۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳

اعلام برنامه‌های نوروزی شبکه تهران

نشست خبری برنامه‌های نوروز شبکه تهران با حضور سعید مقیسه مدیرگروه سریال شبکه تهران در این شبکه برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۹۴۱۲
صراط:سعید مقیسه در خصوص فیلم‌ها وسریالهای ویژه نوروز گفت: در بخش فیلم و سریال ما سریال " ما فرشته نیستیم " را از 27 تا 12 فروردین پخش خواهیم کرد.رویکرد اصلی این سریال طنز و درباره 4زندانی است که اتفاقات جذابی برایشان می‌افتد. علاوه بر این 4 تله فیلم تلویزیونی تحت عنوان تعطیلات ، مسابقه ازدواج، زن خوب و مرد خوب و لغزش برای نوروز آماده کرده ایم.

وی ادامه داد: برنامه ویژه سال تحویل در شبکه تهران امسال یک تفاوت کلی دارد . برنامه ما در اصل یک سریال است که در یک روز پخش می‌شود و در مقاطع کوتاهی به مباحث سال تحویل اختصاص دارد و مرتبط با ایام نوروز است و کل اتفاقات  یک خانواده از صله رحم تا لحظه نوروز و دیدو بازدید در برنامه "گوشه دل تهران" پخش خواهد شد.رامبد جوان کارگردان این برنامه است و روز 29 اسفند از 9 صبح تاساعت 22 پخش می‌شود و بخش‌های ایپیزودیک آن به صورت به هم پیوسته است.

مدیرگروه شبکه تهران درباره برنامه‌های دیگر این شبکه توضیح داد : سرزمین دانایی عنوان مستند مسابقه‌ای است که قسمت دوم آنها آماده شده و رویکرد متفاوت آن این است که به طور کلی در تهران اتفاق می‌افتد. برنامه شهر ورزشی برنامه ترکیبی با هدف ترویج ورزش همگانی است و برای نوروز محدود ساعت 17 بعدازظهر پخش می‌شود. این برنامه در بوستان‌های تهران با هدف اصلی ورزش همگانی و با مشارکت دادن مردم با زمینه‌های طنز و آواز پخش خواهد شد.

وی افزود: برنامه بعدی نمایش ایمایی است و شامل داستان‌های بی‌کلامی است که هرکدام دارای پیام است و هر روز در ایام نوروز پخش می‌شود.علاوه بر این مستند دیگر در گروه تفریحات و سرگرمی بنام روزی روزگاری به پیشکسوتان ورزشی می‌پردازد و بعد از خبر 24 پخش خواهد شد." ساعت 25 " برنامه موسیقی محوری است که سری اول آن چندی پیش با به مسابقه گذاشتن تیتراژ های سریالها تمام شد و سری جدید آن از نوروز پخش می‌شود.

مقیسه در خصوص برنامه‌های گروه اجتماعی شبکه تهران نیز توضیح داد : برنامه 2 دقیقه ای نمایشی کوتاهی تحت عنوان زندگی پخش خواهد شد و پیام‌های تلنگر گونه‌ای دارد که در زمان بسیار کوتاه آن را به مخاطبان منتقل می‌کند. جنگ سالی نو یک برنامه هر شبی است و به صورت شاد و مفرع است و به برخی ازترین ها مثل زیباترین و بلندترین‌های استان تهران می‌پردازد و علاوه بر آن  موضوع گردشگری استان تهران را محور قرار داده است. علاوه بر آن ما گزارش‌هایی هفت الی هشت دقیقه‌ای تحت عنوان برنامه کجا برویم داریم که به مخاطبان کمک می‌کند اطلاعاتی در خصوص اینکه به کجا سفر کنند به دست بیاورند. نهایتا این برنامه به شهرهای همجوار تهران و گردشگری آنها می‌پردازد.برنامه در شهر  پوشش خبری را در ایام نوروز به عهده دارد تا مردم بیشتر از اتفاقات اطرافشان باخبر شوند.

وی ادامه داد: برنامه 5 در 93 هر شب به صورت زنده از شبکه تهران پخش می‌شود که موضوعات آن نوروزی و مهمانان جذاب و ویژه‌ای دارد. برنامه راهیان نور یک برنامه 20 دقیقه‌ای است که با کاروان راهیان نور ارتباط زنده داریم و همچنین مستندی برای اشنایی مردم با دفاع مقدس پخش می‌کنیم. "سیب نوروزی" برنامه سلامت محور نوروزی در خصوص تغذیه و خوراک ،‌بیماری‌های نوروزی ناشی از تغییر فصل و سفر است .

مدیرگروه شبکه تهران همچنین با اشاره به برنامه‌های کودک شبکه تهران گفت: رنگین کمان و بچه‌ها بیایید تماشا هر روز با زبان کودکانه صبح و بعدازظهر پخش می‌شود. امسال توجه ویژه برنامه کودک به موضوع سفر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است بنابراین برنامه رنگین کمان بیشتر روی رعایت قوانین بین شهری و جاده‌ها و برنامه بچه‌ها بیایید بیشتر روی قوانین راهنمایی و رانندگی شهری تمرکز دارد.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های تامینی این شبکه یادآور شد: سری جدید مستند 5 در ایام نوروز به صورت گلچین برنامه‌هایی که شاخص است پخش می‌شود.دو باکس فیلم سینمایی و تماشاخانه با محوریت برنامه‌های تامینی  کودکانه پخش خواهد شد.برنامه زنگ تفریح به صورت دوربین مخفی که لابه لای برنامه‌ها پخش می‌شود و نغمه‌ها نیز در خصوص موسیقی سنتی و ترانه‌های فاخر قابل بخش در شبکه تهران است ما 26 عنوان برنامه ویژه نوروز طراحی کردیم.

در ادامه این نشست علیرضا فارسی‌جانی مدیرگروه تامین برنامه در خصوص برنامه‌های تامینی شبکه گفت: ما از 27 اسفند 92 تا 15 فروردین 20 فیلم سینمایی ساعت 13:30 پخش خواهیم کرد.که از این میان 2 فیلم در ساعت 22 پخش می‌شود.این فیلم ها براساس تنوع ژانر و ذائقه مخاطب انتخاب شده است.9 فیلم سینمایی ایرانی و 11 فیلم خارجی پخش می‌شود. از این 9 فیلم 4 تولید شبکه تهران و 5 تا آن تولید سیما فیلم است. فیلمهای سینمایی آزمایشگاه و آقای الف دو فیلم سینمایی ایرانی هستند و سه تله فیلم دونده ، دوستان خوب و فصل تازه ام محصول سیما فیلم هستند. فیلم‌هایی از قبیل سریع و خشن 6، تبعیض، قطار چنایی،‌ گریز ، کتاب،  برج،  فاجعه در فروشگاه، به پانج خوش امدید ، گمشده و سایه روشن از جمله فیلم‌های خارجی هستند که در شبکه تهران پخش خواهد شد. تماشاخانه با محوریت پخش سینمای انیمشین 10 صبح پخش می‌شود و فیلم های سینمایی انیمیشن چون ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 1 و 2، من شگفت انگیز، دانشگاه هیولاها ، عصر دایناسورها، ملکه برفی، و ... از جمله فیلمهایی هستند که در شبکه تهران پخش خواهد شد.

 

منبع: تسنیم