوطی را درباره نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا در سال 2013 منتشر کرده است که متن کامل آن در خبرگزاری فارس منتشر می شود.
کد خبر : ۱۶۸۶۴۱
صراط: مداخلات ایالات متحده در امور داخلی دیگر کشورها با نام حقوق بشر و نیز انتشار گزارش های حقوق بشری سالیانه علیه دیگر کشورها، سبب واکنش مشابه دیگر کشورها شده است. دولت چین در پاسخ به گزارش های سالانه حقوق بشر آمریکا علیه خود، اقدام به انتشار گزارش های سالانه از نقض حقوق بشر در آمریکا کرده است.

در ادامه گزارش دولت چین از نقض حقوق بشر در آمریکا در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

پیش گفتار

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، که خود را در جایگاه «قاضی جهانی حقوق بشر» قرار داده، در متن منتشره اخیر خود با عنوان اِعمال حقوق بشر در گزارشات کشوری سال 2013، حملات خودسرانه و غیر مسئولانه‌ای در مورد وضعیت حقوق بشر تقریباً بیست کشور و منطقه روا داشته است. با این‌حال ایالات متحده با تعمد در بیان مشکلات حقوق بشری خود، پنهان کاری کرده است. در حقیقت، کماکان در سال 2013 مشکلات جدی مربوط به حقوق بشر در ایالات متحده وجود دارد که در بسیاری از زمینه ها رو به وخامت گذاشته است.

در سال 2013، در ایالات متحده 137 نفر در 30 کشتار دسته جمعی به قتل رسیدند. یک مورد تیراندازی خشونت‌آمیز در مقر فرماندهی نیروی دریایی واشنگتن دی سی،12 نفر کشته بر جای گذاشت.

ایالات متحده درگیر یک برنامه شنود (tapping program) با نام کد PRISM می‌باشد که شامل نظارت گسترده و دراز مدت هم در کشور و هم در خارج از آن می شود. این برنامه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و به خصوص تخطی جدی از حقوق بشر است.

استفاده از سلول‌های انفرادی در ایالات متحده امری رایج است. حدود 80 هزار نفر از زندانیان ایالات متحده در سلول‌های انفرادی به سر می برند. برخی از آنان حتی برای بیش از چهل سال در سلول‌های انفرادی نگه داشته شده‌اند.

ایالات متحده کماکان با نرخ بیکاری بالا و وضعیت شغلی اسف‌باری روبه‌رو است. نرخ بیکاری برای خانواده‌هایی با حداقل درآمد به 21 درصد رسیده است. جمعیت بی‌خانمان در ایالات متحده رو به افزایش بوده و این جمعیت از سال 2011 تا 2012 به 16درصد رسیده است.

تعداد  کودکان کارگر در بخش کشاورزی ایالات متحده بسیار بالا است، به صورتی که سلامتی جسمی و روحی آنان آسیب جدی دیده است.

حملات مکرر هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایالات متحده در کشورهایی از جمله یمن و پاکستان تلفات سنگین غیر نظامی را به بار آورده است.

ایالات متحده از سال 2004 ،376 حمله توسط هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان انجام داده، که این امر موجب مرگ و میر بیش از 926 غیر نظامی شده است.

ایالات متحده کشوری است که در یک سری از کنوانسیون‌های اساسی سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر شرکت نکرده و آنها را به تصویب نرسانده است، از جمله میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی اجتماعی و فرهنگی،کنوانسیون رفع کلیه اَشکال تبعیض علیه زنان، کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت.

1.زندگی و امنیت شخصی

اطلاعات به دست آمده از اوضاع اجتماعی حاکی از آن است که در سال 2013 ایالات متحده با نرخ رو به افزایش جنایات خشونت آمیز و با پرونده‌های جنایی مکرر مربوط به سلاح گرم مواجه شده است. زندگی و امنیت شخصی شهروندان آمریکایی به وسیله خطرات رو به افزایش محیط زندگیشان، تهدید می‌شود.

تعداد جنایات خشونت‌آمیز به شدت رو به افزایش است. براساس اخبار واصله از گزارشات مربوط به جنایات متحدالشکل، منتشر شده توسط دفتر تحقیقات فدرال ( FBI) در سال 2013، ایالات متحده یک میلیون و 214 هزار و 464 مورد جنایت خشونت‌آمیز را ثبت کرده است که تعداد 14 هزار و 827 مورد آنها قتل و کشتار غیرقابل مسامحه بوده است، 84 هزار و 376 مورد آنها تجاوز به عنف، 354 هزار و 522 مورد سرقت و 760 هزار و 739مورد حملات خشونت‌آمیز بوده‌اند. بنا بر آمار منتشر شده توسط دفتر دادگستری در اکتبر 2013، میزان قربانیان خشونت از 22.6 نفر از هر هزار مورد 12 سال و بالاتر در سال 2011 به 26.1 نفر در سال 2012 افزایش یافته است.

در 15 آوریل 2103، بمب‌گذاری‌های دوگانه در زمان مسابقه دوی ماراتن بستون، موجب مرگ 3 نفر شد و 246 زخمی بر جای گذاشت. در میان کشته‌شدگان یک کودک 8 ساله وجود داشت. مقامات ایالات متحده این بمب‌گذاری را یک حمله تروریستی نامیدند.

واشنگتن پست در اول  ژانویه  2014 گزارش داد که رابرت اسپنسر 21 ساله با شلیک تفنگ ساچمه‌ای در یکی از خیابان‌های جنوب غرب واشنگتن کشته شد. این مورد، هشتادمین قربانی آدم‌کشی منطقه در سال 2013 بود. این ناحیه در سال 2013 با 103 قتل مواجه بوده که نسبت به رقم 88 در سال 2012، افزایش قابل توجهی داشته است.

شهروندان آمریکایی بیشترین تعداد اسلحه‌های شخصی را نگهداری می‌کنند. براساس آمار منتشر شده توسط FBI در سال 2013 تعداد چک‌های هزینه شده برای خرید تفنگ  به تعداد 21 میلیون و 93 هزار و 273 رسیده که این میزان از 19 میلیون و 592 هزار و 303 مورد در سال 2012، یک میلیون و 500 هزار و 970 مورد پیشی گرفته است. برطبق آمار سال 2013 ، حدود 300 میلیون اسلحه در ایالات متحده موجود است. به طور میانگین بیش از 100 هزار آمریکایی هر ساله هدف شلیک گلوله قرار می‌گیرند و 30 هزار مورد مرگ، درنتیجه شلیک با اسلحه گزارش می‌شود. قربانیان یا توسط جنایات صورت گرفته توسط اسلحه به قتل رسیده‌اند و یا در خود کشی از بین رفته‌اند. دولت ایالات متحده از اتخاذ تصمیمات مؤثر برای کنترل اسلحه درمانده است.

