۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵

حمله طالبان به فرماندهی منطقه چپرهار

حمله طالبان به فرماندهی منطقه «چپرهار»، ترور یک روحانی و کشته و زخمی شدن 14 شبه‎نظامی طالبان در نقاط متخلف افغانستان از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.
کد خبر : ۱۶۹۴۷۷
صراط: «حضرت حسین مشرقیوال»، سخنگوی پلیس ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه اظهار داشت در یک درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامی طالبان در منطقه «چپرهار» این ولایت، شش شبه‎نظامی طالبان کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته مشرقیوال، این درگیری زمانی آغاز شده که شبه‎نظامیان طالبان به فرماندهی منطقه چپرهار ولایت ننگرهار حمله کردند.

این در حال است که مدیر امنیت منطقه «رودات» نیز روز گذشته در کمین افراد مسلح همراه با دو محافظش کشته شد.

کشته و زخمی شدن 14 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «فاریاب»، «سرپل»، «بلخ»، «قندهار»، «زابل» و «غزنی» در 24 ساعت گذشته پنج شبه‎نظامی طالبان کشته، چهار نفر زخمی و چهار نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 2 حلقه مین و مقداری مواد منفجره از ولایت‌های «ننگرهار» و «لغمان» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

ترور یک عالم دینی در جنوب افغانستان

«صاحب خان نظروال»، فرماندار منطقه «مقر» غزنی در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: یک عالم دینی به نام «نجیب الله» که پیش از این ربوده شده بود، صبح امروز جسد وی در محله «کتان» در منطقه «گیلان» این ولایت کشف شد.

به گفته نظروال، این عالم دینی توسط شبه‎نظامیان طالبان با هدف بدنام کردن نیروهای امنیتی افغان، کشته شده است.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی شبه‎نظامیان طالبان این گفته‎های نظروال را رد کرده  و گفته که این شخص از سوی پلیس در منزلش کشته شده است.

در همین حال اسدالله انصافی،فرمانده پلیس ولایت غزنی نیز از زخمی شدن یک نفر بر اثر انفجار یک مین جاسازی شده درمقابل ریاست امور زنان این ولایت خبر داد.

غزنی یک از ولایت‌های ناامن افغانستان به شمار می رود که هرازگاهی مورد حمله شبه‎نظامیان طالبان قرار می گیرد.

این در حالی است که با معرفی شدن غزنی به عنوان مرکز تمدن اسلامی، انتظار می‌رفت وضعیت امنیتی این ولایت بهبود یابد.

کشته و زخمی شدن 5 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

«محمدقسیم جنگل باغ»، فرمانده پلیس ولایت «نیمروز» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها گفت که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامی طالبان در منطقه «دلارام» این ولایت، 2 شبه‎نظامی طالبان کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته جنگل باغ،  این درگیری زمانی آغاز شد که شبه‎نظامیان طالبان به یک پاسگاه امنیتی افغان حمله کردند.
منبع: فارس