۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

تغییر کتاب‌های پایه‌ چهارم و هشتم

رئیس‌ گروه آموزش متوسطه‌ی اول اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از تغییر کتاب‌های پایه‌ی چهارم و هشتم در سال تحصیلی آینده خبر داد.
کد خبر : ۱۶۹۱۴۱
صراط: «سعید ‌سلطانی» اظهار کرد: تغییر کتاب‌های درسی از اهداف راهبردی سند تحول بنیادین است که در راستای برنامه‌ی درسی ملی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر محتوای کتاب‌های درسی بر اساس زیر نظام‌های برنامه‌ی «درسی- ملی» یکی از حوزه‌های مهم در تحول هم‌زمان با تغییر ساختار است که در سال تحصیلی آینده این تغییر ساختار و محتوا در پایه‌های تحصیلی چهارم و هشتم(دوم متوسطه اول) اعمال می‌شود.

رئیس‌ گروه آموزش متوسطه‌ی اول اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری نیز کتاب‌های پایه تحصیلی سوم و هفتم تغییر یافت، افزود: در طرح تغییر کتاب‌ها برخی دروس بطور کلی تغییر می‌کند و در محتوای دیگر دروس نیز بازنگری می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه تغییر و بازنگری در محتوای کتاب‌ها در دفتر تألیف کتب درسی تا تیرماه به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: در تابستان ۹۳ دوره‌های آموزش ضمن خدمت ویژه‌ی معلمان پایه‌های چهارم و هشتم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مدارس متوسطه استان دو نوبته هستند، ابراز امیدواری کرد اداره‌کل تدبیر لازم را در راستای کاهش جدی مدارس دو نوبته بگونه‌ای انجام دهد که پس از تکمیل سه پایه متوسطه‌ی اول در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ شمار مدارس دو نوبته به حداقل ممکن کاهش یابد.
منبع: ایسنا