پس از تیرباران‌های دسته جمعی در کلرادو و مدرسه ابتدائی هوک سندی در سال 2012 ، مطالبات شدیدی در ایالات متحده برای کنترل سخت‌گیرانه سلاح گرم انجام شد. در 17 آوریل ،لایحه‌ای توسط هردوحزب برای کنترل شدیدسلاح گرم در مجلس سنا  مطرح شد اما به تصویب نرسید. در همین زمان، ایالات مختلف آمریکا کم  کردن اثر قوانین خود در مورد سلاح را آغاز کردند. در 5 ژانویه ایلینویز آخرین ایالتی بود که به شهروندان متوسط خود اجازه حمل سلاح گرم پنهان را می‌داد. در ایالات متحده هرکسی با کارت شناسایی مالک سلاح گرم، اجازه داشت تا در مکان‌هایی به جز محیط‌های غیر مجاز شامل مدارس، پارک‌ها و رستوران‌ها سلاح حمل کند.

خشونت مسلحانه در ایالات متحده شایع شده است. هر ساله 11 هزار آمریکایی در اثر خشونت‌های مسلحانه کشته می‌شوند. طبق آمار، گزارشات جنایات متحدالشکل، گردآوری شده توسط  FBI در سال 2013 ،اطلاعات دریافتی با توجه به نوع اسلحه استفاده شده در خشونت‌های مسلحانه، نشان می‌دهد که سلاح گرم در69.3 درصد از قتل‌های صورت گرفته در کشور ،41 در صد از سرقت‌ها و 21.8 درصد از حملات خشونت‌آمیز، مورد استفاده قرار گرفته است.

هر ساله، یک خشونت مسلحانه جدی در ایالات متحده صورت می گیرد.  اریک هولدر دادستان آمریکا در 21 اکتبر سال 2013 گفت: متوسط حوادث تیراندازی دسته جمعی در سال‌های اخیر سه برابر شده است. براساس آمار وزارت دادگستری در مورد کشتار دسته جمعی، از سال 2009 تا 2012 ،404 نفر مورد شلیک قرار گرفته و 207 نفر کشته شده‌اند. طبق گزارش منتشر شده در  USA TODAY  در 16 دسامبر 2013 ،137 نفر در 30 کشتار دسته جمعی کشته شده‌اند که در هر مورد بدون احتساب قاتل، چهار تن یا بیشتر به قتل رسیده‌اند.

در صبح 16 دسامبر 2013 ، پیمانکار غیر نظامی و کهنه‌سرباز نظامی، آرون الکسیس ساکن تگزاس، پس از ورود به مقر فرماندهی سیستم‌های دریایی در واشنگتن دی سی ، در یک تیراندازی خشونت آمیز 12 نفر را کشته و چندین تن دیگر را زخمی کرد. یک شاهد عینی اظهار داشت که مرد مسلح تیراندازی را از طبقه چهارم به سمت راهرو و کسانی که در کافه تریای ساختمان در طبقه اول بودند ،شروع کرد. آرون الکسیس بعد از سی دقیقه تبادل آتش ، توسط مقامات به ضرب گلوله کشته شد.

2.حقوق مدنی و سیاسی

دولت آمریکا در نظارت بر شهروندان خود آزادی اختیار کرده، که این امر جهان را شوکه کرده است. شکنجه در زندان‌های ایالات متحده نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد. انتخابات و سیستم‌های نظارتی گرفتار ناکارآمدی شده‌اند که این امر به منافع ملی خدشه وارد می‌کند.

دولت ایالات متحده اطلاعات گسترده و نامحدودی  را برای شنود از شهروندان خود به کار می‌گیرد. ادوارد اسنودن از کارمندان سابق سازمان اطلاعات مرکزی (CIA) برنامه ضربتی را که توسط آژانس امنیت ملی (NSA) با نام کد PRISM اعمال می‌شد فاش کرد. براساس این برنامه اطلاعات ایالات متحده به وسیله داده‌های دریافتی از طریق 9 شرکت اینترنتی از جمله مایکروسافت،گوگل، اَپل، فیس بوک، یاهو و سایر ارائه دهندگان بزرگ خدمات مخابراتی تأمین شده، تماس‌های خصوصی شهروندان و فعالیت‌های اجتماعی آنان با بی‌ملاحظه‌گی ردیابی می‌شود.

وب سایت واشنگتن پست در تاریخ 7 ژوئن 2013 نشان داد که NSA  و دفتر تحقیقات فدرال ( FBI )با استخراج ایمیل‌ها،گفتگوها، اطلاعات صوتی و ویدئویی، مدارک و تصاویر بی واسطه و تحت نظارت کامل قرار دادن اهداف خاص و ارتباطات شهروندان ، مستقیماً به سرویس‌های اساسی برخی از شرکت های اینترنتی و اطلاعاتی کاربران ضربه می زنند. بر اساس یک سند دولتی افشا شده از سوی نیویورک تایمز در تاریخ 29 سپتامبر 2013 ،NSA  از نوامبر 2010 ، از مجموعه عظیم اطلاعات جمع‌آوری شده از شهروندان آمریکایی برای شناسایی همکاران آنها ، مکان‌هایی که در زمان‌های خاص در آن حضور دارند، همسفرانشان و سایر اطلاعات شخصی دیگر بهره‌برداری می‌کنند. این برنامه امنیتی ،که به شماره تلفن و ایمیل شهروندان آمریکایی در یک «زنجیره تماس» متصل می شد، مقدار زیادی از اطلاعات خصوصی شهروندان را در دسترس دولت قرار می‌دهد. وب سایت گاردین ، یک روزنامه بریتانیایی، در 6 ژوئن 2013 فاش کرد که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان ارتباطات از راه دور ایالات متحده ، شبکه کسب و کار وریزون Verizon Business Network Services Inc  ملزم شده تا تمامی ابرداده‌های تلفنی داخل سیستم خود، شامل شماره تلفن ها و محل و مدت زمان تماس را به  NAS  ارائه دهد. اشپیگل آنلاین آلمان در سپتامبر 2013 گزارش داد که اسناد داخلی  NAS  نشان می‌دهد که سرویس اطلاعاتی ایالات متحده این توان را داشته تا از داده‌های کاربران از طریق  iphone، وسیله‌‌هایی که از سیستم عامل Android  استفاده می‌کند، به همان نسبت  Black Berry ، سیستمی که قبلا گمان می‌شد که دارای امنیت بالایی است، بهره‌برداری کند. ناسا برنامه نفوذی و اطلاعات بهره‌برداری شده کاربران خود ، شامل لیست تماس‌ها، مخابره پیامک‌ها، و اطلاعاتی از قبیل مکان قرار گرفتن کاربران را در سه سیستم عامل اصلی و هوشمند تلفنی، نگهداری کرده و ارائه داده است. ناسا قادر به نفوذ در کامپیوتری که افراد برای همگام کردن با iphone  خود از آن استفاده می‌کنند، می‌باشد و برنامه های  script دسترسی به حداقل 38 ویژگی آیفون را فراهم می‌سازد.

