۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴

سفراشتون به ایران زمینه‌ساز فتنه جدیداست

امام جمعه شهر ری گفت: سفر اشتون به ایران و ملاقات او با سران فتنه نشان داد که او برای حل قضایای انرژی هسته ای به ایران نیامده و به بهانه رعایت نشدن حقوق بشر در ایران زمینه فتنه جدید را فراهم می کند.
کد خبر : ۱۶۹۷۹۶
صراط: حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته در باب تقوی اظهار کرد: قرآن می فرماید، اگر جامعه ای مومن و اهل تقوی شد از آسمان و زمین بر آنها برکت نازل می شود، این نشان می دهد هرچه جامعه به تقوی و پرهیزگاری نزدیک تر شود نزول برکات مادی و معنوی مانند رزق، باران و سایر نعمات بیشتر می شود.

وی در باره ولایت اهل بیت (ع) و ارتباط آن با ورود به بهشت گفت: پیامبر (ص) می فرماید، به خدایی که جان من در قبضه قدرت اوست قسم می خورم کسی که ولایت، مودت و محبت ما اهل بیت را نداشته باشد به بهشت وارد نمی شود و اعمال او نیز نفعی برای او ندارد.

خطیب نماز جمعه شهر ری افزود: از نشانه های ولایت و مودت اهل بیت، داشتن التزام به سیره اخلاقی و عملی آنها مانند پرهیز از حرام ها، صدق، انتظار فرج امام زمان (ع) با صبر و شکیبایی، عفت است.

وی در خطبه دوم نماز با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) معصومی است که در شان او سوره کوثر نازل شد کسی که همه کثرات عالم مانند کثرت علم، عبادت، نسل، فضائل و شفاعت را دارا می باشد.

شاهچراغی تصریح کرد: پیام شهادت حضرت زهرا (س) به همه شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) این است که اگر روزی فقط شما یک نفر برای دفاع و پشتیبانی از ولایت باقی ماندید باید مانند او به پاخیزید از ولی خود حمایت کنید.

وی گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری درهای کشور ایران به روی جهان بسته نیست، از روزی که فتنه گران در ایران آغاز به کار کردند مقام معظم رهبری 200 بار درباره فتنه سخن گفته و شاید هیچ موضوعی به اندازه فتنه مورد توجه ایشان نبوده است.

خطیب نماز جمعه شهر ری افزود: مرز دولت با فتنه گران باید روشن شود تاکنون دو بار هیات اروپایی به ایران آمدند در ملاقات اول آنها با فتنه گران مجلس، دولت و سخنگوی وزارت خارجه اظهار بی اطلاعی کردند که اگر خبر نداشتند یک مصیبت و درصورت اطلاع داشتن مصیب بزرگتر است.

وی درباره سفر اشتون به ایران بیان کرد: سفر اشتون به ایران و ملاقات او با سران فتنه نشان داد که او برای حل قضایای انرژی هسته ای به ایران نیامده و به بهانه رعایت نشدن حقوق بشر در ایران زمینه فتنه جدید را فراهم می کند.

شاهچراغی افزود: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که مهره آمریکا است با داعیه حقوق بشری اعلام می کند که سران فتنه در ایران باید آزاد شوند چرا ایشان به حقوق بشر در کشورهای بحرین، عراق، افریقای مرکزی، میانمار، پاکستان و افغانستان که مسلمانان توسط غربیها و آمریکایی ها قتل عام می شوند توجه نمی کند.

وی گفت: سفر اشتون و ملاقات او با سران فتنه نشان از فتنه جدید علیه جمهوری اسلامی ایران است و البته مواضع مردم و نظام روشن است بر اساس سخنان لاریجانی رئیس قوه قضائیه اگر این مسئله یک بار دیگر تکرار شود از نظر قانونی برخورد می شود.

خطیب نماز جمعه شهر ری تاکید کرد: کسانی که با دشمنان خونی ما ارتباط برقرار کنند این نظام را در سطح جهان بی اعتبار می کنند و ملت ایران این مسئله را تحمل نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران درپایان سال 92 تلاش کنند با ارزیابی از یک سال گذشته خود و با توجه به دیگران به  ویژه فقرا و رعایت مسائل عبادی و اخلاقی و رفتارهای شایسته حالات خود را به بهترین حال تبدیل کنند.


منبع: تسنیم