۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

ادعای آمریکا درباره فعالیت‌های تروریستی ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تأکید کرد در حالیکه مذاکرات ایران و ۱+۵ برای رسیدن به راه‌حل نهایی ادامه دارد نگرانی‌هایی درباره فعالیت‌های تروریستی و نقض حقوق بشر ایران همچنان برجای خود باقی است.
کد خبر : ۱۶۹۱۵۱
صراط: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تأکید کرد در حالیکه مذاکرات ایران و ۱+۵ برای رسیدن به راه‌حل نهایی ادامه دارد نگرانی‌هایی درباره فعالیت‌های تروریستی و نقض حقوق بشر ایران همچنان برجای خود باقی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، «جن ساکی» در کنفرانس خبری روزانه خود تأکید کرد که در حالیکه مذاکرات 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) و ایران برای رسیدن به راه‌حل نهایی پیش می‌رود، نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های تروریستی و نقض حقوق بشر ایران ادامه دارد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید، طیفی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل (علیه ایران) وجود دارد و همچنان برجای خود باقی است و ما به طور قطع به شدت نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می‌کنیم.

جن ساکی در خصوص نگرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اعتماد به ایران گفت: فکر نمی‌کنم به اعتماد ربطی داشته باشد. ما فعالانه مخالف حمایت ایران از تروریسم در منطقه و در سطح بین‌الملل هستیم و با آن مقابله می‌کنیم و به طور قطع، ما توانمندی برای هدف قرار دادن ایران و تحریم آن برای حمایت از تروریسم در منطقه را حفظ کردیم و آشکارا این مسئله را به مقامات ایران اعلام کردیم. بنابراین به عقیده ما به نفع همه است که از دسترسی ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: نگرانی‌هایی درباره فعالیت‌های تروریستی ایران و فعالیت‌های مرتبط با ترویسم از جمله انتقال سلاح و نقض حقوق بشر ایران داریم و همچنان این مسائل را به حساب می‌آوریم.
منبع: فارس