برای مثال، The Journal   در 14 ژانویه 2103 گزارش داد ، 9 گروه بین‌المللی بزرگ آزادی‌های مدنی، بیانیه مشترکی صادر کردند مبنی بر اینکه برنامه بررسی مخفی دولت فدرال ایالات متحده ،PRISM، نقض کنوانسیون بین‌المللی در مورد حقوق بشر می‌باشد. در این بیانیه مشترک آمده است:  «چنین نظارت گسترده و فراگیری از طرف دولت نقض دو مورد از اساسی‌ترین حقوق بشر می‌باشد: حق حریم خصوصی و همچنین آزادی بیان».

مأموران و نیز سایر عوامل مبارزه با مواد مخدر فدرال ایالات متحده، در همکاری با تلفن و تلگراف آمریکا ، می‌توانند نه تنها به کلیه سوابق تلفن مشتریان ، بلکه به تمام تماس‌های تلفنی از طریق مبدل‌های تلفن شرکت، دسترسی پیدا کنند. وب سایت لس آنجلس تایمز در روز 26 سپتامبر 2013 گزارش داد که  FBI  مدت زیادی است که از هواپیماهای بدون سرنشین در تحقیقات داخلی استفاده می‌کند و بر زندگی عموم مردم ، نظارت‌های مخفی اعمال می‌دارد. همچنین این وب‌سایت گزارش داد که دادستان فدرال آمریکا به صورت مخفیانه پرونده تماس‌های تلفنی بیش از 20 خط تلفن متعلق به  اسوشیتد پرس  و روزنامه‌نگاران آن را در طی دوره دو ماهه در اوایل سال 2012 به دست آورده است.

در زندان‌ها، زندانیان به صورت غیر انسانی تهدید می‌شوند. استفاده از سلول‌های انفرادی رایج است. بر اساس گزارش‌های خبری ، در زندان‌های ایالات متحده ، زندانیان در سلول‌های انفرادی و تنگ با تهویه ضعیف و نور طبیعی، جدا از دیگر زندانیان ، نگه داشته می‌شوند، شرایطی که عوارض بسیاری بر سلامت جسم و روح آنان خواهد داشت. حدود 80000 زندانی ایالات متحده در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند که تعداد 12000 نفر آنان در کالیفرنیا هستند. زندان خلیج پلیکان کالیفرنیا بیش از 400 زندانی دارد که افزون بر یک دهه است که در انفرادی به سر می برند. در بسیاری موارد ، زندانیان به مدت 23 ساعت در روز به صورت جداگانه در سلول‌هایی با اندازه 5/2 در 5/3 متر نگه داشته می‌شوند. برخی از آنان حتی بیش از 40 سال در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند. زندانی 49 ساله ویلیام بلیک به مدت 26 سال در سلول انفرادی، که تنها یک تخت آهنین داشت محبوس بود. در زندان ایالتی کالیفرنیا ،30000 زندانی در 8 ژولای 2013 در اعتراض به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند، این اعتصاب دو ماه به طول انجامید.

در 29 ژانویه 2014 ، سایت اینترنتی دیلی میل در بریتانیا تصاویر عکاس نیویورکی اسکات هاستون را که شرایط کار و زندگی زندانیان زندان ایالتی آریزونا را به تصویر کشیده بود ، منتشر کرد. تصاویر حاکی از آن بودند که زندانیان در حالی غذا می‌خوردند و یا کار می‌کردند که با  دستبند به هم متصل شده بودند ، هر پنج نفر در یک زنجیره، تنها با نه فوت فاصله بینشان. هوستون می‌گوید ، این تصاویر که یک گروه در زنجیر مشغول کار هستند،دوران برده‌داری را در ذهنش  متصور می‌کند.(می توانید 200 سال به عقب برگردید.)

انتخابات یک بازی است که تنها به عده معدودی مربوط می شود. مطالعات نشان داده است که نفوذ آمریکایی‌ها در سیاست امری متناسب با ثروتشان است. حدود 70 درصد از جمعیت،که از لحاظ درآمد و ثروت در طبقات پایین‌تر جامعه قرار دارند، عملاً هیچ نفوذی در سیاست ندارند. آنان عملاً از حقوق خود محرومند. تنها یک دهم افراد اساساً آنچه را که می‌خواهند به دست می آورند، مثلاً به طور موثر در سیاست تأثیر می گذارند. شهروندان ایالات متحده کمتر و کمتر نسبت به انتخابات اشتیاق نشان می‌دهند. در انتخابات شهرداری لس‌آنجلس در ماه می 2013 تنها 23.3 درصد از رأی دهندگان ثبت نام شده ،رأی دادند و برنده انتخابات 222 هزار و 300 رأی آورد ،یعنی تنها 12.4 درصد از رأی دهندگان ثبت نام شده.

سیستم نظارتی نیز تبدیل به مانعی در مقابل اقدامات شده است. در اوایل اکتبر 2013 دولت فدرال ایالات متحده، علی رغم وظیفه خود ، پس از اینکه کنگره در تصویب لایحه بودجه به دلیل عدم توافق دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دچار شکست شد، با تعطیلی مواجه شد. فرانسیس فوکویاما ،پژوهشگر ارشد مرکز دموکراسی ، توسعه و حاکمیت قانون در دانشگاه استنفورد ، در مطلبی که در 4 اکتبر 2013 در وب سایت واشنگتن پست منتشر شد نوشت: سیستم نظارتی آمریکا کم‌کم در حال تبدیل شدن به حق «وتو» است. این امر به طیف گسترده‌ای از بازیگران سیاسی به نمایندگی از اقلیت برای جلوگیری از  اقدام اکثریت، قدرت می‌بخشد و راه دولت را برای انجام هر کاری سد می‌کند. تعطیلی دولت ایالات متحده نتیجة عمده چنین نظارت معیوبی است. یک نظر سنجی جدید نشان می‌دهد آمریکا با نظر منفی شدید نسبت به دولت خود وارد سال 2014 شد، با ابراز امید بسیار اندکی نسبت به اینکه دولت بتواند مشکلات بزرگ ملت را حل کند. "بر طبق نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی AP-NORC  ، نیمی از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که سیستم دموکراسی آمریکا یا نیازمند "تغییرات بسیاری" است و یا باید به کلی دگرگون شود. رئیس جمهور ایالات  متحده نیز، در  سخنرانی سالانه خود در ژانویه 2014 ، سیستم دموکراتیک آمریکا را با بیان اینکه جای بسی مجادله و مباحثه دارد، مورد انتقاد قرار داد. هنگامی که این سیستم ما را از انجام مهمترین وظیفه دموکراتیک خودمان باز می‌دارد، هنگامی که تفاوت‌هایمان موجب تعطیلی دولت می شود یا اعتبار ایالات متحده را تهدید می‌کند- مبین این مطلب است که ما با مردم آمریکا درست رفتار نمی‌کنیم.

3.حقوق اجتماعی و اقتصادی

با وجود این حقیقت که وضعیت اقتصادی رو به بهبود است، حقوق اجتماعی و اقتصادی شهروندان آمریکا کماکان مورد چالش است.

نرخ بیکاری در ایالات متحده بالا است. نرخ اشتغال بین 35 ایالت در سال مالی 2013 از سال 2007 پایین‌تر است. در سال 2007 حدود 80 نفر از هر صد نفر با سن 25 تا 54 سال در ایالات  متحده شاغل بوده‌اند. در 12 ماهی که به ژوئن سال 2013 ختم می شد، تنها 76 نفر از هر صد نفر، در این گروه سنی مشغول به کار بودند. طبق گزارش منتشر شده توسط  CNBC  در 16 سپتامبر 2013 ، در سال 2012 متوسط زمان بیکاری برای کارگران ایالات متحده به 5/39  هفته رسید که بالاترین طول دوران بیکاری از جنگ جهانی دوم به بعد است. نرخ بیکاری برای خانواده‌های کم درآمد به سقف 21 درصد رسید، چیزی نزدیک به آمار تمام کارگران در دهه ۳۰ معروف به دوران "رکود بزرگ". نرخ کلی بیکاری برای کهنه سربازان آمریکایی در اکتبر 2013 به 6.9درصد رسید. حدود 246000 کهنه سرباز پس از 11 سپتامبر در جستجوی شغل بودند. بر اساس سخنرانی سالانه اوباما در 2014 :"حتی در میانه راه بهبودی اوضاع، بسیاری از آمریکایی ها بیش از آنچه که دریافت می‌کنند مشغول کارند و عده زیادی هنوز هم بیکارند."

شکاف طبقاتی در آمریکا در حال عریض‌تر شدن است. آمار منتشر شده توسط اداره آمار ایالات متحده در سپتامبر 2013 بیانگر این مطلب است که بیش از 47 میلیون آمریکایی در سال 2012 در فقر به سر می بردند و نرخ فقر به 15 درصد رسیده است. همچنین این اطلاعات نشان می‌دهد حدود 6.4 میلیون نفر با سن 65 سال و بالاتر فقیر هستند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شکاف موجود بین فقیر و غنی عریض‌ترین فاصله در تاریخ آمریکا بوده است. سهم یک درصد از ثروتمندان آمریکا از درآمد خانوارها در سال 2012 ، رکورد 19.3 درصدی بود.10 درصد خانوار بالایی جامعه 50.4 درصد از درآمد کلی سال 2012 را تحت کنترل داشته‌اند ، بالاترین رقم دیده شده از سال 1917. در ایالات متحده 1 درصد بالایی جامعه شاهد بهبود 31.4 درصدی درآمد خود از سال 2009 تا 2012 بوده اند، در حالی‌که 99 درصد پایین جامعه می‌بایست به رشد تنها 0.04 درصدی قانع می‌بودند. اظهارات سالانه در سال 2014 بیان می‌دارد که متوسط دستمزد در ایالات متحده تغییر ناچیزی کرده و این موضوع نابرابری را عمیق‌تر کرده است.

اتحادیه‌های کارگری شاهد کاهش قدرت نفوذ خود بودند. طبق اطلاعات منتشر شده توسطPEW  در 15 آوریل 2013 ، در سال 2012 اتحادیه ها 400 هزار تن از اعضای خود را از دست دادند و ایالاتی مانند ایندیانا و ویسکانسین حقوق سازمان یافته کارمندان دولت  و دیگر افراد را کاهش دادند. رهبران کارگری شاهد وجود پتانسیل رشد در بخش‌های خصوصی بودند، هرچند، طبق اطلاعات دفتر آمار نیروی کار تنها 6.6 درصد از کارگران بخش‌های خصوصی عضو اتحادیه بودند. در 18 ژولای 2013 ، شهر دیتروید اعلام ورشکستگی کرد و این بزرگترین ورشکستگی یک شهرداری در طول تاریخ ایالات متحده است. با وجود اعتراضات اتحادیه‌های کارگری از جمله American Federal of State  ،کارمندان کانتی، شهرداری،کارگران متحد صنایع خودروسازی  و همچنین انجمن بازنشستگی محلی، یک قاضی محلی مرتبط به امور ورشکستگی ایالات متحده حکم داد که دیتروید واجد شرایط حمایت‌های مربوط به ورشکستگی می‌باشد. نمایندگان اتحادیه‌ها و بازنشستگان خواستار تجدید نظر نسبت به تقاضای اتحادیه‌ها شدند. شهروندان محلی به نشانه اعتراض، برای نشان دادن خشم خود به خیابان‌ها ریختند.

شرایط کار و دستمزد رو به وخیم‌تر شدن است. در 18 آوریل سال 2013 انفجار مرگباری در یک کارخانه کود شیمیایی در تگزاس  به کشته شدن 14 نفر و آسیب دیدن 400 نفر انجامید و نگرانی‌هایی را به دلیل پخش گاز سمی به بار آورد. گزارش شد که اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای که شدیداً با کمبود بودجه روبه‌رو است، از سال 1985 هرگز از این کارخانه بازرسی صورت نداده است. گزارشی با عنوان "شرایط کارگران شاغل در مزرعه به برده‌داری مدرن شباهت دارد" توسط هافینگتون پست در 1 فوریه 2013 ، مطرح شده بود و از قول یک کارگر مهاجر نقل کرده بود که در طی 30 سال تعداد قطعات تغییری نکرده است. این گزارش همچنین اعلام می‌دارد که هر روزه یک کارگر مزرعه هنگام کار کشته می شود و صد‌ها تن دیگر آسیب می بینند، موضوعی که مبین این مطلب است که مقامات مربوطه در اعمال نظارت موثر و اجرای قانون با توجه به شرایط کار برای کارگران مزرعه ، با شکست مواجه شده‌اند. USA Today در 5 دسامبر 2013 گزارش داد که کارگران رستوران‌های مواد غذایی آماده، رستوران‌های 100 شهر را به تعطیلی کشانده و اذعان داشتند که با حداقل دستمزد7.25 دلار در ساعت یا 15000 دلار در سال قادر به ادامه زندگی نیستند.

جمعیت بی‌خانمان‌ها در حال افزایش است . گزارش لس‌آنجلس تایمز در 22 نوامبر 2013 ، نشان می‌دهد که جمعیت بی‌خانمان در ایالات متحده از سال 2011 تا 2013 ،16 درصد افزایش یافته است. این جمعیت  در لس آنجلس از سال 2011 تا 2013 ،15 در صد افزایش یافته و به رقم 57737 نفر رسیده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ائتلاف ایالات متحده برای بی خانمان‌ها در نوامبر 2013 ،تعداد بی خانمان‌های ساکن در پناهگاه‌ها بیش از 71 درصد از سال 2002 افزایش یافته است و هر شب بیش از 60000 نفر ،شامل 22000 کودک، بی‌خانمان بودن را تجربه می‌کنند.

تأمین اجتماعی در ایالات متحده مشکل ساز شده است.گزارش اداره آمار ایالات متحده در سال 2013 بیان می‌دارد که در سال 2012، در مجموع 15.4 درصد یا 48 میلیون نفر در ایالات متحده تحت پوشش بیمه نیستند. سهم افرادی که برای بیمه درمانی به دولت متکی هستند، با رشد ناچیز در طی یک سال از 32.2 درصد به 32.6 درصد رسیده است. افراد چه بیمه داشته باشند چه نداشته باشند ، در سال 2012 نسبت به 2011 هزینه بیشتری را صرف مراقبت های بهداشتی کرده اند. با توجه به اطلاعات بودجه فدرال ایالات متحده برای ایالات، برخی برنامه‌های اساسی از جمله برنامه حمایتی- تحصیلی K12  ، برنامه کمک به خانوارهای کم درآمد و فقرا، برنامه ویژه تغذیه تکمیلی برای زنان ، نوزادان و کودکان ، برنامه تعیین بودجه برای نظارت بر بیمه بیکاران ، برنامه تغذیه کودکان و سایر برنامه‌ها که در اول اکتبر یا پس از آن آغاز شد، که می‌توانست تحت تأثیر تعطیلی دولت فدرال در سال 2013 قرار بگیرد. هنگامی که در 28 دسامبر 2013، بودجه برنامه‌هایی که در طی رکود اقتصادی برای تکمیل مزایای اضطراری فدرال برای افراد بیکار در نظر گرفته شده بود، به آخر رسید و تلاش‌های صورت گرفته برای تجدید صدور مزایایی که در مجلس سنای ایالات متحده صادر شده بود ناتمام ماند، زندگی حدود 1.3 میلیون آمریکایی بیکار که از  مزایای تقریباً 300 دلار در هفته بهره می بردند، تحت تأثیر قرار گرفت.

4. تبعیض نژادی

تبعیض نژادی به صورت سیستماتیک در جامعه آمریکا وجود دارد. وضعیت حقوق بشر اقلیت‌های قومی اسف‌بار است.

تبعیض‌نژادی در زمینه اجرای قانون و عدالت رایج است. براساس یک تحقیقی که در سال 2012 انجام شد، در طول یک سال حداقل 136 آمریکایی آفریقایی تبار غیر مسلح توسط پلیس یا گارد امنیتی کشته شدند. جوان سیاه‌پوست غیر مسلح جاناتان فرل 24 ساله، پس از تصادف درخواست کمک کرد، اما مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته و توسط پلیس کشته شد. خانم دیگل 25 ساله، دستبند زده شده و به صورت وحشیانه‌ای توسط دو افسر پلیس سفیدپوست برای جریمه پرداخت نشده و مرد ضرب و جرح قرار گرفت. متوقف کردن و مورد بازجویی قرار دادن اقلیت‌های نژادی اغلب در خیابان‌ها اتفاق می افتد. قاضی منطقه‌ای ایالات متحده اعلام کرد که حداقل 200 هزار توقف برای بازجویی توسط پلیس نیویورک بدون هیچ سوء‌ظن منطقی صورت گرفته است. آخرین گزارش منتشر شده توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نشان می‌دهد، علی‌رغم این حقیقت که نرخ استفاده از ماری‌جوآنا در میان سفیدپوستان و سیاه‌پوستان آمریکا یکسان است، احتمال دستگیری سیاه‌پوستان به اتهام همراه داشتن ماری‌جوآنا چهار بار بیشتر از سفید پوستان است. یکی از ابتدایی‌ترین دلایل این امر ، رواج تعصب نژادی در حوزه عدالت می‌باشد. همین ‌طور، اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که زنان سفید‌پوست به طور یکسان با زنان سیاه‌پوست از مواد مخدر استفاده می‌کنند، در حالی که دو سوم زنان دستگیر شده به اتهام مواد مخدر در زندان های ایالتی ، اسپانیایی یا سیاه‌پوست هستند.

در ماه ژولای 2013 پس از تبرئه جورج زیمرمن، همسایه سفیدپوستی که داوطلبانه خود را برای قتل جوان سیاه پوستی به نام تریوان مارتین معرفی کرده بود، در چندین شهر ایالات متحده تظاهرات اعتراضی صورت گرفت. جسی جکسون رهبر جنبش حقوق مدنی ایالات متحده در این‌باره گفت که "نظام حقوقی آمریکا بار دیگر در اجرای عدالت شکست خورد. در 3 سپتامبر 2013 ،گروه فعالی از کارشناسان حقوق بشر آفریقایی تبار همراه با شورای سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه اشکال نژاد پرستی معاصر، یک درخواست تجدید نظر مشترک ارائه دادند، و از دولت آمریکا بررسی مجدد و هرچه سریع‌تر پرونده مارتین را درخواست کردند و همچنین درخواست بررسی قوانینی که منجر به تبعیض نژادی بر علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار می‌شود را داشتند.

تبعیض نژادی در مکان‌های عمومی شایع است .طبق گزارش لس آنجلس تایمز در تاریخ 2 سپتامبر سال 2013، تبعیض‌نژادی و جنسیتی در اشتغال و محل‌های کار روزانه اداره‌ آتش‌نشانی لس‌آنجلس وجود دارد. از سال 2006 تا 2010 تبعیض نژادی و آزار و اذیت در اداره آتش‌نشانی لس‌آنجلس بیش از 17 میلیون دلار آمریکا هزینه برداشته است. نیویورک دیلی نیوز در 26 اکتیر 2013 گزارش داد که ستاره سیاه‌پوست، راب براون، برای مادر خود ساعتی به قیمت 1350 دلار خریداری کرد، اما مظنون به استفاده از کارت اعتباری جعلی شده و توسط مسئولان فروشگاه مورد پرسش‌های نژادپرستانه‌ای قرار گرفت. پلیس به وی دستبند زده و یک ساعت بازداشت کرد. طیق گزارشات واصله از هافینگتون پست در 23 اکیبر 2013 ، دانش‌آموز سیاه‌پوست کالج، تریان کریستین یک کمربند 350 دلاری از فروشگاه Barneys  خریداری کرد، اما یکی از فروشندگان معتقد بود که این معامله  جعلی است و پلیس را خبر کرد. علی‌رغم نشان دادن فاکتور خرید کمربند و کارت شناسایی خود، او کماکان دستبند به دست به یک پاسگاه محلی منتقل شد. وکیل کریستین می‌گوید که "تنها جرم تریان این بود که یک مرد جوان سیاه پوست است."

رسانه‌های اجتماعی و سیاستمداران نظرات نژاد پرستانه را رواج می‌دهند. در 16 اکتبر 2013 ، برنامه جیمی کیمل در تلویزیون آمریکا با پخش این گفته که "همه را در چین بکشید"موجب ترویج نفرت نژادپرستانه شد. این امر موجب ناراحتی و تظاهرات آمریکایی‌های آسیایی تبار به خصوص چینی‌ها شد. انجمن خانواده آمریکا یکی از گروه‌های برجسته راست، ادعا کرد که "رأی دهندگان لاتین ، سوسیالیست‌های حریص و تنبلی هستند، و این  دلیل رأی ندادن آنها برای جمهوری‌خواهان است.". نماینده زنان سفیدپوست در مجلس کلرادو به این مطلب اشاره کرد که کباب و مرغ و عادات و رژیم‌های غلط باید به عنوان فاکتورهایی برای کاهش امید به زندگی و بیماری سیاه پوستان در نظر گرفته شود. اظهارات وی به عنوان تمایل به نژآد پرستی محسوب شد.

تجاوز به حقوق بومیان بسیار رایج است. در 13 فوریه 2013 ، آنایا گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی نرخ بالای خشونت علیه زنان بومی آمریکا توسط مردان غیر بومی، را به صورت برجسته نمایان کرد. در 10 سپتامبر آنایا موانع موجود بر سر راه اجرای قانون تضمین سلامت کودکان را نمایان کرده و از دولت ایالات متحده خواست تا تمامی اقدامات لازم برای محافظت از حقوق کودکان هندی را انجام دهد. در 10 سپتامبر 2013 ، گروه بین‌المللی حقوق اقلیت‌ها شرکت Capital Energy Blize  را به اکتشاف نفت در جوامع مایا بدون کسب رضایت مردمان بومی منطقه متهم کرد.

5. حقوق زنان و کودکان

تبعیض جنسی هنوز جدی است و حقوق کودکان در ایالات متحده به خوبی رعایت نمی‌شود.

زنان با تبعیض شغلی جدی مواجه هستند. بر طبق یک گزارش اعلام شده توسط لس‌آنجلس تایمز در 2 دسامبر 2013 ، نسبت آتش نشانان زن در سمت‌های بالا درست مثل سال 1995، تنها در سه درصد باقی مانده  است. دستمزد زنان بسیار پایین تر از دستمزد مردان است. برطبق ارقام منتشر شده توسط اداره آمار کار ایالات متحده در تاریخ 20 مارس 2013 به طور متوسط در سال 2012 ، زنان 81 درصد متوسط درآمد مردانی را که به صورت تمام وقت کار می‌کنند به خود اختصاص داده‌اند. متوسط درآمد سالانه زنان 11500 دلار آمریکا کمتر از متوسط درآمد سالانه مردان است. بر طبق اطلاعات به دست آمده از بررسی سالانه اداره آمار ایالات متحده، زنان آمریکایی آفریقایی تبار در مقابل هر دلار برای مردان، تنها 69 سنت دریافت می‌کنند و این میزان برای زنان آمریکای لاتین 58 سنت می‌باشد.

زنان و کودکان حملات خشونت‌آمیز و تجاوزات جنسی مکرر را تجربه می‌کنند. بر طبق گزارشات واصله از شیکاگو تریبون در 10 اکتبر 2013 چند استخوان صورت ‌زنی که در حال مستی رانندگی می‌کرد در هم شکسته شد. وی توسط پلیس هل داده شده و مورد ضرب و جرح قرار گرفته و بازجویی شده بود. خشونت‌های خانگی هنوز در ایالات متحده بحثی جدی است. بر طبق گزارشات واصله توسط شبکه ملی برای پایان دادن به خشونت خانگی در سال 2013 ، یک نظر سنجی انجام شده در سپتامبر 2012 نشان داد که تنها در یک مدت 24 ساعته، برنامه رسیدگی به خشونت خانگی محلی، در سراسرکشور به 64 هزار و 324 قربانی خشونت خانگی کمک‌رسانی کرده است. متأسفانه 10 هزار و 471 تقاضا از جانب قربانیان خشونت‌خانگی در همان روز، به دلیل کمبود بودجه رسیدگی نشده است.

زنان سرباز آمریکایی آزار و اذیت جنسی مکرر و تجاوزات جنسی را تجربه می‌کنند. به گزارش وب سایت  Military Times ، 61 درصد زنان فعال وظیفه می‌گویند که در سال 2012 تماس های ناخواسته جنسی را تجربه کرده‌اند. از سال 2010 تا 2012 ،35 درصد افزایش در موارد آزار و اذیت و حملات جنسی وجود داشته است. 14 درصد از قربانیان نظامی، ضرب و شتم خود را گزارش می‌دهند و 64 در صد از مجرمان جنسی محکوم از ارتش خارج می‌شوند. موارد بسیاری از سوء‌استفاده جنسی از کودکان و بهره‌برداری از آنان اغلب رخ می‌دهد. با توجه به گزارش سایت لس‌آنجلس تایمز در تاریخ 29 ژوئیه 2013 دفتر تحقیقات فدرال در ژانویه 2013 در 76 سایت برنامه زدودن قاچاق سکس را راه اندازی کرد. 105 نوجوان که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند. برخی با سن 13 سال، در طی این کمپین سراسری نجات داده شدند. تقریباً تمامی آنان دختر بوده‌اند.

امنیت کودکان به درستی تأمین نمی‌شود. عدم امنیت کودکان در خانواده مشکل برجسته‌ای است. براساس گزارش انجام شده در 16 نوامبر 2013 توسط شیکاگو تریبون ،111 کودک در سال 2012 در ایلینویز جان خود را بر اثر غفلت والدین یا سوءاستفاده از دست داده‌اند. سالی که سال مرگ و میر کودکان معروف شد. اکثریت این کودکان پیش از آنکه یک ساله شوند در گذشته‌اند. در سراسر کشور، میزان مرگ و میر کودکان به دلیل غفلت و سوء استفاده به 1545 تن رسید. طبق گزارش رسیده از لس آنجلس تایمز در 18 دسامبر 2013 ، سوءاستفاده  از کودکان تحت نظارت سیستم نگهداری خصوصی کودکان کالیفرنیا بسیار جدی است. نظارت این سیستم آنچنان ضعیف است که آژانس های مراقبت کودکان با وجود سابقه سوءاستفاده،کماکان می تواند برای سال‌ها به نگهداری از کودکان ادامه دهد. حداقل 4 کودک در لس‌آنجلس در اثر غفلت یا سوءاستفاده در طی 5 سال گذشته در خانه‌های تحت نظارت سازمان‌های خصوصی در گذشته‌اند.کودکان تبدیل به قربانیان متداول جنایات خشونت آمیز شده‌اند. بر طبق گزارش ارائه شده توسط شیکاگو تریبون در 15 سپتامبر 2013، در تمام مدت طول تابستان، کودکان خردسال آسیب دیده حداقل هفته‌ای یک بار به اتاق‌های اورژانس شیکاگو مراجعه می کرند. والدین قربانیان چنین می‌گفتند:"همه جا که برای انسان امن نیست!"

تعداد زیادی از کودکان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند. بر طبق بررسی آسیب‌های کشاورزی بر دوران کودکی ، انجام شده توسط موسسه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ،41310 نوجوان با سن زیر 16 سال در مزارع به کار گرفته می‌شوند. اما نمایندگان کودکان در کمپین مزارع معتقدند که این عدد بین 400000 تا 500000 نفر کودک است که از سال 2012 در مزارع مشغول کار هستند. برخی از انواع کارهای روزمره، مثل تعمیر ماشین‌های کشاورزی و سم پاشی آفت‌کش‌ها، به طور مستقیم سلامت و امنیت و حتی زندگی کودکان را تهدید می‌کند. آمار منتشر شده توسط مرکز ملی سلامت و ایمنی کودکان روستایی و کشاورز در دسامبر 2013 نشان داد که 38 کودک هر روزه در حوادث مرتبط با کشاورزی در ایالات متحده آسیب می بینند. در مارس 2013، رادیو ملی و رادیو تلویزیون بخش دولتی، داستان نوجوان 14 ساله‌ای را پخش کرد که هنگام کار در سیلویی در ایلینویز دانه‌ای به گلویش وارد شده و سبب خفگی و مرگ وی شده است.20 درصد قربانیان خفگی براثر بلع دانه، کارگران جوان هستند.

6. نقض حقوق بشر در مقابل ملل دیگر

ایالات متحده بزرگترین ناقض حقوق افراد غیر آمریکایی در دنیاست و در سراسرجهان، از سوی جوامع بین‌المللی به دلیل برنامه PRISM ، حملات هواپیماهای بدون سرنشین ،کمپ بازداشت و شکنجه زندانیان در گوانتانامو ، به شدت محکوم شده است. تعداد زیادی از پروژه های نظارتی خارج از کشورکه توسط ایالات متحده انجام می شود، حاکمیت و حقوق مدنی مردم آن کشور را نقض می‌کند. سران دولت و رهبران دیگر، آژانس‌های دیپلماتیک و شهروندان سایر کشورها، مدت‌های مدیدی است که تحت نظارت آژانس امنیت ملی ایالات متحده(NSA )قرار دارند. بر طبق مدارک طبقه‌بندی شده که توسط ادوارد اسنودن فاش شده است، NSA مکالمات تلفنی 35 تن از سران کشورهای دیگر را شنود کرده و هر روزه 5 میلیارد مورد اطلاعات از طریق ردیابی تلفن‌های همراه در سراسر جهان جمع‌آوری می‌کرده است. درآوریل 2013، فلرانک لا ،گزارشگر ویژه سازمان ملل در ارتقاء و حمایت از حقوق آزادی عقیده و بیان، در گزارشی اظهارداشت  "ایالات متحده اصلاحاتی بر قانون نظارت بر اطلاعات خارجی سال 2008 انجام داد، به طوری که قدرت دولت برای نظارت بر غیر آمریکایی هایی که خارج از ایالات متحده هستند را گسترش داد، از جمله نظارت بر ارتباط افراد توسط cloud  services(نوعی خدمات رایانه‌ای). در 9 سپتامبر 2013، رئیس حقوق بشر سازمان ملل ناوی پیلای در بیست‌و ‌چهارمین جلسه مجمع شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، از تأثیر منفی نظارت ایالات متحده بر حریم خصوصی و دیگر حقوق افراد، اظهار نگرانی کرد. مجمع عمومی سازمان ملل در 68 اُمین جلسه‌اش در 19 دسامبر 2013قطعنامه‌ای در مورد حفاظت از حق حریم خصوصی در عصر دیجیتال به تصویب رساند و بر این امر تأکید کرد که نظارت غیر قانونی و مستبدانه، رهگیری و جمع‌آوری داده‌ها ، نقض حق حریم خصوصی و آزادی بیان است. برخی کشور ها ایالات متحده را به عنوان ناقض حقوق بشر، و همچنین ناقض اصول منشور سازمان ملل متحد ، در عدم احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و مداخله در امور داخلی ،محکوم می‌کنند.

حملات مکرر هواپیماهای بدون سرنشین توسط آمریکا موجب بر جای گذاشتن تلفات بسیاری در میان غیر نظامیان غیر آمریکایی شده است. به گزارش اداره روزنامه‌نگاری تحقیقی، که سازمانی مستقل و غیر انتفاعی در انگلستان است، از سال 2004 ایالات متحده 376 حمله با هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان انجام داده است که حدود 926 کشته در این رابطه گزارش شده است. در نهم ماه می 2013 ، دادگاه عالی پیشاور در پاکستان چنین حکم داد که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به اهداف تعیین شده در پاکستان بر طبق مبانی  اصول جامعه باز نیویورک ، نقض غیر قانونی حاکمیت ملی بوده و" نقض آشکار حقوق بشر "و مفاد کنوانسیون ژنو می‌باشد. در 12 دسامبر سال 2013 یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا پس از گزارشات اطلاعاتی که اشتباهاً چند دستگاه خودرو را به عنوان حامل شبه نظامیان القاعده شناسایی کرده بودند، یک کاروان عروسی در استان آل بیتای یمن را مورد هدف قرار داد. دو نفراز مقامات امنیت ملی یمن در مصاحبه با  CNN  گفتند که در این حادثه 14 نفر کشته و 22 نفر دیگر زخمی شدند. در ماه اکتبر، بن امرسون ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حمایت و تلاش برای ارتقاء حقوق بشر و آزادی های اساسی، از ایالات متحده خواست به افشای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های هواپیماهای بدون سرنشین خود بپردازد. گزارشگران ویژه سازمان ملل در گزارش‌های  ارسالی خود به کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در مورد اعدام‌های فرا قضایی و در حمایت از حقوق بشر ، بر روی خسارات مالی ناشی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین تأکید کردند. ایالات متحده مسئولیت اینگونه لطمات را نپذیرفته و اقداماتی برای کاهش خسارات مالی درخواست شده به وسیله سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های دولتی انجام نداد.

ایالات متحده زندانیان را در مناطق و کشورهای دیگر شکنجه می‌کند. در مارس 2013، بن امرسون خبرنگار ویژه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که در 17 سپتامبر 2001 ،بوش رئیس جمهور سابق آمریکا، سازمان اطلاعات مرکزی (CIA  ) را برای راه‌اندازی یک برنامه‌ سری بازداشت مجاز کرد که این برنامه شامل تأسیس بازداشتگاه‌های مخفی با عنوان "سایت‌های سیاه"در خاک کشورهای دیگر بود و تلویحاً سی آی ای را برای اجرای" تدبیر های فوق‌العاده "(extraordinary renditions) مجاز کرد. علی‌رغم انتقادات گسترده در برابر اقدامات غیر قانونی سیا، هیچ‌یک از مقامات آمریکایی تاکنون به پای میز محاکمه کشیده نشده‌اند. این برنامه مظنونین به ترور را از سراسر جهان بدون طی روند محاکمه، به زندان‌های مخفی روانه کرده و مورد بازجویی و گاهی شکنجه قرار می‌داد. بنیاد جامعه باز اظهار داشت که بنا بر گزارشات حداقل 136 نفر به صورت غیر عادی توسط سازمان سیا تسلیم شده و یا به صورت مخفی بازداشت می‌شوند.

حقوق بازداشت شدگان گوانتانامو با وجود افرادی که به صورت نامحدودی بدون محاکمه در آنجا نگه داشته می‌شوند، به شدت نقض می‌شود. در 30 اکتبر 2012 ، دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل برای حقوق بشر در وب‌سایت رسمی خود نوشت که ادامه حبس نامحدود در ردیف بازداشت خودسرانه قرار گرفته و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. در مجموع 92 زندانی نظامی گوانتانامو در اعتراض به بازداشت نامحدود و رفتارهای زننده، به اعتصاب غذا دست زدند که این اعتصاب از فوریه 2013 آغاز شده بود. تغذیه اجباری انجام شد. زندانیان توسط گارد ارتش به صندلی‌ها زنجیر شدند،کارکنان پزشکی نیروی دریایی لوله‌هایی را برای تغذیه داخل بینی آنان فرو کردند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که تغذیه اجباری زندانیان در بازداشتگاه خلیج گوانتانامو نقض قوانین بین‌المللی است. در 3 اکتبر 2013 گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل اظهار داشت که بازداشت‌های نامحدود، سلول انفرادی و تغذیه اجباری از مصادیق نقض قوانین بین‌المللی است.

ایالات متحده حق امرار معاش و توسعه مردم کشورهای در حال توسعه را رد می‌کند. در29 اکتبر2013 ،68 اُمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بیست و دومین قطعنامه متوالی خود را به ایالات متحده برای پایان دادن به تحریم‌های ده‌ها ساله اقتصادی، تجاری و مالی علیه کوبا، ارائه داد. این قطعنامه با 188 رأی موافق در مقابل 2 رأی مخالف (ایالات متحده و اسرائیل) و 3 رأی ممتنع به تصویب رسید. مجمع عمومی ایالات متحده آمریکا را به دلیل نقض حق امرار معاش و توسعه کوبا مورد انتقاد قرار داد. ایالات متحده در مورد حق توسعه مردم کشور های درحال توسعه بی تفاوت است .در سپتامبر 2013 ، جلسه بیست و چهارم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را در تأکید مجدد بر اعلامیه حق توسعه ارائه کرد که با میزان آرائ 46 در مقابل 1، بدون رأی ممتنع به تصویب رسید.
منبع: فارس